"חורבן של המערכת": גוש חוסם לרב לאו בוועדה למינוי דיינים

ל"ישראל היום" נודע כי מתארגן גוש חוסם של חמישה חברי וועדה שלא לאפשר את מינוי גיסו של הרב הראשי • חלק מחברי הוועדה מביעים מרמור על החולשה שמפגין סמוטריץ': "הוא כמו טירון, מברך על כל תבשיל מקולקל שמבשלים לו"

הרב הראשי דוד לאו. צילום: אורן בן חקון

בשבוע הקרוב אמורה הוועדה למינוי דיינים להתכנס אלא אם הוועדה תעוכב על ידי היועמ"שית או בג"ץ. בוועדה אמורים להתמנות 18 דיינים לבית הדין האזורי ושישה או שבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול שיבחרו מתוך בית הדין האזורי.

על מנת להיבחר לבית הדין הרגיל על הדיין לקבל רוב רגיל בוועדה המונה 13 חברים, אך לבית הדין הגדול יש צורך ברוב מיוחס של לפחות עשרה חברי וועדה.

בית הדין הרבני, צילום: אורן בן חקון

כפי שפרסמנו בעבר, ישנה הצפה של נפוטיזים בוועדה הנוכחית, אך לבית הדין הרבני הגדול יש רק מועמד אחד עם קרבה משפחתית לרב הראשי הרב דוד לאו והוא גיסו, הרב מרדכי רלב"ג, ראש אבות בתי הדין של ירושלים. ל"ישראל היום" נודע כי מתארגן גוש חוסם של חמישה חברי וועדה שלא לאפשר את מינויו. הם מתעקשים ללכת עד הסוף, כאשר הם אומרים ל"ישראל היום" כי "אם עוד בן למשפחת לאו מקודם בגלל קרבת משפחה זה חורבן של המערכת".

הקשרים המשפחתיים בדרך לתפקידי הדיינות, צילום: ללא

בנוסף אצל חלק מחברי הוועדה ישנו מרמור עצום על החולשה שמפגין בצלאל סמוטריץ' אשר למעשה שולט בנציגתו בוועדה השרה אורית סטרוק: "החרדים פוסלים לנו דיינים בבתי הדין האזורי, עקב העובדה שהם קשורים לארגון צוהר וכן את מינוי את הרב אוריאל לביא לבית הדין הגדול בעקבות פסיקה שלו. ברוב חוצפתם, ש"ס מקדמת מינוי על חשבון המכסה של הציונות הדתית, הרב משה אמסלם במקום הרב אוריאל לביא. הרב אמסלם אמנם נחשב ל'סרוג', אך סיבת קידומו היא בגלל בן דודו סגן ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם, המכהן מטעם ש"ס אשר דרשה וקיבלה מסמוטריץ' הסכמה למינויו לבית הדין הגדול על חשבון הציונות הדתית". 

סמוטריץ', "כמו טירון", צילום: אורן בן חקון



חברי הוועדה אומרים שזה לא ייתכן שבסמוטריץ' מתכופף בפני כל תכתיב של מנכ"ל המשרד לשירותי דת מטעם ש"ס, יהודה אבידן והם שוקלים שלא לאפשר גם את המינוי הזה: "קודם הם פוסלים לנו ואחר כך ממלאים את השורות, וסמוטריץ' כמו טירון מברך על כל תבשיל מקולקל שמבשלים לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר