היחס שמקבלת מגמת הפרסונלזציה, לרוב מייטיב עם הצרכן. זה ניכר בתחום הרפואה, האופנה, הסטרימינג, התזונה, וגם כשמדובר בעיצוב הבית. הלך הרוח הצרכני היום הוא סוג של ON DEMAND, לפי דרישה, מתי ואיך שמתאים לי. היצרניות, מצידן, מחדדות כל העת עוד ועוד את ההתאמה למציאות הפרסונלית החדשה.
אחת הדוגמאות שיצאה ממש עכשיו לאור, עם פתיחת יריד העיצוב "צבע טרי", הגיעה מעולמות הצבע. מי ששיפץ או צבע קיר בביתו מכיר את מניפת הגוונים המסורתית שמספקות חברות הצבע, שבעזרתה בוחרים את הגוונים לבית. אין אדריכל או לקוח פרטי שבונה או משפץ שלא מכיר את המניפה הזאת: היא די קלה לשימוש ומציעה מגוון רחב, אבל לפעמים רחב מדי. הרי לא מספיק לבחור גוון אחד - הגוון הנבחר חייב להתכתב עם גוונים נוספים סביבו כדי ליצור הרמוניה, והם לא בהכרח חייבים להיות גווני צבע על הקיר. זה יכול להיות העציץ שתציבו על רקע הקיר הצבוע, הספה שלכם או כל פריט אחר צבעוני שנמצא במרחב.
אז איך בתוך מאות של טונים יכול לקוח פרטי לדעת לייצר את פלטת הגוונים המדויקת? אפשר לומר שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.
בעקבות כך החליטה חברת נירלט לאפשר למשתמש ליצור לעצמו את פלטת הגוונים האישית שלו. הצבעים בקולקצייה החדשה חולקו לשלוש משפחות שונות, והם תורגמו לספרון עם שלושה חלקים, שכל אחד מאפשר דפדוף נפרד תחת הקונספט של MIX & MATCH. בכל אחד מהחלקים מופיעות שלוש המשפחות, כאשר החלק העליון מאגד את הצבעים הבהירים,האמצעי את צבעי הביניים והחלק התחתון את הצבעים הכהים.
למעשה, עבודת ההתאמה בין הגוונים כבר נעשתה על ידי בעלי מקצוע, כך שכל גוון ממשפחה מסוימת יתאים, מבחינה הרמונית, לכל גוון מאותה המשפחה, בחלקים האחרים של הספרון.
כך למשל, אם בחרתי גוון בהיר ממשפחה אחת, אוכל לבחור בכל גוון ביניים וגוון כהה ששייכים לאותה המשפחה בשני החלקים הנוספים של הספר. באופן הזה יוצר המשתמש פלטת גוונים אישית, והוא לא צריך להיות מעצב או בעל מקצוע בתחום כדי לדעת שיש התאמה בין הצבעים שבחר.
אופן השימוש בספרון המניפה החדש מזכיר במקצת את ספרי שלושת החלקים שהיו נפוצים בתקופה כשהיינו קטנים, שבהם אפשר היה לשלב בין הראש, הגוף והרגליים, וליצור בעצמנו דמויות במראות שונים.
כדי להמחיש את אופן השימוש, נוצר שיתוף פעולה עם מעצבים מקומיים שמציגים ביריד, שהביאו לקומפוזיציות צבעוניות תחת הקונספט של MIX & MATCH.
