עדיין היסטורית? טעמנו את המנות ב"טנדורי", שלא נסגרה - רק עברה מקום

היו כמה דברים שלא ציפינו להם במקום ה"חדש" של רינה פושקרנה, "טנדורי לנדס אנד", כמו התפריט הכמעט זהה לזה של טנדורי בדיזנגוף (גם הצוות), ועצם שצצה בפה כשנגסנו באחד מנתחי העוף

טנדורי לנדס אנד. צילום: יחסי ציבור

צעדנו בצפייה לאורך הטיילת בתל אביב לכיוון הכתובת הרברט סמואל 76, שם נפתח לאחרונה המקום החדש של המסעדנית רינה פושקרנה Tandoori Lands End TLV לאחר סגירתה המדוברת של מסעדת טנדורי הוותיקה ברחוב דיזינגוף, שפעלה 42 שנה. התפריט שהונח על השולחן כשהתיישבו נראה מוכר - תפריט ובו 71 מנות.

התפריט של טנדורי לנדס אנד,

"איך תמליץ לחוות את הארוחה?", שאלנו את המלצר שניגש לשולחננו. "הייתן בטנדורי של דיזנגוף?", הוא השיב בשאלה וכשהנהנו לחיוב הוסיף: "זה בדיוק אותו תפריט". "אותו תפריט בדיוק? שום דבר חדש?", הגבנו בפליאה, אז הוא הצביע על כחמש מנות ואמר ש"יש כמה מנות חדשות, אבל הן בודדות". "והצוות?", שאלנו ונעננו ש"רוב הצוות מטנדורי בדיזנגוף עבר לכאן".

לפני כמה זמן פתחתם כאן?

"טנדורי ברחוב דיזנגוף נסגרה לפני חודש בגלל סיום חוזה ויום לאחר מכן נפתחה המסעדה הזאת במקומה".

מסעדת טנדורי במיקום החדש // צילום: הילה דודאל

אבל הכל עניין של סמנטיקה. חלל המסעדה המיתולוגית שנסגר לא מכבר הוא אכן פיסת היסטוריה. כשנפתח המקום בשנות השמונים פושקרנה הייתה רק בשנות העשרים לחייה ואוכל הודי היה חדש לגמרי לחיך הישראלי, כך גם התרבות ההודית. אנקדוטות רבות עלו ממנו לאורך ההיסטוריה, בין השאר, נערך בו הדייט הראשון של ביבי ושרה נתניהו.

אם נשים את הדברים על השולחן, בשנים האחרונות הייתה המסעדה פחות מדוברת בישראל עד לסגירתה. לצד זאת, יש לציין, בשל פעילותה הענפה של פושקרנה מאז הקימה את רשת טנדורי הכוללת שתי מסעדות בתל אביב ובהרצליה, העניקה לה לאחרונה ממשלת הודו את עיטור הכבוד היוקרתי "פרס פראבאסי בהארטיה סאמן לשנת 2023".

מתנוסס על אחד מקירות המסעדה, צילום: שחר דודאל

זהו עיטור אותו מעניקה המדינה לאזרחיה שחיים מעבר לים. פושקרנה קיבלה את הפרס עבור הישגיה בתחום העסקים, הקהילה והפעילות החברתית. לרגל קבלתו, במהלך ביקורה בהודו, היא נפגשה עם ראש הממשלה נרנדרה מודי. מודי כבר טעם ממאכליה בביקורו בישראל בארוחת ערב חגיגית עם בנימין ושרה נתניהו במעון בבלפור. לא בכדי תיירים רבים מהודו (בערך 60 אחוז מהקהל במסעדה עד כה הם תיירים, לדברי עובדי המסעדה) כבר פוקדים את המקום החדש שנפתח מול חוף הים של תל אביב.

העיטור שקיבלה פושקרנה מתנוסס על אחד הקירות במסעדה החדשה ואפשר, כאמור, למצוא בה גם את אותן מנות מיתולוגיות שהיו במסעדה בדיזנגוף. את המקום החדש פתחו יחד רינה ו-וינוד פושקרנה עם בנם קונאל. הזמנו, בין השאר, את המנות המסורתיות "צ'יקן טיקה" (86 שקלים) ו"אלו גובי מסאלה" (58 שקלים) - מנות אותן מגישה כל מסעדה הודית ובדרך כלל נבחר לטעום אותן כאשר נרצה להבין מה טיב המסעדה. הצ'יקן טיקה הייתה זהה למנה שהוגשה בדיזנגוף. מנה חריפה וגם עשירה. הקארי היה מאוזן, הרגיש אותנטי ונראה שיצרה אותו יד שיודעת את המאכל על בוריו. עם זאת, נתחי העוף היו יבשים והמנה הפסיקה לזהור (רק על בלוטות הטעם) אחרי כמה ביסים בודדים. אבל לא בגלל זה העדפנו להפסיק לאכול אותה - עצם עוף התגלתה באחד הנתחים במהלך נגיסה וכמעט פצעה אותנו.

את האורז הבסמטי שמלווה בדרך כלל את המנה, היה עלינו להזמין בנפרד ולמרות שמדובר במקום חדש, הוא הגיע בכלי שבור (22 שקלים). חשוב לציין כי לאורך כל הארוחה השירות במקום היה מחבק ואדיב. מנת הצ'יקן טיקה הוחלפה מיד כשהערנו עליה למלצר.

צ'יקן קארי,

מנת ה"אלו גובי" הייתה ארומטית וחריפה ברמה שלא כל אדם יכול להכיל. מנחם וכיף היה לאכול את הכרובית, העגבניות ותפוחי האדמה ברוטב עם תבליני המסאלה המסורתיים, אבל משהו בה לא נסק למקומות הממכרים והתעייפנו ממנה בשלב יחסית מוקדם של הארוחה. את המנות ליווה גם לחם נאן שום שנוצר במיוחד עבור המקום החדש. הוא נעשה במרקם מדויק ותוספת השום הורגשה והחמיאה לו. לצד האוכל שתינו קוקטיילים, בהם טקילה טנדורי רב עוצמה וטעמים של תבלינים המאפיינים את המדינה בדרום אסיה (48 שקלים).

מנת אלו גובי,

בין המנות החדשות בתפריט תמצאו ראשונה מנה של "דים דים עוף" - שלושה כיסונים ממולאים בשר עוף מתובל, עשויים באידוי - טיגון ומוגשים עם רוטב סויה מתובל (42 שקלים). לקטגוריית המנות העשויות בטאבון חימר טנדורי - הטאבון המיוחד שמגיע לחום של מעל 600 מעלות - נוספו מנת "פטראני מאצ'י" - פילה סלמון במילוי צ'אטני ירוקים וליים במעטפת עלי מנגולד עם רוטב קולי עגבניות (120 שקלים) ומנת " ברוקולי, אלו טיקה ופטריות קסטורי (88 שקלים). בקטגוריית הלחמים "אלו קולצ'ה" - במילוי תפוח אדמה ואפונה, אפוי בתנור גחלים בתיבול זרעי חרדל שחור (32 שקלים).

הכלי השבור בו הוגשה לנו מנת האורז,

בשעות הבוקר מציע המקום מנות בוקר ב-Hoppers (קעריות העשויות אורז), בהשראת ארוחות הבוקר האסייאתיות שמוגשת במלון הבוטיק (Casamija) של סרינה בתה של רינה, בסרי לנקה. בין המנות: הופר מקושקשת בורג'י, ביצה מקושקשת עם עגבניות, צ'ילי ירוק, בצל ועשבי תיבול טריים. לצד מנות הבוקר יוגשו בלנדים מיוחדים ומובחרים של קפה, תה וצ'אי מסאלה שמגיעים גם הם מהודו וסרי לנקה.

מאוחר יותר נודע לנו כי התפריט עוד עלול להשתנות וכך גם טווח המחירים שצפוי להיות נגיש יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר