כולנו השתקנו את "הקבוצה" כמו שאנחנו עושים בווטסאפ

תוכנית ריאליטי השידוכים היבשושית של קשת תישכח מהר, ותירשם בארכיונים כאחת מתוכניות הריאליטי הגרועות שנעשו בישראל • היא חלמה להיות "חתונמי" החדשה, אבל לא התפתחה מעבר לבלבול מביך וגיבוב של שטויות מעלות פיהוק

רוזנבלום ב"הקבוצה" , צילום: קשת 12

שאלה היפותטית: לוּ עץ נופל ביער אבל אין סביבו אף בן אנוש - האם העץ משמיע רעש כלשהו בנפילתו? ואיך נדע שאכן הוא התרסק ולא סתם דעך, קמל וצנח באיטיות שקטה לקרקע, אם איש לא היה עד ראייה למותו העגום?

הרייטינג המצומק (משהו באזור 8-7 אחוזים) שעדיין צופה בריאליטי המתפורר של קשת, "הקבוצה", מוכיח כי תמיד יהיו בני אנוש שיעדיפו להירדם תוך צפייה בעץ נופל, מאשר לבלוע כדור שינה ולגמור עם זה. "הקבוצה", בפרקיה האחרונים, היא כמו ג'וק ששכוב על גבו ומנענע בייאוש את רגליו ההפוכות, רק מייחל שמישהו כבר ידרוך עליו וישים קץ לייסוריו.

"הקבוצה", צילום: קשת 12

"הקבוצה" תישכח מהר, ותירשם בארכיונים כאחת מתוכניות הריאליטי הגרועות שנעשו בישראל. היא חלמה להיות "חתונמי" החדשה, אבל לא התפתחה מעבר לחיקוי מביך של קבוצת ווטסאפ מבולגנת ושגרתית, ממש כמו כל הקבוצות המושתקות שמתנהלות בסלולרי האישי של כולנו.

כפורמט, התוכנית הזו מבולבלת כמו טרנטינו כשהוא מנסה לדבר עברית. ועוד דחפו לשם ליהוק חלול וגנרי, עם אפס קונפליקטים או תוכן מעניין שיכול להחזיק עונה. כבר עדיף היה להסתכל על צבע מתייבש – ויורם זק יודע מה זה אומר. פעם, בפרק של "האח הגדול", הוא בדק אם אנשים יסכימו לצפות בפרק שכלל משימה עם צבע מתייבש – ואנשים באמת צפו מהופנטים בזה.

"הקבוצה", צילום: קשת 12

הבעיה הכרונית של "הקבוצה" היא שמדובר בשעמום מוחלט. בלי טוויסטים, ללא רגש, רק כמה זוגות שתקועים עם ראש בטלפון ומתכתבים ביניהם - גם כשהם ישובים על אותה ספה. בשביל סיטואציות כאלו יש לנו את המציאות. לצפות באנשים עושים דברים שגרתיים זה כבר בור טלוויזיוני ששואב אותנו לחור שחור.

ובמרכז החור מתערבל יורם זק. הבמאי והעורך, שבעשור הקודם הרים את "האח הגדול" לשיאי צפייה ותודעה, והנה סדרה נוספת שהוא מוביל הולכת לאבדון. ככה פג מגע הקסם? קודם התרסק ברעש גדול "2025", פרויקט הריאליטי היומרני שלו, ועכשיו "הקבוצה" מתה משעמום.

אף אחד לא שומע, אף אחד לא רואה, אבל כשעץ גדול וחלול נופל ביער של קשת - הוא מסוגל לייצר רעידת אדמה.

"הקבוצה", קשת 12

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר