הסיבה המרגשת שהשף יובל בן נריה הצטרף לכשרות צהר

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, המסעדות a וטאיזו שבימים כתיקונם מגישות אוכל לא כשר, קיבלו כשרות צהר על מנת להעניק תרומות מזון • בזמן שחלק מהמסעדות התקשו לספק מזון לחיילים בשל חוסר בתעודת כשרות ובירוקרטיה מורכבת בדרך לקבלתה, בכשרות צהר נרתמו מיד

יובל בן נריה. צילום: יהושע יוסף

קבוצת טאיזו בהובלת השף יובל בן נריה הצטרפה אתמול (שני) לכשרות צהר עם המסעדות טאיזו ו-a השוכנות בתל אביב, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כדי שיוכלו לשלוח אוכל כתרומה לחיילים בשטח, לבתי החולים וכדומה. יש לציין כי התעודה לא ניתנה עבור התפריט הקבוע של המסעדות. מדובר בכשרות בשרית שניתנה באופן זמני, עד לתאריך 8 בנובמבר 2023. 

תעודת הכשרות של טאיזו

בימים הלא פשוטים בהם אנו נמצאים, ישנן לא מעט נקודות אור של התארגנויות, בראשן מסעדות ברחבי הארץ שגייסו שפים וטבחים רבים מכל התחומים לטובת הכנה בלתי פוסקת של מנות, שהועברו ויועברו בצורה שוטפת ללוחמים הפזורים ברחבי המדינה, לפצועים ולמשפחות שנאלצו לברוח מבתיהן.

בזמן שחלק מהמסעדות התקשו לספק מזון לחיילים בשל חוסר בתעודת כשרות ובירוקרטיה מורכבת בדרך לקבלתה, בכשרות צהר נרתמו לשיתוף פעולה עם המסעדות, בהן a וטאיזו בתל אביב. במהלך פעילותן השוטפת והיומיומית של המסעדות הללו, הן מגישות אוכל לא כשר. כעת, במסגרת השת"פ, מטבחי המסעדות עברו הכשרה מלאה על ידי צוותי הכשרה של כשרות צהר ומפוקחים על ידי המשגיחים. הדבר מאפשר לאלפי מנות כשרות להגיע לשטח.

תעודת הכשרות של A

"הקבוצה סיפרה לנו שהיא מייצרת עד 5,000 מנות ביום שמיועדות לתרומה לחיילים, לבתי חולים ועוד. הם פנו אלי אתמול בשעה 11 בבוקר ובשעה שמונה בערב כבר היו אצלם הצוותים ועשו הכשרה בשתי המסעדות", מספר יהודה זיידרמן, מנכ"ל כשרות צהר, ומוסיף: "מהיום בבוקר יש להן השגחה צמודה שלנו. כמובן שכל הפרויקט הזה הוא ללא תשלום".

מסעדות אחרות מתקשות בקבלת תעודת כשרות, איך אתם פועלים מהר כל כך?

"הדבר היחיד שמקל אצלנו הוא הפלטפורמה העסקית שלנו. אנחנו לא גוף מדינתי אלא גוף פרטי שמנוהל במתכונת עסקית, ולכן אנחנו מסוגלים לעשות משהו שמערכת אחרת, מסורבלת יותר, לא מסוגלת לעשות. ראשית, אין דבר בתוך כל המהלך הזה שהוא התגמשות כלשהי מבחינה הלכתית, כי כשרות צהר היא כשרות הלכתית מלאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר