חייזרים במקום דרקונים: ללהיט נטפליקס החדש של יוצרי "משחקי הכס" יש בעיה אחת

"בעיית שלושת הגופים" מבית יוצרי סדרת הלהיט של HBO לוקחת כיוון שונה, ואי אפשר להשוות בין השתיים • התוכנית נראית מהמם, אך יש בה משהו מהותי שמאוד מפריע

"בעיית שלושת הגופים". צילום: נטפליקס

מספרים על שני יהודים מאמריקה שהולכים לכל מקום עם קוף גדול על הכתף. לא משנה מה יעשו, מה ימציאו ולאילו עצות חכמים יקשיבו - גורלם נחרץ: הקוף תקוע איתם לשארית חייהם, לטוב ולרע. כי קוף הוא קוף, ובמקרה שלנו - לקוף של ד.ב. וייס ודיוויד בניוף קוראים "משחקי הכס", סדרת הטלוויזיה הקודמת ששניהם יצרו וכתבו, ושנחשבת אחת מהמצליחות בכל הזמנים.

כפי שמקרטני לא יכול לכתוב אלבום טוב יותר מהביטלס, וכמו שלא מצפים מסיינפלד להמציא קומדיה יותר גאונית מ"סיינפלד" - כך לא כדאי להאמין שווייס ובניוף מסוגלים לשחזר את הישגי ממלכת ווסטרוז. "משחקי הכס" הסתיימה ב־2019, אחרי שמונה עונות. היא העניקה השראה, והיתה בעלת השפעה כה גדולה עד ששינתה את עולם הטלוויזיה. עם זאת, היא תיזכר כסדרה שדעכה והתפזרה עד לסופה הטרגי. כל כך טרגי - שבזמנו חתמו 1.8 מיליון איש על עצומה שדרשה מהיוצרים לכתוב מחדש עונת סיום חלופית.

מתוך "בעיית שלושת הגופים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

ייתכן שהפרויקט הראשון מאז "משחכס" יהיה תיקון של הטעויות ההן. ארבע שנים וחצי עבדו עליו וייס ובניוף, שנעזרו ב־1,000 אנשי צוות כדי ליצור את "בעיית שלושת הגופים", סדרה מושקעת ומתוחכמת שעולה היום בנטפליקס. בין השחקנים ניתן לאתר שלושה שמזוהים עם הדמויות שגילמו ב"משחקי הכס", וגם כאן האנושות נסחפת לקרב חסר סיכוי - במקום דרקונים וזומבים נלחמים בחייזרים. ועדיין - מיותר להמשיך להשוות בין הסדרות, כי "בעיית שלושת הגופים" לוקחת כיוון שונה.

בגדול, הסיפור הוא שהאנושות בסכנת הכחדה עקב פלישה מכוכב אחר. חייזרים שנמלטו מפלנטה עם שלוש שמשות (להלן: בעיית שלושת הגופים) מעדכנים כי הם בדרך לכדור הארץ. מסעם יארך כ־400 שנה, אז יש זמן להיערך, אך בעצם המלחמה כבר בעיצומה.

הדמויות משעממות. "בעיית שלושת הגופים", צילום: נטפליקס

"בעיית שלושת הגופים" נראית מהמם, ועוסקת בגורל האנושות ובמגבלות האדם, אך יש לה בעיה: הדמויות משעממות. כשהן מתות זה לא מעורר רגש והלם. האקס פקטור של "משחקי הכס" היה יכולתה להמציא דמויות אדירות, שכל אחת מהן היתה עולם ומלואו. ל"בעיית שלושת הגופים" אין אף דמות שמתקרבת לעוצמות של חאליסי, ג'ון סנואו והלאניסטרים. אבל מי אמר שצריך להשוות?

"בעיית שלושת הגופים", נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר