מחממים ביצה קשה במיקרוגל? זו הסיבה שכדאי לכם להפסיק – ומיד

הרתחתם ביצה קשה במים חמים, שמתם אותה במקרר וכעבור זמן מה התחשק לכם לאכול אותה? דעו שפשוט אסור לכם לחמם אותה במיקרוגל • אז מה צריך לעשות? כך תעשו את זה כמו שצריך

זהירות: סכנה? ביצה קשה, צילום: Getty Images

ביצים מהוות מאכל דומיננטי מאוד במטבחים רבים ברחבי העולם, בין היתר מכיוון שניתן לאכול אותן בשלל צורות: משקשוקה וחביתה ועד שימוש בהן בתוך מאכלים שונות, כגון מאפים וסלטים.

• האורז יוצא לכם דביק או קשה מדי? כך תכינו אותו בדיוק כמו שצריך

• אוהבים פירה תפוחי אדמה? הכירו את השיטה שתחסוך לכם הרבה עבודה

• זה הזמן להתעורר: כמה קפה הישראלים שותים בשנה?


אחת הדרכים המוכרות ביותר להכנת ביצה היא הרתחה במים חמים, וכשזו מוכנה – לאכול אותה. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לאכילת ביצה קשה שכבר אינה טרייה? קודם כל, דעו שאתם יכולים להניח את הביצה במקרר, ועדיף לעשות זאת מבלי להסיר את הקליפה שלה, שכן כך הטריות שלה נשמרת לזמן רב יותר.

איך אתם מחממים את הביצה שלכם?, צילום: Thinkstock Photos


לפני שתרצו לאכול את הביצה, אתם צריכים להפשיר אותה, אבל אם חשבתם לחמם את הביצים הקשות במיקרוגל, אתם חייבים להימנע מכך לחלוטין מכיוון שבין אם קילפתם את הביצה או לא, החימום במכשיר החשמלי עלול לגרום לה להתפוצץ.

המיקרוגל עובד כך שהוא לא מחמם את המזון שהוכנס למכשיר, אלא את הנוזלים שבו – כך שהקיטור "נבנה" בתוך החלבון בשל הלחות של הביצה, מה שגורם לה בסופו של דבר להתפוצץ.

אם בכל זאת חשקה נפשכם לחמם ביצה קשה במיקרוגל, אז דעו שאם היא לא תתפוצץ בזמן החימום במיקרוגל, הדבר עלול לקרות ברגע שתחתכו אותה או שתנגסו בה, מה שיכול לגרום לכם לכוויה בפה.

רוצים לאכול את הביצה הקשה אך הלא-טרייה שלכם כשהיא חמה? ובכן, הנה שיטה פשוטה לעשות זאת: הניחו אותה בתוך כוס עמידה לחום או בקערה, מלאו אותה במים רותחים והמתינו 5-3 דקות עד למידת החימום הרצויה. בהצלחה!

ככה פשוטה, ככה עלולה לגרום לכוויה. ביצה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר