אוכל כיפי וקוקטיילים מושקעים: המסעדה שמשלבת בשלמות בין המטבח הספרדי לאלכוהול

בר היין החדש של השף גיא גמזו והמסעדנים איציק חנגל ומוש בודניק הושק עם המון שיק וסטייל, מבלי לוותר לרגע אחד על החיבור בין העולם הישן והחדש • עם מנות טאפס מוצלחות ושלל קלאסיקות, אי אפשר שלא להיכנע לקסם של המקום

ביקור בבר היין החדש "הלנה" // צילום: מאיה דרין

אנחנו מרבים לגלגל על הלשון את המונח "מהשדה אל הצלחת", אבל עם פתיחתה של מסעדת "הלנה", אימצנו פתגם חדש – "מהחלום אל הצלחת".

לפני יותר משנה, הצטרפתי לטיול קולינרי בברצלונה עם קבוצת שפים ומסעדנים, שבמהלכו החלו שניים מהמשתתפים לרקום חלומות אודות טאפס-בר תל אביבי שידבר בשפה קולינרית המתאימה לעיר הלבנה, אך כזן שמתכתבת באופן ישיר עם תרבות ברי הטפאס המסורתיים של ספרד.

כבר אז, השף גיא גמזו ("אריא", "בינגו בורגר") והמסעדן איציק חנגל ("פאסטל", "ריבר סייד") ידעו לתאר לפרטי פרטים את מה שעתיד להיות "הלנה". השבוע נפתח בר היין בשיק ובסטייל המתאים לו, אותו פתחו בשיתוף המסעדן והמיקסולוג מוש בודניק ("סושיאל קלאב", "מידל בר").

חלום שהתגשם. מנות ב"הלנה", צילום: אפיק גבאי


המקום שואב השראה מהפינצ'וס של ארץ הבאסקים, הטפאס הספרדיים ואף קורץ לארץ המגף והצ'יקטי של מחוז ונטו. ככזה, הושם דגש גם על חוויית היין והאלכוהול, והיא עשירה ומגוונת.

המסעדה שוכנת בבניין לשימור משנות ה-50, שבו שוכן ביתן הלנה רובינשטיין אייקוני, בו הוקצה חלל יפהפה לטובת בר אירופי ומעוצב לעילא. הבר האליפטי עשוי אבן שיש משגעת ביופיה, והוא עוטף באופן חינני את ההתרחשות בתוך הבר, ועד לדלפק הכנת הטפאסים.

גם לישיבה בחוץ, ברחוב תרס"ט, יש קסם משלה – זו ישיבה תל אביבית מובהקת. לרחוב מדרכה רחבה, והוא יושב על עורק תרבותי שבין הביתן עצמו להיכל התרבות, תיאטרון הבימה וגינת יעקב היפהפייה.

השף גמזו ב"הלנה", צילום: עמית גירון


תפריט היין ניחן באוצרות המוקפדת שאותה מובילים המיקסולוג מוש בודניק והסומליירית ליז קוקין, וכולל כ-80 תוויות שונות (15 מהן פתוחות לכוסות) מאזורי יין שונים, עולם חדש לצד עולם ישן שבו נמצאים יינות אלגנטיים, נגישים בטעם ובמחיר, המשתלבים באופן מושלם עם המטבח הספרדי, בהם שמפניה, פט נט, יינות מינרליים, פרחוניים, עמוקים וארומטיים.

בקומת הלאונג' של המסעדה, שבה בר עמידה וכורסאות לישיבה נינוחה, יוגשו קוקטיילים קלאסיים ואלגנטיים יותר, שהתפריט בו נחלק לשלוש קבוצות עיקריות של משקאות: קלאסיים על בסיס שרי; "סיגניצ'ר" – יצירתיים יותר ומלאי טעם; ומשקאות "ניו אייג'" – וריאציות מודרניות על קלאסיקות.

"הלנה", צילום: עמית גירון


ראוי לציין את עולם הקוקטיילים המושקע במיוחד של "הלנה", שמדבר את שפת האפרטיבו הסאן סבסטיאנית. תפריט האלכוהול של המקום מציע מבחר גדול של משקאות תוססים מבוססי ורמוט ושרי, פרי שיתוף פעולה עם מעבדת הקוקטיילים הארטיזנלית "Liquidium".

שף גמזו ועמו השף דור ברזילי, הקדישו את התפריט לאוכל כיפי המוגש בצלחות קטנות אשר מלווה היטב את היין והאלכוהול. קסמו לנו במיוחד מבחר מנות שרקוטרי וגבינות ארטיזנליים, מנות קרודו, פינצ'וס ומונטדיטוס (מעין ברוסקטה ספרדית ועליה שלל טופינגס), וכן קלאסיקות אחרות כמו ספגטי בחמאת אנשובי, פאן קון טומאט ופטאטאס בראווס. יש פה גם גספצ'ו וצלחות קיציות של קרודו, מיני שיפודים קטנים מן הים והיבשה, ואפילו סלט ירוק.

"הלנה", שדרות תרס"ט 6, תל אביב

ראשון עד שבת: 00:00-18:00

קוקטייל ב"הלנה" // צילום: אפיק גבאי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר