ג'ורג' ר. ר. מרטין. צילום: AP

מחבר ספרי "משחקי הכס": "זהו פרק הסיום הכי טוב בתולדות הטלוויזיה"

ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסופר שכתב את סדרת הספרים עליה מבוססת התוכנית המוערכת של HBO, פרסם פוסט באתר הרשמי שלו בו הוא חשף מהו לדעתו הפרק הטוב ביותר שאי פעם הופק לטלוויזיה

מהי הפינאלה הטלוויזיונית הטובה ביותר בכל הזמנים? פרק סיום של סדרה כלשהי שהיה כל כך מרגש, כל כך סוחף וכל כך איקוני, כזה שעוד ידברו עליו במשך שנים אחרי שהסדרה ירדה מהמסכים, ולנצח ישאיר חותם על עולם התרבות?

טריילר ראשון לפריקוול "משחקי הכס" - בית הדרקון, HBO

אם תשאלו את ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסופר שכתב את סדרת ספרי "שיר של אש ושל קרח" שעליה מבוססת סאגת "משחקי הכס", פרק הסיום של "עמוק באדמה" עונה על כל הקריטריונים האלה, ונחשב לדעתו למוצלח ביותר אי פעם.

בסוף השבוע העלה מרטין לאתר שלו פוסט שבו נתן את דעתו על כתבה באתר הבידור האמריקני Vanity Fair. הכתבה, שפורסמה ב-21 באוגוסט, הכתירה את 25 פרקי הטלוויזיה הכי טובים של 25 השנים האחרונות, וכללה בין היתר את "Blackwater" - הפרק התשיעי בעונה השנייה של "משחקי הכס". פרקים נוספים שהתברגו לדירוג: "Pine Barrens" - הפרק ה-11 בעונה השלישית של "הסופרנוס"; "The One with the Embryos" - הפרק ה-12 בעונה הרביעית של "חברים"; "It’s the End of the World" - הפרק ה-16 בעונה השנייה של "האנטומיה של גריי"; וכן, גם "Everyone’s Waiting" - הפרק ה-12 בעונה החמישית של "עמוק באדמה", שהוא גם הפרק האחרון של הסדרה כולה.

"עמוק באדמה", צילום: יח"צ

בפוסט שלו, הודה מרטין על השילוב של "Blackwater" (אחד מארבעה פרקים בלבד של "משחקי הכס" שהוא גם כתב את התסריט שלהם) ברשימה של Vanity Fair. "מחמיא לי מאוד להימצא בחברה הטובה הזו", כתב מרטין על הבחירה בפרק שלו. "אין יצירת אמנות שהיא באמת מושלמת, אבל משמח מאוד לשמוע שאולי נגעתי בשלמות הזו, או לפחות התקרבתי אליה". ומה לגבי יתר הרשימה? למרות שלא צפה בכל 25 הפרקים שאוזכרו בכתבה, הסכים מרטין עם מרבית הבחירות של האתר, אך הוא בכל זאת בחר לשים דגש על הפרק של "הסופרנוס", על "The Suitcase" - הפרק השביעי בעונה הרביעית של "מד מן"; ועל "Ozymandias" - הפרק ה-14 בעונה החמישית של "שובר שורות".

ובכל זאת, אם מרטין היה צריך לבחור בפרק אחד מושלם יותר מהאחרים, "זה היה חייב להיות הפרק האחרון של 'עמוק באדמה'", לדבריו. "די אהבתי את הסדרה הזו ('עמוק באדמה'), אבל אני לא יכול להגיד שאהבתי אותה יותר מ'רומא', מ'דדווד', מ'פארגו' ומכמה סדרות אחרות שחסרות ברשימה", הסביר הסופר בן ה-74. "אבל הפרק האחרון ההוא היה בפער אדיר הפינאלה הכי טובה בהיסטוריה של הטלוויזיה, ואני לא מסוגל לדמיין איך יצליחו להתעלות על זה", הוא סיכם.

הסיום הטלוויזיוני הטוב ביותר בכל הזמנים. "עמוק באדמה", צילום: GettyImages

זהירות, ספוילרים: לאלה שטרם צפו ומתעקשים לדעת מה כל כך מושלם בפרק האחרון של "עמוק באדמה", נסביר שהשיא מתנקז למונטאז' הסיום המהפנט, שבו רואים כיצד כל אחת מהדמויות הראשיות של הסדרה הולכת לעולמה ברצף של פלאש-פורוורדים, על רקע השיר "Breathe Me" של סיה. מדובר ברגעים כל כך מרגשים, מטלטלים ועוצמתיים, שאפילו כותב שורות אלה מצא את עצמו מתייפח כאילו אין מחר - תרתי משמע -  ומתפלש בערימת נייר טישו עם עליית כתוביות הסיום, כך שלדעתו הבחירה של מרטין מוצדקת בהחלט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו