"בעיית שלושת הגופים". צילום: באדיבות נטפליקס

חוויה חוץ־גופית: הסדרה החדשה מבית "משחקי הכס"

היוצרים של התוכנית הפופולרית חוזרים עם "בעיית שלושת הגופים" - סדרת מד"ב שאפתנית בנטפליקס המבוססת על טרילוגיה סינית מהוללת • "יש כאן דברים שלא ראינו בז'אנר עד עכשיו"

היה שווה לחכות: "בעיית שלושת הגופים", הסדרה החדשה של יוצרי "משחקי הכס" דיוויד בניוף וד.ב. וייס, שתעלה בסוף השבוע הקרוב בנטפליקס, היא ללא ספק אחד מהפרויקטים הטלוויזיוניים השאפתניים והמורכבים ביותר שתראו השנה.

בהתבסס על טרילוגיית המד"ב המהוללת והפופולרית של הסופר הסיני ליו צשין, הסדרה מתרחשת בכל רחבי הגלובוס והגלקסיה ועל פני מאות שנים, ומכילה שורה ארוכה של רעיונות מדעיים שקשה לפשט ולהסביר אותם באמצעות כמה שורות דיאלוג. ואם בכך אין די - גם האירועים שמתאר ליו בספריו הם לא בדיוק מסוג הדברים שניתן לעבד בקלות מהעמוד למסך.

"דן (וייס) ואני סיימנו לקרוא את הספרים באותו הזמן", אומר בניוף במסיבת עיתונאים מקוונת שמתקיימת לרגל צאת הסדרה, שאותה יצרו וכתבו השניים יחד עם אלכס וו. "היינו על מטוס בחזרה מאוסקה, אחרי אירוע יח"צ של 'משחקי הכס'. הסתכלנו זה על זה, ופשוט ידענו שזה הולך להיות הדבר הבא שאנחנו עושים".

"הרבה אנשים מפורסמים המליצו על הספרים", מוסיף וייס. "יש ציטוט המלצה של ברק אובמה על עטיפת המהדורה האנגלית של הספר, וגם מארק צוקרברג ואילון מאסק אמרו שהם מעריצים. אבל מה שהרשים אותנו הרבה יותר היה העובדה שהספר זכה בפרס הוגו לספרי פנטזיה ומד"ב - שמבחינתו זה יותר שווה מלזכות באוסקר. גם ג'ורג' ר.ר. מרטין, שכתב את ספרי 'משחקי הכס', זכה בו, כמובן".

וייס ובניוף, צילום: EPA

העונה הראשונה של "בעיית שלושת הגופים" לא נשארת נאמנה לחלוטין לספר הראשון בטרילוגיה (למשל, רוב האירועים מתרחשים כעת בבריטניה, ולא בסין) - אך נקודת ההתחלה שלה, שנעה בין אירועים שהתרחשו במהלך מהפכת התרבות הקומוניסטית בסין לבין ההווה, נותרה על כנה:

לאחר שכמה פיזיקאים שמים קץ לחייהם בנסיבות מסתוריות, קבוצה מבריקה של מדענים נאלצת לאחד כוחות עם בלש קשוח כדי למנוע אירוע חייזרי שמאיים על עתיד האנושות. בין לבין, פלאשבקים שמתרחשים בשנות ה־60 מתחקים אחר קורותיה של אסטרופיזיקאית סינית נרדפת שנלקחת לבסיס צבאי סודי אי־שם בהרים, שם מוצע לה להשתתף בפרויקט תקשורת בין־כוכבי. וכפי שאתם יכולים לנחש - בשלב מסוים הקשר בין שני קווי העלילה מתחיל להתבהר.

את אנסמבל השחקנים הנרחב והמאוד בינלאומי מובילים אייזה גונזלס ("בייבי דרייבר"), בנדיקט וונג ("ד"ר סטריינג'"), רוזלינד צ'או ("מסע בין כוכבים: הדור הבא"), ג'ון בראדלי, ליאם קנינגהאם וג'ונתן פרייס (שלושתם מ"משחקי הכס").

אף שכבר עיבדו סדרת ספרים שאפתנית אחת בהצלחה עצומה, וייס ובניוף אומרים שהאתגרים שעימם התמודדו הפעם היו שונים לחלוטין: "לרוע המזל, אין מפת דרכים או סט של חוקים שאפשר להשתמש בהם תמיד", צוחק וייס. "זו סדרה שונה לחלוטין מ'משחקי הכס'.

משחקי הכס, צילום: AP

"הדבר שמנחה אותנו - כוכב הצפון שלנו - הוא לגרום לצופים להרגיש כמו שאנחנו הרגשנו כשקראנו את הספרים. בזה אנחנו מתמקדים, זה הדבר שאנחנו מנסים ללכוד. זו הרי ההרגשה שמלכתחילה גרמה לנו לרצות להקדיש כל כך הרבה שנים לעשיית הסדרה הזאת. כך היה ב'משחקי הכס', וכך היה גם הפעם".

"יש כאן דברים שאף פעם לא ראינו בטלוויזיה קודם לכן", מוסיף בניוף. "אני לא רוצה לחשוף יותר מדי, אבל יש בסדרה הזאת דברים שאין להם שום קשר למה שראינו בז'אנר המד"ב עד עכשיו.

"לא היו לנו רפרנסים, והיינו צריכים להתחיל מאפס: איך נראית קסדת מציאות מדומה של חייזרים? איך נראה חפץ עם חמישה ממדים בעולם תלת־ממדי? היו כל מיני דברים מוזרים שהיינו צריכים להקים לחיים.

"אבל באותו הזמן, הסדרה גם מאוד נטועה במציאות ומהדהדת אירועים גלובליים עכשוויים - כמו משבר האקלים, למשל. אז יש כאן שילוב באמת ייחודי, שהיה מאוד מלהיב ומרענן. אנחנו מקווים שכך יחשבו גם מי שיצפו בסדרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו