כוכבות "הצהובות" ל"ישראל היום": "אישה שמגלמת דמות אלימה וקיצונית זה משהו שקשה לקהל לקבל"

סדרת דרמת המתח והמיסתורין המצליחה המשודרת ב-yes, בהובלתן של כריסטינה ריצ'י, ג'ולייט לואיס, לורן אמברוז ושאר שחקניות ותיקות מוערכות, חוזרת לעונה שנייה • דודי כספי, כתבנו בהוליווד, שוחח עימן על התמות המורכבות והמצמררות שעולות שלב בפרקים החדשים, ומנסה לברר איתן את סוד ההצלחה • "אני נפעמת בכל פעם מחדש להביט סביבי ולראות נשים מוכשרות וחזקות בנות 40 פלוס", מספרת ריצ'י

"הצהובות", צילום: באדיבות yes

לאחרונה עלתה ב-yes VOD העונה השנייה של "הצהובות", הסדרה המדוברת שהפכה ללהיט בקרב מבקרים וצופים כאחד מהרגע שעלתה בעונתה הראשונה, והייתה מועמדת לשבעה פרסי אמי, כולל עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר.

"הצהובות" מגוללת את סיפורן של קבוצת נערות המשחקות בנבחרת הכדורגל של בית ספר תיכון בניו ג'רזי, שבשנת 1996 בדרכן לטורניר ארצי, המטוס שלהן מתרסק בלב יער שכוח אל. כעת עליהן לשרוד כנגד כל הסיכויים בתקווה שיחולצו. הסדרה עוקבת, בשני צירי עלילה שונים, אחרי הדינמיקה הטעונה והלא שגרתית בין הבנות, וכן בימינו אנו סביב אלו ששרדו וסוחבות את המטען הרגשי עד היום - כולל דרמות באשר למה שקרה ועד לשמועות על קניבליזם.

כריסטינה ריצ'י בתפקיד מיסטי ב"הצהובות", צילום: Lorenzo Agius, SHOWTIME באדיבות yes

בין הגיבורות הראשיות בולטת מיסטי, אותה מגלמת בגרסה הבוגרת כריסטינה ריצ'י, נערה דחויה שנדמה כי באופן הזוי דווקא נהנית מההזדמנות להתקרב לבנות האחרות חרף הנסיבות הקשות, ובעתיד היא עדיין אישה אקסצנטרית המנסה לשמור על סודותיהן. שונה היא דמות מפתח נוספת, אותה מגלמת בגרסה הבוגרת מלאני לינסקי ("אל תסתכלו למעלה"), שביער התגלה כי היא מנהלת רומן עם החבר של החברה הכי טובה שלה, ג'קי (שקופאת למוות במהלך השהייה ביערות), ואף נכנסה ממנו להיריון. בעתיד הם נשואים והורים לבת מתבגרת.

"הסדרה היא חוויה מיוחדת עבורי. אני נפעמת בכל פעם מחדש להביט סביבי ולראות נשים מוכשרות וחזקות בנות 40 פלוס, שמובילות יחד להיט טלוויזיוני. בחיים לא היה לי דבר כזה בכל שנותיי במקצוע", אומרת ריצ'י בראיון לקידום העונה החדשה והמצופה של "הצהובות".

מלאני לינסקי בתפקידה ב"הצהובות", צילום: Lorenzo Agius, SHOWTIME באדיבות yes

כידוע, ריצ'י החלה לשחק כבר בתור ילדה בסרטים כמו "בתולות הים" לצד וינונה ריידר ושר ובשני סרטי "משפחת אדמס" משנות ה-90, כאשר לאחרונה גם השתתפה בתפקיד אורח מרשים בעיבוד המחודש והמצליח "וונסדיי" בנטפליקס, בכיכובה של ג'נה אורטגה.

"אנחנו נהנות על הסט, תומכות זו בזו ומנהלות שיחות עמוקות על המקצוע. זה לא עניין של מה בכך בהוליווד. בעונה הזו גם מצטרף אלייז'ה ווד בתפקיד חוקר אזרחי בשם וולטר שמתקרב למיסטי, וזאת הפעם הראשונה שאנחנו משחקים יחד מאז שהיינו נערים בסרט 'סופת קרח' מ-1997 שביים אנג לי. התרגשתי כשסיפרו לי שהוא לוהק. בכלל, יש תחושה של התרפקות נוסטלגית לניינטיז כי אני בעצמי גדלתי בניו ג'רזי, שיחקתי בקבוצת כדורגל של נערות וזה כיף לחזור בדמות לאותה תקופה עם המוזיקה והבגדים.

צוות השחקניות של העונה השנייה של "הצהובות", צילום: Lorenzo Agius SHOWTIME באדיבות yes

"הרף הגבוה מתחיל מהכתיבה המעולה של התסריטאים. החזרה לעונה שנייה אחרי ההצלחה של הראשונה הייתה תחושה פחות נוחה עבורי. אני מעדיפה לבוא ממקום של ציפיות נמוכות ואז להתגבר לכדי הפתעה מחממת לב. אני אנדרדוג באופי שלי ומאמינה שמוטב שיצפו לכמה שפחות ממני. אבל בסדרה הזו זה מתחלף במאמץ משולב של כולם להביא את המיטב וזה סוד ההצלחה", היא אומרת.

אלייז'ה ווד וכריסטינה ריצ'י בעונה החדשה של "הצהובות", צילום: Kailey Schwerman SHOWTIME באדיבות yes

עבור לינסקי, שכמו ריצ'י הייתה מועמדת לאמי על הופעתה, הצלחת הסדרה הביאה דברים שטרם הכירה. "בכל הקשור לעבודת המשחק, זה נותר כשהיה. אבל אני לא רגילה לעניין הרב סביבי", אומרת השחקנית ילידת ניו זילנד, שבסדרה מציגה מבטא אמריקאי אותנטי למשעי. "אני בת 45, עוד מסתגלת לחשיפה, אבל אסירת תודה.

"בניגוד אליי, לדמות שלי יש ריגוש שמגיע מתחושת הסכנה שהיא נמשכת אליה, ובעונה החדשה שונה הבוגרת נמצאת בפאניקה בעקבות הרומן מחוץ לנישואין שלה בעונה הקודמת עם אותו בחור שחיטט באשר לעברה ושאותו נאלצה להרוג. כעת היא ובעלה, שהפך לבן סודה, דואגים שאף אחד לא יגלה, כולל בתם. החיים על הקצה זה הדבר שבסופו של דבר מכניס לה ריגוש שהיא לא יכולה בלעדיו".

ג'ולייט לואיס בתפקידה ב"הצהובות", צילום: באדיבות yes

כוכבת ניינטיז נוספת (פרט לכריסטינה ריצ'י) בסדרה היא ג'ולייט לואיס, המגלמת את הגרסה הבוגרת של נטלי המורדת, אשר בעונה החדשה נחטפת על ידי כת מסתורית, בראשה עומדת לוטי הסובלת לכאורה מסכיזופרניה ואשר ביער עלה מעמדה בקרב הבנות, זאת בשל התכונות האפלות והכישופים בהם היא משתמשת. ג'ולייט לואיס פרצה במותחן האימה של מרטין סקורסזה "פסגת הפחד" מ-1991, תפקיד עליו הייתה מועמדת לאוסקר ולטקס הגיעה עם בן זוגה דאז, שחקן עולה בשם בראד פיט.

בשנים האחרונות, היא חווה קאמבק בקריירה ושיחקה בסדרות כמו "סודות ושקרים" ו"הפשע: ג'יפסי רוז". "תמיד הייתי עם רגל אחת מחוץ לשואוביזנס וההצעה לתפקיד ב'הצהובות' הגיעה בדיוק בזמן והרגישה כמו הזדמנות פרועה ומדהימה שוב לחבור לאנשים יצירתיים מאוד כמו שאני אוהבת", אומרת לואיס, שביוני הקרוב ימלאו לה 50.

"אני זוכרת שעשיתי את 'רוצחים מלידה' של אוליבר סטון יחד עם וודי הארלסון. כולם חשבו שאני משוגעת אבל לא הוא, ומבחינתי זה מחמאה ליכולות המשחק שלי. אז כן, זה לא תמיד היה קל למצוא את התפקיד הבא, כי כנראה אישה שמגלמת דמות אלימה וקיצונית זה משהו שקשה לקהל ולתעשייה לקבל. אבל זה משחק, בדיוק כמו עם הדמות עכשיו בסדרה. אני לא אוהבת לקרוא ביקורות. לא רוצה להיסחף אל תוך הלכי הרוח. כי אם תאמין לדברים הטובים, אתה תאמין גם לבולשיט, ואני מעדיפה להישאר ניטרלית. אבל עם 'הצהובות' קיבלנו פידבקים כה רועמים ונהדרים, דווקא בתקופה של אחרי הקורונה, וזה הסב לי אושר רב, בעיקר שקיבלתי את הבמה מהיוצרים והכותבים".

פתיח הסדרה של "הצהובות":

בנוסף לדמות של לוטי האפלה, שבסוף העונה הקודמת התברר שגם היא בין השורדות וחיה בהווה, בעונה החדשה מצטרפת לסדרה גם השחקנית לורן אמברוז הנהדרת, הזכורה מדרמת המופת של HBO "עמוק באדמה" של אלן בול (ולאחרונה גם מסדרת האימה הפסיכולוגית "סרבנט" של מ. נייט שאמלן). אמברוז מגלמת את הגרסה הבוגרת של ואן, הנערה הג'ינג'ית שבעונה שעברה פניה הושחתו כשחבורת זאבים תקפה את הבנות, אך החזיקה מעמד הודות גם לזוגיות שלה עם טאיסה (טאוני סייפרס, "בית הקלפים"), שבגרסה הבוגרת היא פוליטיקאית מקומית המוצאת עצמה מתעמתת מחדש עם השדים שרודפים את שפיותה מימי היער.

לורן אמברוז בתפקידה ב"הצהובות", צילום: Lorenzo Agius SHOWTIME באדיבות yes

"צפיתי בעונה הראשונה ונדהמתי ממנה, כמו גם בשל העובדה שמשחקים בה אנשים מוכשרים שאני מעריכה זה שנים רבות לצד צעירים מרשימים שטרם נחשפתי אליהם", אומרת אמברוז בראיון. "זו סדרה עם עלילה מאוד מורכבת שנשזרת לאיטה כמו שתי וערב. מרוב שנסחפתי, צפיתי בהכל בבינג' אחד. כמו יתר הצופים, נהניתי לצפות בכל מיני פרצופים מוכרים מהעבר מככבים יחד על המסך.

לורן אמברוז ב"הצהובות", צילום: באדיבות yes

"הכל מוסיף לקלחת הקסומה שהפכה את הסדרה להצלחה, יחד עם כל הזיכרונות שעולים לנו לימים היפים של לפני האינטרנט והסמארטפונים. זו הנאה צרופה", היא מספרת בגאווה ובשמחה.

"הצהובות" yes VOD ו־yes TV DRAMA

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר