מג'דרה | צילום: אלון שונוואלד

75 המנות שעשות את המטבח הישראלי: מתכון למג'דרה

הבלוגר והמתכונאי אלון שונוואלד ("גבר עם סלים") שיתף את ישראל היום במתכון המיוחד שלו למג'דרה - וגם, במרכיב הסודי שלו למנה

מג'דרה היא מאכל מזרח תיכוני נפוץ בכל רחבי המזרח התיכון. בעבר, יהודי ירושלים נהגו לאכול את המנה כחלק מארוחה חלבית בתוספת יוגורט או גבינה. יהודים ממוצא סורי ומצרי נהגו לאכול את המאכל פעמיים בשבוע - כשהוא חם ביום חמישי בערב וכשהוא קר בימי ראשון בצהריים.

במיוחד לפרויקט יום העצמאות של "ישראל היום" משתף הבלוגר והמתכונאי, אלון שונוואלד ("גבר עם סלים"), במתכון למג'דרה. "אין כמו מג׳דרה מנחמת עם טעם של עוד. המנה היא מאותם מאכלים שהפכו ישראליים, בין השאר, כי הם מכילים מרכיבים מועטים, ועם טאצ' נכון, נותנים טעם של בית. הסוד הוא הרבה וכמה שיותר בצל מקורמל. הבצל קושר את כל הטעמים והתבלינים יחד ונותן טעם חום ומקורמל.

מתכון למג'דרה, צילום: אלון שונוואלד

מתכון למג'דרה של הבלוגר והמתכונאי אלון שונוואלד ("גבר עם סלים")


רכיבים

ל-4-5 סועדים
2 כוסות אורז פרסי שטוף
2 כוסות עדשים שחורות בלוגה
5 בצלים גדולים קצוצים
1 כפית וחצי תבלין בהרט

אופן ההכנה

נחמם שמן במחבת ונטגן את הבצלים לאט לאט עד קרמול ושיזוף יפה ונשים בצד.

 נבשל את העדשים עד לרתיחה בסיר ונוריד לאש קטנה. טועמים ורואים שהעדשים כמעט מוכנות. אז, נוסיף כפית מלח ונערבב פנימה. נבשל עד שהעדשים נימוחות אך לא מאבדות צורה. נסנן ונשים את העדשים בחזרה בסיר החם עם המכסה.

בסיר נוסף נחמם שמן, נוסיף את האורז ונטגן במשך כמה דקות כדי לפתוח את טעמיו. נוסיף כפית וחצי מלח, כפית וחצי בהרט, נערבב לתוך האורז ונוסיף מים בהתאם להוראות הבישול.

נכסה וניתן לאורז להתבשל 15-20 דקות על אש קטנה.

כאשר האורז מוכן, נכבה את האש וניתן לו לנוח 10 דקות עם המכסה.

נאוורר את האורז עם מזלג או כף, ונוסיף אותו, את העדשים, ואת הבצל המטוגן לקערה או כלי הגשה. נערבב בעדינות טוב, טוב כדי שכל הרכיבים ישתלבו.

בתיאבון!

לרשימה המלאה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו