חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד, ומצוין בשנים האחרונות בארץ ובעולם. חברות רבות במשק משנות את סמלן לוורוד, שהוא הצבע שמסמל את המאבק, משיקות מוצרים מיוחדים בצבעים האלו, תורמות חלק מההכנסות למען העלאת המודעות ומימון מחקרים בנושא, ומעלות את הנושא לשיח הציבורי.
סרטן השד הוא הסוג השכיח ביותר בקרב נשים בישראל, ובכל שנה מאובחנות כ-5,500 חולות חדשות בסרטן השד. 25% מהחולות הן מתחת לגיל 50, וכאלף נשים נפטרות מהמחלה בכל שנה. גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להציל חיים, עם 92 אחוזי ריפוי של נשים שגילו מוקדם את המחלה.
סמל בולט של המאבק הוא סרט בצבע ורוד - שאומץ באופן רשמי ב-1992. הוא הגיע בעקבות הסרט האדום שמציין את המודעות והתמיכה במאבק באיידס.
את הסרט יצרו והפיצו בחנויות באותה השנה אלכסנדרה פני, עורכת מגזין מגזין בריאות הנשים "Self" ואוולין לאודר, ניצולת סרטן השד וסמנכ"ל חברת הקוסמטיקה אסתי לאודר. השנה מציינים 30 שנים לסרט הוורוד, וחברת אסתי לאודר תומכת בקמפיין ומובילה אותו גם השנה. החברה מפעילה את הקמפיין ב-70 מדינות, ועד כה גייסה למעלה מ-108 מיליון דולר לתמיכה במחקר, והופצו יותר מ-180 מיליון סרטים ורודים בעולם.
במסגרת הקמפיין, מוזיאון תל אביב יואר בצבע ורוד החל מ-22 בספטמבר, ועד 31 באוקטובר. 200 אתרים נוספים יוארו בחודש הזה בוורוד ברחבי העולם, ביניהם האמפייר סטייס בילדינג בניו יורק, מגדל אייפל בפריז, בית האופרה בסידני, מגדל טוקיו ביפן, טירת שונבורן ועוד. בנוסף, החברה משיקה מהדורה ורודה מיוחדת של מוצרי הטיפוח האייקוניים שלה, כש-30 אחוזים מהרווחים יועברו בתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.
חברת ללין משיקה מסכת GLOW בגוון ורוד הכוללת קוד QR לתיאום בדיקה. בנוסף, 50 אחוזים מהרווחים יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן שד וקרוביהן, ופועלת להעלאת המודעות למחלה.
חברת כתר משיקה מהדורה מיוחדת של הכיסאות האייקוניים בצבע ורוד, בשיתוף עמותת "אחת מתשע", להעלאת מודעות לגילוי מוקדם של סרטן שד. קולקציית הכיסאות הוורודים מושקת תחת הקונספט "שבי רגע - הרגע הזה עשוי להציל את חייך". המהדורה מיוצרת זו השנה השלישית בשיתוף העמותה. הכיסאות הוורודים יוצעו למכירה ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית ובאונליין, כשכל ההכנסות קודש לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד.
חברת "תבליני מימון" תחליף את המכסה הצהוב המוכר של המוצרים הנמכרים ביותר - פפריקה מתוקה ופלפל שחור, במכסה ורוד שעליו הכיתוב "לכי להיבדק". כמו כן, על התווית יופיע ברקוד לסריקה, שיפנה למידע לקביעת תור לבדיקת שד.

מוצרי חברת תבליני מימון עם מכסה ורוד, צילום: תבליני מימון
חברת הקורקינטים Lime תתלה אלפי סרטים ורודים וכרטיסי מידע על הקורקינטים והאופניים השיתופיים בתל אביב. במטרה להעלות את המודעות למחלה ולעודד תרומה לעמותת "אחת מתשע". על הסרטים יופיע קוד לסריקה, שיוביל לעמוד עם תרומה לעמותה, וקוד הטבה לרכיבה של 15 דקות.
חברת אורגניקזון המתמחה ביבוא ובשיווק מוצרים אורגניים, תתרום 50% ממכירות המוצרים הוורודים לעמותת "אחת מתשע".
לכבוד חודש המודעות לסרטן השד יצא מותג Amoena, המוכר בעיקר לנשים מחלימות שחוו את הסטטיסטיקה, כשהוא עוזר להן לצאת לדרך חדשה עם חזיות מותאמות. המותג מלווה כבר למעלה מ -45 שנים נשים אשר מתמודדות עם סרטן השד, עם מגוון פתרונות לנשים שעברו ניתוח הסרת שד. בסניפי המשביר ימכרו את החזיות מותאמות מבית המותג המיוחד.

החל מה-20 באוקטובר ועד סוף החודש תשיק קבוצת קניוני עופר ב-16 קניוניה צמידים אופנתיים של המעצבת אתי קובו במחיר של 19 שקלים, כאשר כל ההכנסות קודש תרומה לעמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן.
כל חנויות טריומף וסלוגי ברחבי הארץ שמים במהלך החודש מודעה ענקית על המראות בתאי ההלבשה, שזה נוסחה: ״את כבר בלי חזייה, אז קחי דקה, תבדקי", עם תוספת בתחתית הפוסטר - גשי להיבדק. עם זאת כדאי לציין שיש רופאים שמתנגדים לעניין הבדיקה העצמית אצל נשים בסיכון, בטענה שהן לא תמיד מצליחות לגלות גושים בעודם קטנים, ולכן כדאי בכל מקרה לקבוע תור לרופא.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו