פוליטיקאים ובכירים מיוחסים: רשימת המועמדים לדיינים - חגיגה של מינויי קרובים

יו"ר ש"ס אריה דרעי, הרב הראשי דוד לאו ואישי ציבור חרדים בכירים מקדמים את אנשיהם בסבב המינויים הקרוב תוך ניגוד אינטרסים • הרב מאיר עמוס, שמתמודד ברשימה, הוא בנו של הרב מיכאל עמוס חבר הוועדה וחבר בית הדין הגדול • לצד אלה - גם בנו של רב העיר ירושלים משה שלמה עמאר נמצא ברשימה

בית הדין הרבני. צילום: אורן בן חקון

אם בכל השנים רבים מהמועמדים להתמנות כדיינים היו קשורים בקשרי משפחה אל חברי הוועדה למינוי דיינים, נראה שכעת התופעה מתעצמת אף יותר. הוועדה למינוי דיינים פרסמה את רשימת המועמדים לכהונה בבית הדין הרבני הגדול ובבתי הדין האזוריים. מעיון קצר נראה כי בתי הדין עומדים בפני חגיגת מינויים של קרובי משפחה, מקורבים לחברי הוועדה ואישי ציבור בכירים.

הקשרים משפחתיים בדרך לתפקידי הדיינות, צילום: ללא

הרב מאיר עמוס, שמתמודד ברשימה במטרה להיות דיין, הוא בנו של הרב מיכאל עמוס חבר הוועדה למינוי דיינים וחבר בית הדין הגדול. הרב אלקנה סננס, המתמודד גם הוא על הזכות להיות דיין, הוא חתנו של יו"ר ש"ס וחבר הכנסת אריה דרעי. מסתבר שמשפחת דרעי נטועה עמוק ברשימת המתמודדים - שם נוכל למצוא גם את הרב אברהם דרעי אחיינו של יו"ר המפלגה, ובנו של הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע המתמודד למשרת הראשון לציון.

נטועים עמוק

אם השם הבא מוכר לכם, זה לא לחינם. הרב יהושוע שמעון עמאר הוא בנו של רב העיר ירושלים משה שלמה עמאר. לרב עמר יש גם בן המכהן כבר כדיין בפועל וכעת בן נוסף מתמודד. גם הרב בר ששת חיים, חתנו של הרב רפאל אבוחצירא משושלת אבוחצירא המיוחסת, מתמודד לדיינות. הרב גולן אלוף המתמודד גם הוא על משרת דיין הוא תלמידו של הרב דוד יוסף.

ח"כ אריה דרעי, צילום: אורן-בן-חקון

מה שמרגיז במיוחד את אנשי הציונות הדתית הוא שלטענתם אנשי ש"ס מכתיבים להם את מי למנות. כך הרב משה אמסלם, בן דוד של אבי אמסלם מש"ס באשדוד, מועמד להיות דיין בבית הגדול על חשבון הרב יהושוע לביא - איש הציונות הדתית עליו הטילה ש"ס וטו. מדוע הטילה המפלגה וטו? לא קשה לנחש.

החרדים האשכנזים

הרב  ישראל מאיר קוק הוא חתנו של הרב אפרתי מדגל התורה. הרב אפרתי מונה על ידי דגל התורה לטפל בנושא הדיינים. חתנו קוק מועמד אף הוא לדיינות. רב ליטאי נוסף המרחף מעל קשרי הוועדה הוא הרב שלמה רוזנטל תלמיד של הרב דוד כהן, ראש ישיבת חברון החשובה. מיכאל מלכאילי, יו"ר הוועדה למינוי דיינים, הוא תלמיד קרוב של הרב דוד כהן.

הרב הראשי דוד לאו, צילום: אורן בן חקון

הרב מרדכי רלב"ג, גיסו של הרב הראשי דוד לאו, מעוניין להיות מקודם לעליון. הרב מן המועמד לתפקיד דיין הוא חתנו של הרב הראשי לאו. רב ראשי נוסף לשעבר שזוכה לנציגות הוא הרב יונה מצגר, שחתנו יחיאל האופט מועמד לדיינות. הרב יוסף יצחק רבינוביץ הוא אחיו של רב הכותל - הרב שמואל רבינוביץ'.

המיוחסים של הציונות הדתית

הרב צבי שינדלר, בנו של אברהם שינדלר, הא חבר הוועדה. גם הרב הרב ישי סלומון הוא גיסו של הרב שינדלר. אביו של הרב שלמה שטסמן היה רופאו המפורסם של הרב עובדיה, ומועמד לקידום בבית הדין הגדול. הרב אוריאל אליהו הוא מחותנו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הרב ירון נתנאל סולברג הוא אחיו של  של שופט העליון נועם סולבר. הרב ידידיה כהנא הוא בן דוד של המועמד לרב הראשי - הרב מאיר כהנא אב"ד אשקלון.

סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

הרב שלמה נחשוני הוא חתן של הרב גרוסמן, חבר מועצת הרבנות הראשית. אביו של דוד שמואל צדוק, המתמודד ברשימה - ניחשתם נכון - אף הוא דיין. הרב קושלבסקי הינו גיס של הרב שלמה שטסמן. הרב שפונגנין, חתן של הרב שלמה שפירא המכהן בבית הדין הרבני הגדול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר