מחקר חדש מוכיח: זו הסיבה לכך שאתם חייבים לעשות מדיטציה

חוקרים שבחנו ממצאים פיזיים של נזירים טיבטיים והשוו אותם לאנשים עם תזונה זהה, הופתעו לגלות חיידקים שמפחיתים חרדה ודיכאון • מה אתם עדיין עושים פה? רוצו למכון היוגה הקרוב

בחורה עושה מדיטציה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

תעשו את עצמכם מופתעים: מחקר חדש מגלה כי תרגול מדיטציה לפחות פעם ביום יכול לגרום לנו לחיות חיים בריאים יותר.

על פי מחקר שבוצע בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שנגחאי הסינית בקרב נזירים טיבטיים, נמצא כי במעי שלהם היו יותר חיידקים הקשורים להפחתת חרדות ודיכאון, וכן חיידקים הקשורים לבריאות הלב. "הממצאים הראשוניים שלנו מצביעים על כך שלמדיטציה יש 'תפקיד חיובי' בבריאות הנפשית והפיזית על ידי חיזוק בריאות המעיים", נמסר מצוות החוקרים.

• פרפקציוניסטים? כך תוכלו לחיות עם עצמכם בשלום

• משתמשים בהרבה אימוג'יז? הצורה שבה אתם כותבים בוואטסאפ אומרת עליכם הכל

המחקר נעשה על ידי הערכת החיידקים השונים שקיימים במעי של נזירים טיבטיים המקיימים אורח חיים הכולל עשיית מדיטציה לפחות שעתיים בכל יום, אל מול תושבים אחרים בטיבט, שמנהלים אורח חיים דומה לזה של הנזירים מבחינת אכילה והתנהלות, אך אינם עושים מדיטציה.

אישה עושה מדיטציה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

 

חשוב לציין כי החוקרים מסייגים את המסקנה שלהם, וציינו כי מדובר במחקר ראשון מסוגו שבחן את החיידקים בצואה של 37 נזירים בודהיסטים טיבטיים אל מול החיידקים בצואה של 19 תושבים טיבטיים אחרים. החוקרים ציינו גם כי הם בחרו לניסוי אנשים מאותה קבוצת גיל ואותה רמת בריאות, והשוו בין הנזירים לאנשים האחרים, כשגם דיאטת המזון של שתי הקבוצות הושוותה.

כדי להסביר עד כמה ההבדל משמעותי, ציינו החוקרים כי החיידקים אחראים על הפחתת 29% מהתרבית שנלקחה מהנזירים, זאת לעומת 4% חיידקים כאלו, שהיו בתרבית של קבוצת הביקורת. כמו כן, חיידקים הקשורים לבריאות נפשית היוו 42% מתרבית הנזירים.

"למרות קוטן המחקר, הוא מחייב בדיקה מעמיקה יותר של הנושא", מסרו החוקרים, שהוסיפו כי "התוצאות מצביעות על כך שלמדיטציה עמוקה ארוכת טווח עשויה להיות השפעה מועילה על מקרוביוטית המעיים, המאפשרת לגוף לשמור על מצב בריאותי אופטימלי".

גבר עושה מדיטציה בחוף הים (ארכיון),

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר