עדויות לפגיעה מינית על ידי מחבלי חמאס נחשפו באו"ם: "הגופים שאמורים להגן על הנשים בעולם - נשארו אדישים"

באירוע שנערך במטה הארגון בניו יורק השתתפו שגרירים מרחבי העולם ובכירים באו״ם • השגריר ארדן תקף את שתיקת סוכנות הנשים של הארגון: "בעיני הארגונים הללו נשים ישראליות הן אינן נשים ואונס של נשים ישראליות הוא לא אונס״ • מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון: "זה מעורר זעזוע שכאלה הטוענים שהם מחויבים לצדק, סוגרים את עיניהם וליבם לקורבנות מעשי חמאס"

הילארי קלינטון נגד שתיקת האו"ם בנוגע לאלימות המינית של מחבלי חמאס // צילום: דור מלול

על רקע התגובה הרפה של האו"ם: באירוע שנערך היום (שני) במטה האו"ם בניו יורק השתתפו מאות אנשים, ביניהם שגרירים מרחבי העולם, בכירים באו״ם, מנהיגים יהודיים, וארגוני נשים מישראל במהלך נחשפו עדויות וממצאים המוכיחים את היקף וחומרת פשעי האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס במהלך מתקפת הטרור של השבעה באוקטובר. 

מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר, הילארי קלינטון, העבירה נאום מוקלט בו אמרה: "אני גאה להיות חלק מהמאמץ לחשוף את הנושא החשוב. כמו שאתם יודעים, הרבה נשים וילדות הותקפו בצורה ברוטאלית על ידי החמאס בשבעה באוקטובר, והן העידו על האלימות המגדרית שהן חוו והיו עדות לה.

הפגנה מחוץ למטה האו"ם, צילום: בונות אלטרנטיבה

הקהילה הבינלאומית חייבת להגיב לשימוש באלימות מינית ככלי נשק בכל מקום שהוא מתרחש, לא יכולה להיות לכך שום הצדקה ותירוץ. אונס ככלי מלחמה הוא פשע נגד האנושת. לזוועה שכזאת אין מקום בשום חברה וסכסוך. על ארגונים, ממשלות ויחידים המחויבים לעתיד טוב יותר עבור נשים וילדות מוטלת החובה והאחריות לגנות כל אלימות כנגד נשים. זה מעורר זעזוע שכאלה הטוענים שהם מחויבים לצדק, סוגרים את עיניהם וליבם לקורבנות מעשי חמאס".

השגריר ארדן תקף תקף את האו״ם ואת ארגון הנשים שלו: ״הגופים הבינלאומיים שאמורים להגן על כל הנשים בעולם, שנשבעו להגן עליהן, הוכיחו שכאשר מדובר בנשים ישראליות - הם נשארים אדישים. בעיני הארגונים הללו נשים ישראליות הן אינן נשים ואונס של נשים ישראליות הוא לא אונס״. ארדן קרא לחקור את סוכנות UN WOMEN בשל ״האדישות שבה היא פעלה כלפי הנשים הישראליות״.

העדויות הקשות הובאו על ידי נציגת להב 443 יעל רייכרט, שרי מנדז מהרבנות הצבאית, ונציג זק״א.

משלחת הנשים לניו יורק

כחלק מהמאמץ לרתום את הקהילה הבינלאומית לצד ישראל ולחשוף את פשעי חמאס, משלחת נשים ישראליות בהובלת ארגון שזור וההסתדרות הציונית העולמית יצאה לארה"ב על מנת להיפגש עם דמויות בולטות בפדרציה היהודית ובממשל האמריקאי. במסגרת זו, השתתפו הנציגות באירוע במטה האו"ם.

ד"ר כוכב אלקיים לוי, ממכון דיוויס ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, החברה במשלחת נאמה במהלך הפגנה שנערכה מחוץ למטה האו"ם: "מאז ה-7 באוקטובר מצאתי את עצמי במצב שמעולם לא ביקשתי מעצמי - להיות קול לאלה שנותרו חסרי קול, שהושתקו על ידי מעשי אלימות בלתי נתפסים.

הטיימס סקוור בניו יורק - קמפיין העלאת מודעות של 'בונות אלטרנטיבה' לפשעי חמאס // צילום: בונות אלטרנטיבה

"הנשים הישראליות כפופות כולן להכחשה בינלאומית קולקטיבית, אותה הכחשה שנגרמה לקורבנות אלימות מינית אינדיבידואלים - מטילה ספק וביטול הלגיטימציה לחוויותיהן. זה יותר מסתם אדישות. היא תורמת באופן פעיל לגאות ההולכת וגוברת של האנטישמיות ששוטפת את העולם".

בהפגנה השתתפו מאות נשים הפעילות בתנועת 'בונות אלטרנטיבה' מול מטה האו"ם בניו יורק, כאשר בנוסף לכך השיקה התנועה קמפיין להעלאת המודעות לפשעי חמאס על ידי פרסום בכיכר הטיימס סקוור ובעיתון הניו יורק טיימס.

באירוע מיוחד, שהתקיים במטה האו"ם בניו יורק, חשפה סגן-ניצב יעל רייכרט, נציגת להב 443, עדויות מצולמות וקשות מתוך חקירות המשטרה של חלק מניצולות המסיבה ברעים. מטרת האירוע, שיזם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, היא לחשוף את הזוועות ומעשי האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות ב-7 באוקטובר.

הפגנות מחוץ לאו"ם, צילום: אי.אף.פי

סנ"צ רייכרט אמרה בכנס כי מדובר רק "בחלק מהעדויות המזעזעות שמוכיחות את הפשעים הנוראיים נגד האנושות. החיים שלי והחיים שלנו כנשים, כאמא וקצינת משטרה לעולם לא יהיו כפי שהיו לפני 7 באוקטובר". היא הדגישה: "אנחנו חייבים להבטיח את ביטחונה ושלומה של ישראל, עבורנו, עבור ילדינו ועבור דורות העתיד שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר