מירי כהן הטריפה את הרשת: מתכון לקונכיות דפי אורז קריספיות

"אי אפשר להתעלם מההייפ סביב דפי האורז", אומרת המשפיענית האהובה, שפרסמה אתמול פוסט ויראלי עם וריאציה מיוחדת לרכיב • תפסנו אותה לשיחה בין ביס לביס, וכמובן, דרשנו גם תשובה לשאלה - האם החביטורטי צריכה לחשוש למעמדה? • כן או לא, חמש דקות ויש לכם נשנוש טעים ביד

קונכיות דפי אורז של מירי כהן. צילום: לורן וקנין

דפי אורז כבר מזמן הפכו לטרנד מטורף ברשתות החברתיות ומככבים במטבחים של מיליוני בתים ברחבי העולם בווריאציות שונות. בעיקר כאלה שמנסות להוות אלטרנטיבה למנות אהובות בגרסאות בריאות יותר.

אחרי שכבר זכתה לכינוי "גברת חביטורטי" בזכות חביתת הטורטייה הוויראלית שלה, המשפיענית מירי כהן, סחפה אתמול (ראשון) את הרשת עם מתכון דפי אורז קל, מהיר, פשוט להכנה וכמתבקש - גם אינסטגרמי למהדרין, שזכה לשם קונכיות דפי אורז.

מירי כהן מדגימה איך מכינים את הדפים // מתוך אינסטגרם

בין ביס לביס, תפסנו אותה לשיחה קצרה בניסיון להבין מאיפה הגיעה ההשראה למתכון ששיתפה עם 383 אלף עוקביה באינסטגרם וזכה לעשרות תגובות ואלפי צפיות.

בתור מי שידועה כגברת חביטורטי, איך פתאום החלטת שאת מחליפה את הטורטיה בדף אורז?

"אני גברת חביטורטי ותמיד אשמור לה אמונים", היא צוחקת, "אבל אי אפשר להתעלם מההייפ סביב דפי האורז. עושים עם זה הכל היום, אז החלטתי לנסות גם אחרי שראיתי את המתכונים שרצים ברשת עם דפי אורז, אבל בגרסת המיקרו.

אבל את הכנת קונכיות מטוגנות, לא אפויות במיקרו.

"נכון. ניסיתי באמת בהתחלה להכין את המנה במיקרו כמו שמראים ברשת אבל אל תאמינו לכל מה שאתם רואים בסרטונים ברשת. זה לא עובד. זה לא יוצא נפוח ויפה כמו בטיגון, ואני אומרת לך את זה אחרי עשרות ניסיונות. בטיגון זה תפס ישר".

המנה של כהן,

כהן מספרת שגם הרבה מהגולשות שהגיבו לסרטון שאלו אותה למה היא לא מכינה את הדפים במיקרוגל, שכן מדובר בגרסה בריאה יותר שלא כוללת שמן. "הסברתי להן שזה לא יוצא אותו דבר. אפילו העליתי סדרת סרטונים בסטורי שלי בה תיעדתי את עצמי מנסה להכין את הקונכיות במיקרו, כדי להוכיח שזה באמת לא עובד. אני לא משתמשת בהרבה שמן, אפילו שקוראים לי לפעמים גם גברת 'ריסוס מרוקאי'", היא מוסיפה בהומור ואז מדגישה: "אני לא מתיימרת להיות גורו בריאות. למרות שיש לי שני ילדים שמתאמנים ושומרים על תזונה מוקפדת, ואני מכינה להם אוכל בלי שמן. גם במתכון הזה יש מעט מאוד שמן והמילוי שלו הוא בריא: בגדול זה סלט. זה טעים וזה קל להכנה".

הופתעת מכמה שזה תפס?

"זה באמת תפס ממש מהר. תוך פחות מ-24 שעות כבר הצטברו אצלי מאות תגובות באינבוקס ותייגו אותי במלא סרטונים שתיעדו את ההכנה. לדעתי זו רק ההתחלה. אני מאמינה שזה עוד יצבור תאוצה ויהיו עוד סרטונים ותיוגים. ההתחלה שלי אגב הייתה עם מלאווח דפי אורז הרבה לפני שהייתי גברת חביטורטי", היא צוחקת שוב. "זה משהו שהכנתי לאלין (בתה) כבר לפני שלוש שנים. גם מקלות דפי אורז. זה טעים ממש. קריספי כמו צ'יפס וגם יפה בצלחת". ההייפ עם דפי האורז הוא באמת מטורף, אבל אני עדיין אישה של טורטיות".

אלין ומירי כהן, צילום: ניר פקין

אלין טעמה כבר את הקונכיות ומאשרת?

"ברור. היא אהבה מאוד והיא בעצמה אלופה במטבח".

אז איך מכינים את הקונכיות? הנה המתכון של מירי כהן. חמש דקות של הכנה ויש לכם אחלה נשנוש שהוא גם יפה וגם טעים.

רכיבים:

דפי אורז (הכמות כמובן תלויה בעד כמה שאתם רעבים או בכמות הסועדים)
שמן זית
מלח
פלפל
סלט (כמובן, שהוא יכול לכלול איזה ירקות ותיבול שתרצו. במתכון של מירי מדובר בסלט פשוט ובסיסי המורכב מאבוקדו, עגבניות ובצל סגול עם תיבול בסיסי של שמן זית, לימון ומלח)

אופן ההכנה:

  1. גוזרים את דפי האורז ל4 רבעים.
  2. מחממים מעט שמן במחבת.
  3. מניחים בזהירות את דף האורז לשנייה עד שהוא מתנפח והופך לקונכייה שתשמש בעצם ככלי הקיבול לסלט.
  4. מוציאים בזהירות את הקונכיות המוכנות, ממלאים בסלט ומסדרים בצלחת.

בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר