תעשיית הביוטי חווה טרנד מפתיע: בשמים בניחוח לחם הופכים לאופנתיים. מותגים כמו Snif השיקו לאחרונה את הבושם "Crumb Couture" ב-1,400 חנויות של רשת היופי האמריקנית Ulta. ברשת Amazon, המותג Holler & Glow שיתף פעולה עם רשת המאפיות Panera להשקת שפתונים בניחוח שמרים ובניחוח מאק אנד צ'יז. באביב, המותג הנורבגי Son Venïn חשף את "Pain Nouveau" - בושם שמריח כמו לחמניות חמות.
המותג Mochiglow המבוסס בלוס אנג'לס השיק את הבושם "Asian Bakery" עם תווים של מלח, שמרים, חמאה וקמח. מותגים נוספים כמו Inked by Dani מציעים קעקועים זמניים בצורת עוגות וקרואסונים, מה שמעיד על הטרנד הרחב של השראה ממאפיות.

הבושם Crumb Couture // באדיבות Snif
"אני חושבת שהעלייה בבשמים בניחוח לחם מדברת על הרצון של אנשים להתחבר לאוכל - במיוחד אוכל שנחשב 'רע' - מבלי לאכול אותו בפועל", מסבירה רותי פרידלנדר, יועצת מיתוג ועורכת אופנה לשעבר לאתר BoF. פרידלנדר היא שותפה מייסדת של The Chain, ארגון תמיכה לאנשים בתעשיות האופנה והתקשורת הסובלים מהפרעות אכילה.
"זה מעוגן בחשיבה מעוותת או ביחס מורכב להנאה", ממשיכה פרידלנדר. "הריח מתמצב כדרך 'בטוחה' לחוות תשוקה - כמו גרסה פחות אשמה של מה שהחברה מכנה הנאה אשמה". הטרנד משקף באופן מטריד את תרבות הדיאטות והיחס הבעייתי לאוכל בחברה המודרנית.
בטיקטוק, למעלה מ-7,000 סרטונים משתמשים בקליפ מתוך התוכנית "משפחת קרדשיאן" שבו קורטני מחזיקה סופגנייה ואומרת לקים: "אני לא יכולה לאכול את זה, אבל כמה מרגש להריח את זה". הפוסט זכה ליותר מ-25 אלף תגובות מדאיגות כמו "זו שליטה עצמית" ו"זה ממש אני".
מאחורי הטרנד מסתתר גם היבט של נוחות וביטחון. דוח חדש של Mintel מדבר על "מסחר נוחות" - תופעה שבה צרכנים נמשכים לריחות מזינים ומבוססי בית כדי להתמודד עם החרדה החברתית של עולם פוסט-קורונה. הטרנד מאפשר להשתתף בתרבות המאפיות מבלי לאכול קרואסון.

התמונה שעלתה בחשבון האינסטגרם של ורסצ'ה // אינסטגרם
הטרנד מגיע לצד אימוץ טרנד החמאה בתעשיית האופנה ובעיצוב הבית - גוון צהוב החמאה הפך לטרנדי ופופולרי מתמיד על מסלולי התצוגות, כאשר גם הייצוג של החמאה עצמה צובר פופולריות ברשתות החברתיות של מותגי האופנה והעיצוב.
בחשבון האינסטגרם של ורסצ'ה לדוגמה, עלתה תמונה של גוש חמאה בצורה ייחודית המזכירה עמוד של מבנה רומאי עתיק ומתכתבת עם האסתטיקה של בית האופנה. גם בית האופנה ז'קמוס מאמץ את אלמנט החמאה כבר שנים, ומשלב אותו בסגנון המיוחד שלו.

ז'קמוס אימץ את אסתטיקת החמאה לפני כולם // אינסטגרם
עבור דור שחווה ילדות בתקופת הקורונה וקישר פעילויות בית כמו אפייה לביטחון ותחושה ביתית, להריח כמו טוסט מרגיש יותר בטוח מאשר לבנדר. המותגים מבינים שעבור קונים שלא אוהבים ריחות מתוקים אבל עדיין אוהבים את הרעיון, האופציות בניחוח לחם מציעות כניסה קלה יותר לטרנד.
הטרנד מעיד על מורכבות יחסינו עם האוכל והגוף בעידן הרשתות החברתיות. בעוד שהבשמים מציעים דרך יצירתית לחגוג ריחות אהובים, הם גם משקפים את הצורך לבחון מחדש את יחסנו לאוכל ולהנאה בחברה המודרנית. עולם היופי, כמו תמיד, משקף בחזרה את הדילמות התרבותיות שלנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
