נואמה: בר קולינרי חדש שמסרב להיקלע להגדרות

יש לכם ערב פנוי? רחוב נחלת בנימין בתל אביב כבר מזמן הפך לאחד הקולינריים בעיר • עכשיו הוא מקבל בר אוכל חדש של השף רוסלן אוסוב (שאראק) עם "אווירה שמשדרת כיף"

פילה בקר בנואמה. צילום: עוז אוחיון

אפשר להגיד שרחוב נחלת בנימין בתל אביב כבר מזמן הפך לאחד הקולינריים בעיר. בתקופת הקורונה החליטה העירייה לסגור לתנועה משעות אחר הצהריים גם את חלקו, שנמשך מהמדרחוב ועד לשדרות רוטשילד, ומאז הוא פורח ושוקק.

אם יש לכם ערב פנוי, כדאי שתקפצו לשם גם אם לא סגרתם תוכניות. AKA 44 של השף איתי קושמרו, המסעדה היפנית "מנטנטן", קפה "נורדיניו" הבוטיקי, בר האוכל האסייתי "ג'יה", מסעדת "פרא", "רדלר" של השף מושיקו גמליאלי, ו"ברוט" שסגרה את שעריה בתקופת המלחמה - הם רק חלק מהמקומות שאפשר למצוא בארסנל.

כעת מצטרף לכל אלה בר אוכל חדש שהתמקם באחת הצמתים הכי מרכזיות בעיר - בפינת אחד העם, במקום בו שכנה מסעדת הדגים "שיינע" של השף אסף גבאי.

בר קולינרי, צילום: עוז אוחיון

החלל המחודש והמושקע שופץ ועוצב כדי להתאים לבר שוקק עם אווירה קלילה שכולל כ-100 מקומות ישיבה פנימיים וחיצוניים, גבוהים ונמוכים. "האווירה משדרת כיף של 'למעלה' והוויב הכללי מתייצב על מקום שהוא בר קולינרי מוקפד", מסבירים במקום. השף שמפקד על כל זה הוא רוסלן אוסוב. הוא התחיל לפני שנים כטבח צעיר במסעדת "טוטו" המיתולוגית ופתח בסופו של דבר את מסעדת "שאראק" בצפון תל אביב אותה הוביל יחד עם מאור זגורי.

את המטבח בנואמה הוא מסרב להגדיר, אבל מבטיח שתהיה בו תאמה עונתית חכמה ומחשבה על אוכל שמח לחלוקה שמוגש למרכז השולחן עם תמחור שמשתדל ומצליח, לא להיות יקר. "קשה לי להגדיר בדיוק מה הסגנון וזה גם פחות משנה", הסביר, "הטעם נשאר ישראלי, וזה מה שחשוב. עם שמן זית, מלח ופלפל, ועגבניה אדומה טרייה. עוד דרינק, ועוד מנה, ואז עוד דרינק, ועוד אוכל, בלי תבניות ואיך שבא לך".

השף רוסלן אוסוב, צילום: עוז אוחיון

בין המנות הראשונות: ירקות גינה צבעוניים עם גבינת פטה מעל (38 שקלים); מנת סשימי דג ים (72 שקלים) עם טאבולה ויוגורט יווני שממשיכה את הפתיחה; או טרטר דג (64 שקלים) עם רוטב עגבניות מגי, ג'ינג'ר, אוזו ושמן בזיליקום.

טרטר דג,

משם עוברים לעיקריות שונות מוקפדות, למשל פילה בקר (98 שקלים) עם חסה צרובה ופירה תפוחי אדמה; או שיפוד דג ים (89 שקלים) על גריל פחם עם משוויה ורוטב פלפל טינקרבל.

נואמה (Noema)
נחלת בנימין 59, פינת אחד העם, תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר