פדופיליה, ניצול וגזענות: העולם האפל של הטלוויזיה לילדים

אם מתחשק לכם לפעמים לפתוח לרגע את דלת הקסמים (ולא באמת כדאי), תגלו שהטלוויזיה לזאטוטים פחות קסומה ותמימה משדמיינו • קחו לדוגמה את מה שהתרחש במשך שנים בערוץ ניקלודיאון כפי שהוא מתועד בסדרה המרתקת "שקט על הסט"

"שקט על הסט: הצד האפל של טלוויזיה לילדים". צילום: באדיבות yes

אחרי שמתבגרים, מסתכלים על העולם במבט מפוכח. לפתע אי אפשר לשיר בתמימות "את הריצ'רץ' נפתח ונראה עולמות משונים. מה בריצ'? מה ברץ'? נסתכל, ניווכח, מה שיש בו בפנים". בחייאת, אני לא מאמין שכשהייתי קטן זה אשכרה היה שיר פתיחה של תוכנית הילדים הכי מצליחה של התקופה.

"שקט על הסט: הצד האפל של טלוויזיה לילדים", צילום: באדיבות yes

אם מתחשק לכם לפעמים לפתוח לרגע את דלת הקסמים (ולא באמת כדאי), תגלו שהטלוויזיה לילדים פחות קסומה ותמימה משדמיינו. ואני לא מדבר על העבר האפל של פינגי או גשש בלש, אלא על מה שהתרחש במשך שנים בערוץ ניקלודיאון.

סדרת הדוקו המרתקת "שקט על הסט", שעלתה אתמול ב־yes (דיסקברי+), פותחת תיבת שרצים וחושפת סביבת עבודה מטרידה - פדופיליה, ניצול ילדים, גזענות, סצנות השפרצת ג'לי על פרצופי כוכבות הנוער, שימוש בנקניקיות ובמלפפונים לצורכי פאנצ'ים, ועוד רמיזות מיניות שהוחדרו לתכנים של ערוץ לגילי 8 עד 14.

לאחרונה השחקן מת'יו אנדרווד, שכיכב כלוגאן בתוכנית הנוער המצליחה "זואי 101", חשף כי הוא כשהיה בן 19, הוא הותקף מינית על ידי מי שהיה הסוכן שלו.

בהצהרה שפרסם אנדרווד, הוא סיפר כי הוא הפסיק לעבוד בתחום בשל האירוע הקשה שעבר. "כשהייתי בן 19, הוטרדתי מינית ולאחר מכן הותקפתי על ידי הסוכן שלי באותה התקופה, שבילה זמן רב בבניית אמון איתי כחבר וכמנטור. שוב, האמון שלי נבגד והדימוי העצמי שלי נמחץ", כתב אנדרווד בחשבון האינסטגרם שלו, שבו יש לו 243 אלף עוקבים. "דיווחתי עליו לסוכנות שלי ומאז הוא פוטר, למרות שהוא עדיין פעיל בתעשייה. החוויה הזו גרמה להתרחקות שלי מלוס אנג'לס ואף לסיום העיסוק שלי במשחק".

 
"שקט על הסט: הצד האפל של טלוויזיה לילדים", צילום: באדיבות yes

הדוקו מכוון את חיציו למפיק העל דן שניידר, האב הרוחני של ההפקות המצליחות של ניקלודיאון - "איי קרלי", "ויקטוריוס" (עם אריאנה גרנדה), "זואי 101", "דרייק וג'וש" וכד', תוכניות שהצליחו גם בישראל. שניידר בנה דור של כוכבים בסביבת עבודה רעילה ומתעללת, העדויות מזעזעות. לפעמים לא כדאי לפתוח את הריצ'רץ' ולראות עולמות משונים.

"שקט על הסט: הצד האפל של טלוויזיה לילדים", Yes VOD

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר