לינור אברג'יל בנאום מטלטל באו"ם: "אהיה קולן של גופות אחיותיי המחוללות"

מיס עולם לשעבר ביקרה בחריפות את שתיקת ארגוני הנשים העולמיים בכל הנוגע למעשי האונס מעל במת האו"ם • "מחבלי חמאס צמאי הדם תיעדו את פשעי המלחמה שלהם, אבל רוב ארגוני הנשים עדיין שותקים - האמת תיחשף"

לינור אברג'יל במהלך הפגנה. צילום: אורן בן חקון

"שמי לינור אברג'יל ואני קורבן אונס", כך פתחה את דבריה מיס עולם לשעבר, שעלתה הערב (שני) לבמת האו"ם ונשאה דברים בכנס שיזמה ישראל תחת הכותרת: "תשמעו את הקול שלנו – האלימות המינית במתקפת טרור חמאס 7 באוקטובר".

אברג'יל שחוותה אונס בעצמה תקפה את הצביעות של ארגוני הנשים ברחבי העולם. "הייתי רק בת 18 בזמן הזה. 25 שנים עברו. מאז 7 באוקטובר אני שומעת את השדים בראשי, הסרטונים הנוראיים מחזירים הכל בחזרה. אני מרגישה את הכאב שלהן, את החיים שלהן שנלקחו.

לינור אברג'יל על במת האום, צילום: ללא קרדיט

"אני נזכרת בחיבוק החם שקיבלתי לפני 25 שנה מארגוני נשים בינלאומיים, הרגשתי שיש לי גב, שמאמינים לי, שמקשיבים לי. האם אז אותם ארגונים דרשו ממני ראיות? הטילו בי ספק? ביקשו לבצע חקירה מעמיקה לפני קפיצה למסקנות? לא. כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי, בפרסום שלי, להזמין אותי לכנסים המנותקים שלהם, כדי להצטלם עם מי שהפכה עבורן לסמל. וכמה אני מתביישת היום שהייתי ניצבת בהצגה שלהן", "אני מתביישת בגלל שהיום בכנסים האלה לא רוצים להציג את כתמי הדם על המכנסיים, את האגנים השבורים, את הגופות המחוללות של אחיותיי. מחבלי חמאס צמאי הדם תיעדו את פשעי המלחמה שלהם, אבל רוב ארגוני הנשים עדיין שותקים. האמת תיחשף, לא נשכח אותם ונבטיח שהעולם לא ישכח אותן. נהייה הקול שנלקח מהן".

כזכור, לפני שלושה שבועות נאמה אברג'יל בקול רועד ובכאב גדול בעצרת בסימן הנשים החטופות שהתקיימה ב"כיכר החטופים" בסמוך למוזיאון תל אביב. "העדויות והסרטונים הקשים מנשוא של ההתעללות בנשים החזירו אותי לזיכרון האישי שלי, והעירו בתוכי את השדים שאני מתמודדת איתם יום-יום", שיתפה אז בכנות אמיצה. "איפה ארגוני הנשים, איפה הנשים שמנהיגות את העולם? איפה כל הנשים המובילות בתקשורת הבין-לאומית? אנחנו צריכות אתכן עכשיו, זה הזמן לפעול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר