בשר, תפוחי אדמה ואפילו כוס מים: 10 הדברים שלא ידעתם שאסור לכם לחמם במיקרוגל

אין ספק שחימום מאכלים במיקרוגל חוסך לנו זמן רב כדי שאלה יהיו מוכנים בזריזות, אך לא כל דבר כדאי להכניס אל המכשיר • אז ממה כדאי לכם להימנע לחלוטין – ומה הסיכון הנלווה?

כוס מים, צילום: Getty Images

האם אי פעם חשבתם על נפלאות המיקרוגל? בתוך שניות ספורות, מזון יכול לעבור ממצב של קיפאון לחום אימים – תודו שזה מדהים.

עד כמה שמדובר במכשיר מוצלח, ישנם דברים שפשוט אסור להכניס לתוך המיקרוגל משלל סיבות, למשל המסה, התפוצצות ואפילו שחרור רעלים. כמה מאותם מאכלים נפוצים מאוד וייתכן שאפילו חיממתם אותם בעבר, ולכן הכנו רשימה של כמה מזונות (ודברים אחרים) שפשוט אתם חייבים להימנע מהחימום שלהם.

• יגיע גם אלינו? הטרנד הקולינרי המוזר שסוחף את המזרח

• מתברר שכל הזמן הזה אכלתם לא נכון שוקולד – כך תעשו זאת כמו שצריך

• המסעדה שקונסת לקוחות אם הילדים שלהם צורחים

ענבים

כשהפרי האהוב יוצא מהמיקרוגל, הוא מתחמם כל כך – עד שהסוכר שבו משנה את מצב הצבירה שלו לפלזמה. נוסף לכך, ענבים יכולים אפילו להתפוצץ במיקרוגל מרוב חום.

כוס מים

נכון שלחמם מים בכוס במיקרוגל זו דרך מהירה הרבה יותר מאשר להרתיח אותם בקומקום (למשל אם אתם מכינים לעצמכם תה), אך החיסכון בזמן עוד עלול לעלות לכם ביוקר. מים שמתחממים בעצמם במיקרוגל יכולים להתחמם בצורה קיצונית כל כך, שלמרות שלא תראו אותם מבעבעים בכוס – יש סיכוי לא קטן שהכוס פשוט תתפוצץ, וזה לא משהו שהיינו רוצים לחוות.

פלפל חריף

כל סוגי הפלפלים החריפים מלאים בקפסאיצין, תרכובת אורגנית האחראית לחריפותם. כשהפלפלים מתחממים, הקפסאיצין מתאדה בתוך האוויר הסגור של המיקרוגל. עם פתיחתו, אתם תיחשפו לאדים שיכולים לגרום לכם לגירויים ו"לשרוף" לכם בריאות, בגרון, באף וכמובן שגם בעיניים.

פלפל חריף, צילום: Getty Images


ביצים קשות

לא משנה איך תכניסו את הביצה הקשה שלכם למיקרוגל, קיים סיכוי גדול מאוד שזו פשוט תתפוצץ לכם. האדים שהביצה משחררת בזמן החימום לא יוצאים ממנה ונשמרים בתוכה, מה שיוצר בתוכה לחץ. אם היא לא תתפוצץ לכם עד שתסיימו עם החימום שלה, הדבר עלול לקרות ברגע שתחתכו אותה – או גרוע מכך, כשתיתנו לה ביס. בטוחים שאתם רוצים לנסות את זה בעצמכם?

רוטב עגבניות

כמו רטבים רבים, אם תחממו רוטב עגבניות במיקרוגל – סביר מאוד להניח שתמצאו את המיקרוגל שלכם מלא בשאריות התזות שלו. אדי הרוטב נבנים עד שהם חזקים מספיק כדי לפרוץ דרכו ואל קירות המיקרוגל. במקרים מסוימים, הרוטב אפילו עלול להתפוצץ ברגע שתערבבו אותו, מה שיכול לגרום לכוויות לא נעימות ובטח גם לכמה כתמים בבגדים שלכם. לא כיף.

בשר מעובד

שלא יהיה לכם ספק לרגע: את סוג המאכל הזה אתם חייבים לחמם בתנור או בטוסטר אובן. הסיבה: החימום גורם לבשר המעובד הליך חמצון כולסטרולי, שנחשב לגורם למחלות לב. בקיצור, בואו תימנעו מזה ותחסכו לעצמכם את כל ה"כיף" הזה.

נקניקיות, צילום: יהושע יוסף

פוליסטירן

הפולימר הזה, שסביר להניח שאתם מכירים כ"קלקר", משחרר כימיקלים רעילים כאשר הוא עובר חימום, לא רק אל האוויר שאתם נושמים – אלא גם לאוכל שלכם. אם זה לא מספיק לכם, ה"קלקר" יכול אפילו להתעקם או להימס אחרי שתוציאו אותו מהמיקרוגל.

תפוחי אדמה

הכנתם מנה הכוללת תפוחי אדמה, אבל נשארו לכם שאריות ממנה? אחלה, אבל אל תחממו אותן במיקרוגל. במרבית תפוחי האדמה קיים חיידק שעלול ליצור רעלנים, ולכן אם לא מכניסים אותם בתוך זמן קצר לאחר ההכנה לתוך מקרר או למקפיא, החיידק הזה יכול להתרבות – ואפילו החימום של המיקרוגל לא יעזור. בקיצור, היזהרו – או שאתם עלולים להיפגש בכאב בטן "מהנה" מאוד.

קופסאות אוכל

במרבית המקומות שמהם אתם מקבלים אוכל ממשלוח או אוספים אותו, הקופסאות מכילות רמה מסוימת של מתכת שעלולה לגרום לניצוץ – ואף לשריפה. כדי להימנע מכך שהמיקרוגל שלכם יעלה באש, בדקו אם ניתן לחמם את אותן קופסאות במיקרוגל, כדי שגם הכימיקלים שנמצאים בקופסה לא יגרמו לנזק.

כלום

כן, אתם קוראים נכון – לעולם אל תפעילו מיקרוגל ריק. בלי מזון או מיכל כלשהו שיספוג את גלי החום של המכשיר, המיקרוגל עלול להיפגם או אפילו לעלות באש. אז בפעם הבאה שלפני שתלחצו על כפתור ה"התחל" של המכשיר, בדקו קודם שהוא לא ריק מתוכן.

תפוחי אדמה ,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר