מתברר שכל הזמן הזה אכלתם לא נכון שוקולד – כך תעשו זאת כמו שצריך

מחקר חדש גילה כמה טעויות נפוצות בדרך שבה אנחנו אוכלים את המאכל הטעים • אז באיזו שעה כדאי להתחיל לאכול אותו, איפה לא כדאי לשים אותו – ומה אתם חייבים לעשות איתו מעתה והלאה

שוקולד (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

הודעה חשובה עבור כל מי שרגיל לאכול שוקולד היישר מהמקרר, 10 קוביות במכה ובכל שעה שהיא לא 11:00: אתם לא עושים את זה כמו שצריך, וכדאי שתיקחו את עצמכם בידיים. כך לפחות קובע מחקר בריטי חדש שפורסם מטעם מותג השוקולד "גלקסי" (שנמצא בבעלות חברת "מארס").

המחקר, שנערך על ידי מדענית מזון בשם נטלי אליברנדי, גילה כי הטעות הנפוצה ביותר שעושים צרכני השוקולד חסרי המושג היא שמירת המוצר במקרר. אליברנדי מבהירה שזה ביג נו-נו, וכי הטמפרטורה האידילית לאחסון שוקולד היא 18 מעלות צלזיוס – לא פחות, ובטח שלא יותר. "אם אתם לא יכולים לשמוע את ה'סנאפ' כשאתם שוברים את הקוביות, זה אומר שאתם לא מאחסנים את השוקולד שלכם בטמפרטורה הנכונה", גורסת המדענית, שגם סיפקה 10 טיפים שימושיים לזלילה שוקולדית נכונה. לקרוא, לשנן ולקק את האצבעות.

אנחנו כבר רעבים. שוקולד (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

 

  1. לא לאחסן שוקולד במקרר: כך תמנעו את חמצון המוצר, ספיגת ריחות של מוצרי מזון אחרים (בעעע!) והיווצרות לחות על השוקולד, שמוציאה ממנו את הסוכר ויוצרת את השכבה הלבנה המרגיזה שכולנו מכירים היטב. כאמור, רצוי לאחסן את השוקולד בטמפרטורה של 18 מעלות צלזיוס.

  2. מתברר שיש שעה נכונה לשוקולד, והיא 11:00: לא רק שהחך שלכם עדיין יהיה נקי מפני שהוא טרם התמודד עם הארוחות הגדולות של היום, הקפאין שבשוקולד יעניק לכם בוסט אנרגיה להמשך יום העבודה.

  3. אל תלעסו את השוקולד! תנו לו להימס בנחת בפה שלכם, וכך תוכלו להתענג על חוויית הטעם המלאה ולאפשר לחמאת הקקאו לצפות את חלל הפה שלכם. במילים אחרות, ביס זה מכעיס.

  4. אל תטרפו חפיסת שוקולד שלמה במכה אחת: מומלץ לנשנש עד שש קוביות בכל פעם, גם מפני שיותר מדי שוקולד זה לא בריא, וגם על מנת למנוע, לדברי אליברנדי, "גירוי יתר של בלוטות הטעם". בקיצור, קצת משמעת עצמית בבקשה.
    אל תשכחו - לא לערבב!, צילום: איתיאל ציון
  5. השתמשו בכל חמשת החושים שלכם: בלי לפגוע חלילה בחשיבות חוש הטעם, גם לראייה, לשמיעה (זוכרים את הסנאפ?), לריח ולמגע יש תפקידים משמעותיים בחוויה השוקולדית.

  6. נחזור לעניין הסנאפ: לא רק שהצליל הנחשק מעיד על הטמפרטורה הנכונה של השוקולד, הוא גם עשוי להעיד על איכות המוצר. אל תתפשרו על פחות מסנאפ חזק ועוצמתי!

  7. כדי ליהנות מהשוקולד על מלא, רצוי לאכול אותו ללא הסחות דעת מיותרות: כלומר, לא בעת צפייה בסרטוני חתולים ביוטיוב, לא בזמן עמידה בתור בסופר (בכלל, אנחנו נגד פתיחת מוצרים לפני שמשלמים עליהם), ובטח שלא מתוך שינה!

  8. מחפשים קצת גיוון? נסו לשלב שוקולד מריר עם מאכלים מלוחים (תפוצ'יפס, למשל?) ושוקולד חלב עם מאכלים מרירים (כמו קפה וג'ינג'ר).

    מה עם ה"סנאפ"? שוקולד, צילום: Thinkstock Photos
  9. טעם של עוד: שוקולד איכותי עשוי להשאיר טעם טוב בפה שלכם עד 45 דקות אחרי האכילה. התענגו על הזמן היקר הזה. הסביח יכול לחכות.

  10. לא לערבוב: מומלץ שלא לערבב סוגים שונים של שוקולד, דוגמת חלב ומריר, בביס אחד – שוב, כדי לא להעמיס על בלוטות הטעם. הן ליוו אתכם בנאמנות עד היום, למה לבאס אותן?

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר