לינור אברג'יל בווידוי אמיץ: "אני יודעת מה עובר בראשן של החטופות"

מלכת היופי ומיס עולם לשעבר נאמה בעצרת שעמדה בסימן הנשים שנחטפו לרצועת עזה, וסיפרה כי המקרים העירו את השדים שאיתם היא מתמודדת מאז האונס שעברה ב-1998 • "אני רק רוצה לחבק אותן לליבי בכל הכוח"

לינור אברג'יל. צילום: קוקו

בקול רועד ובכאב גדול, מלכת היופי ומיס עולם לשעבר לינור אברג'יל לקחה אמש (ראשון) חלק בעצרת בסימן הנשים החטופות שהתקיימה ב"כיכר החטופים" בסמוך למוזיאון תל אביב, ובנאום כואב ומטלטל חזרה לאונס האכזרי שעברה בצעירותה, ושיתפה כיצד מלחמת "חרבות ברזל" מציפים בה את אותה טראומה נוראית.

"ב-7 באוקטובר חזרתי לשנת 1998 (אז נאנסה על ידי סוכן הנסיעות נור שלמה כששהתה במילאנו שבאיטליה לצרוך עבודות דוגמנות). העדויות והסרטונים הקשים מנשוא של ההתעללות בנשים החזירו אותי לזיכרון האישי שלי, והעירו בתוכי את השדים שאני מתמודדת איתם יום-יום", שיתפה בכנות אמיצה.

"זו השנה שבה עולמי קרס. הרגשתי בגופי ובנשמתי מהו פחד מוות. עברו שנים רבות מאז וקיוויתי לעולם טוב יותר ובטוח לנשים באשר הן, אך התבדיתי כשנחשפתי למראות הקשים ולמעשים הבלתי אנושיים של הטרוריסטים צמאי הדם ורוויי השנאה", המשיכה בדבריה, והתייחסה למעשי הזוועה שמחבלי חמאס ביצעו ביישובי עוטף עזה ודרום הארץ. "הרגשתי בעמקי נשמתי את כאבן של הנשים, הנערים הנערות, הילדות. כאבן של אימהות, אחיות, חברות. אני מבינה ויודעת מה עובר בראשן, ורק רוצה לחבק אותן לליבי בכל הכוח".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Linor Abargil (@linorabargil)


עוד אמרה השחקנית בת ה-43: "המעשים שעשו בהן הם לא רק פשעי מלחמה, אלא פשעים נגד האנושות כולה. נשים, ילדים ותינוקות נחטפו מהבית שלהם על ידי מפלצות, מהמקום הכי בטוח שלהם. אף אחת מאיתנו היא לא האישה שהייתה".

בסיום דבריה, ביקשה אברג'יל לזעוק את זעקתן של הנשים שכרגע קולן אילם, וקראה לארגוני הנשים להתעורר ולפעול בנושא: "איפה ארגוני הנשים, איפה הנשים שמנהיגות את העולם? איפה כל הנשים המובילות בתקשורת הבין-לאומית? אנחנו צריכות אתכן עכשיו, זה הזמן לפעול".

העצרת למען השבת החטופים, אתמול, צילום: גדעון מרקוביץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר