ארוחת הבוקר של ברודו חוזרת ושווארמה גרטי מגיעה לשרון: חדשות האוכל

מאפייה בסגנון פריזאי צברה פופולריות מתחת לרדאר בחיפה, רופטופ שף חדש צופה על תל אביב ובית קפה שהוא בשורה לקהל הקטוגני • כל מה שטרי, טרי וחם עכשיו באוכל

בוקר ב-R48. צילום: אסף קרלה

המייקאובר של יאן

מזללת הרולים בתל אביב "יאן סושי", שמתפעלת מערך משלוחים דומיננטי, עברה שיפוץ - גם של החלל וגם של התפריט. עכשיו היא נפתחת לקהל כמסעדה אסייתית באותו מיקום מרכזי - שדרות בן גוריון פינת דיזנגוף. לתפריט נכנסו המון מנות חדשות. הוא מתחיל בסלטים כמו וואקמה וטופו קריספי עם רוטב תמרינדי (59 שקלים) או קריספי סלמון עם ירקות פריכים, קשיו ושבבי בצל (65 שקלים); ממשיך ילאגרול בעבודת יד עם מילוי צמחוני (49 שקלים) או ספרינג רול של סלמון טמפורה עם רוטב הדרים בצד (49 שקלים) ומשם עובר ללהיטים דוגמת קריספי רייס צ'יקן בול עם פרגית בטמפורה (65 שקלים). הרולים הם לב התפריט. יש כאן בין היתר "סלמון לימוני" (סלמון ואבוקדו במעטפת סלמון, לימון, סויה קוג'י ואררה - 57 שקלים) וטורו סלמון, "סופר יאן" (מאקי סלמון בטמפורה עם טרטר ספייסי סלמון ואבוקדו - 74 שקלים).

שדרות בן גוריון 40 (פינת דיזנגוף), תל אביב - יפו
ראשון עד שבת בין השעות 12:00-24:00

"יאן סושי" מתחדשת, צילום: עוז אוחיון

ארוחת הבוקר של R48

עד שמסעדת השף R48 של קבוצת R2M, שמגישה תפריט טעימות סגור, תשוב לפעילות - ארוחת הבוקר שלה חוזרת בסופי שבוע. היא תוגש בין השעות 8:00 עד 11:30 בהזמנת מקום מראש. השף של אוהד סולומון יצר לטובתה ארוחה אלגנטית שמתחילה בין השאר במאפים טריים הנאפים במקום, צלחת גבינות, אבוקדו טרי, סלמון מעושן, פירות העונה, קוקטייל ומיץ סחוט טרי. כל אורח מוזמן בנוסף לבחור גם מנות קלאסיות כמו אומלט גבינות, ביצים רכות עם מקלות בריוש או מנות מודרניות כמו פלמידה קונפי עם איולי חזרת ובצל כבוש (220 שקלים לסועד). על הדרך נציין גם ש"רוטשילד 48 בראסרי" החלה להיפתח בשבועות האחרונים גם בימי ראשון - היא מתחילה עם תפריט עסקיות בצהריים וממשיכים לבילוי נעים של ערב.

רוטשילד 48, תל אביב - יפו

עם מאפים טריים, צילום: אסף קרלה

המאפייה הפריזאית החדשה בחיפה

CAFÉ COCO של השף חמודי עוקלה (ראסיף 33), מציע חוויה פריזאית באינטרפרטציה מקומית בלב העיר התחתית בחיפה. למעשה, המקום נפתח עוד בתחילת מלחמת חרבות הברזל ומתחת לרדאר צבר פופולריות מפה לאוזן עם תורים ארוכים. עכשיו הוא מושק באופן רשמי. תמצאו בו בשעות הבוקר וטרינה עשירה במאפים מתוקים ומלוחים, סנדוויצ'ים מפנקים, לחמי מחמצים שנאפים כל יום במקום. אפשר להזמין מהם מהדלפק או לחילופין, להזמין מתפריט בריושים מיוחד שמיועד לישיבה במקום. כל המנות הן בהשראת קלאסיקות צרפתיות עם דגש על חומרי גלם מקומיים. למשל "קפרזה" - בריוש קסטן, גבינת סטראצטלה, עגבניות מגי, אנשובי ספרדי, אורגנו ושמן זית; או "מסקרפונה קרמל" - בריוש בציפוי חמאת דבש, קרם מסקרפונה וניל ורוטב קרמל.

קפה קוקו
הנמל 33, חיפה
ראשון עד חמישי: 07:00-15:00, שישי ושבת : 07:00-17:00

קפה קוקו, צילום: אנאטולי מיכאלוב

בר האוכל שצופה על תל אביב

רופטופ 98 הוא בר אוכל חדש על גג מלון המאייר האוס בכיכר דיזנגוף בתל אביב. תמצאו בו תפריט של השף צביקה שטראוס, מגוון רחב של יינות וקוקטיילים ונוף שצופה על קו הרקיע של העיר. המקום, בבעלות ארז אביב ועופר ביטון, פועל לצד בריכה שנותנת אווירת חופשה גם אם מגיעים רק לשעתיים. המנות מבוססות על חומרי גלם טריים, מיוצרות מאפס במקום ועשויות להשתנות מדי יום. בהן: רביולי כרישה זעתר טרי, עגבניות שרי צלויות, אפונת שלג ( 72 שקלים) או קבב דגים עם טחינה-יוגורט, ירקות מהאש, טחינה (82 שקלים).

רופטופ 98
דיזנגוף 98, תל אביב - יפו. מלון מאייר האוס, קומה 5
ראשון עד שבת: 19:00-23:30

תפריט עונתי משתנה, צילום: יונתן בן חיים

בית הקפה ראשון לקטוגנים

בשורה לקטוגנים: "קיטו בראון", בית קפה מסעדה עם תפריט שמתאים לקהל הקטוגני (תזונה דלת פחמימות), וגם לצליאקים ולטבעונים, נפתח בעפולה. יוסי רפאל, הבעלים, פתח את המקום בעקבות בקשה של לקוחה קבועה בחנות היינות, השוקולדים ומוצרי האיכות הוותיקה שלו. אותה לקוחה סבלה מבעיות בריאותית במשך שנים והחלה לסגל אורח חיים קטוגני. כל המוצרים והמנות בקיטו בראון, לרבות הבצקים, הרטבים, והלחמים עשויים בעבודת יד, מחומרי גלם איכותיים. בין שלל המנות תמצאו למשל: פיצה מרגריטה שבסיסה בצק מוצרלה (65 שקלים); בוקר גיאורגי – חצ'פורי, עשוי בצק מוצרלה, סלט פלפלים בתחמיץ, סלט כרוב עם ג'עלה, אריסה וזיתים שחורים. (79 שקלים); או טוסט סלמון מושחת (75 שקלים). בנוסף לתפריט, המקום מציע גם חנות מוצרים משלימים לאותה אוכלוסיה.

"קיטו בראון"
המלאכה 27 עפולה
ראשון עד שישי: 10:00-18:00

מנות "בוקר גיאורגי" מתפריט "קיטו בראון", צילום: גלעד הר שלג

השווארמה הנחשקת מגיעה לשרון

השווארמה של מאסטר הדונר, זיו גרטי, מגיעה גם לאזור השרון ולפתח תקווה. בעקבות שיתוף הפעולה הפורה של "סמאש בורגר" בשדרות רוטשילד עם גרטי, שאף הפך להיות מקום קבע לשיפוד הנחשק, הוחלט להוציא את הבשורה, שהתחילה את דרכה בשוק הכרמל, גם אל מחוץ לתל אביב.

במהלך חודש מאי, גרטי יכין את השווארמה האהובה - נוטפת השומן, מלאה בפיסטוקים ובטעמים עשירים של בשר כבש איכותי - לכפר סבא למשך שבוע ימים. בהמשך החודש הוא יגיע גם לרמת השרון ולפתח תקווה.

ראשון-שישי בתאריכים 5-10 במאי, החל משעה 10:00 ועד שיסתיים שיפוד השווארמה
גרטי ב"סמאש בורגר האוס"
קניון G, כפר סבא

גרטי, צילום: יועד שכטמן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר