כוכבת "הצהובות" חושפת: "אני חסרת מגדר ולכן אין קטגוריה בשבילי בטקס האמי"

ליב יוסון, המגלמת בסדרת הלהיט השערורייתית את ואן הצעירה, תקפה את האקדמיה האמריקנית לטלוויזיה על חוסר הנכונות של הארגון להוסיף עוד הגדרות מגדר לקטגוריות

צוות השחקניות של העונה השנייה של "הצהובות", צילום: Lorenzo Agius SHOWTIME באדיבות yes

ההתייחסות לשחקנית ליב יוסון מובאת בלשון נקבה מטעמי נוחות. אין להסיק מכך זלזול בה, בהגדרתה או בבחירותיה.

הצהובה נותנת כרטיס אדום לטקס האמי: השחקנית האוסטרלית ליב יוסון, שמגלמת ב"הצהובות" את דמותה של ואן הצעירה, הודיעה כי לא תתמודד השנה על הפרס היוקרתי המוענק מדי שנה על ידי האקדמיה האמריקנית לטלוויזיה ולתקשורת טכנולוגית.

אין לה מקום. ליב יוסון, צילום: AP

יוסון (27), שמגדירה את עצמה כחסרת מגדר/א-בינארית, תקפה את האקדמיה על חוסר הנכונות של הארגון להוסיף לקטגוריות המועמדים עוד הגדרות מגדר, ואמרה כי "אין מקום בשבילי בקטגוריות המשחק. זה לא יהיה מדויק מבחינתי להגיש מועמדות כשחקנית, וגם לא הגיוני לכלול אותי עם הבנים".

יוסון הוסיפה כי "לא נתחיל לחלק עכשיו פרסים גם לבמאית וגם לבמאי, או גם לצלמת וגם לצלם, כי כולנו מבינים שהרמיזות האלה יהיו מעליבות. אפשר להמשיך עם הדברים כמו שהם עכשיו - פשוט לא אשתתף. כדאי מאוד לדבר על זה, ואני מבקשת בנימוס שאנשים יתחילו להפעיל את המוח".

ליב יוסון בפרמיירה לעונה השנייה של "הצהובות", צילום: EPA

אף שהיתה דמות שולית בעונה הראשונה של "הצהובות", קיבלה דמותה של ואן - שוערת נבחרת כדורגלניות הנוער שמטוסן התרסק בערבות המושלגות של קנדה - תפקיד הרבה יותר משמעותי בעונה השנייה של דרמת האימה המצמררת והמרתקת (כאשר השחקנית הנהדרת לורן אמברוז הצטרפה לקאסט ומגלמת את ואן הבוגרת).

לורן אמברוז ב"הצהובות", צילום: באדיבות yes

בשל הרחבת התפקיד נודע כי רשת Showtime האמריקנית, מפיקת הסדרה, תכננה להגיש את מועמדותה של יוסון לפרס האמי בקטגוריית "שחקנית משנה בסדרת דרמה", לצד כמה מחברותיה לסדרה. עם זאת, כשיוסון - שאף עברה לאחרונה ניתוח להתאמה מגדרית - ביקשה להסיר את המועמדות האפשרית שלה, הרשת תמכה בה וכיבדה את בקשתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר