"היא לא חרדית בכלל": העיתונאית שהשתתפה ב"בואו לאכול איתי" סופגת אש

העיתונאית החרדית יעל צין ניפצה עוד מוסכמה של המגזר לו היא שייכת, עם השתתפותה בתוכנית הפולחן של כאן 11 • הגולשים לא ראו בעין יפה את התנהלותה בפרקים ששודרו עד כה, ומיהרו לבקר אותה על כך בקבוצת הפייסבוק של הסדרה • אני חרדית קצת שונה, אני הולכת עם האמת שלי", היא מוסרת בתגובה ל"ישראל היום"

יעל צין ב"בואו לאכול איתי", צילום: כאן 11

העיתונאית יעל צין היא דמות פורצת דרך בעולם החרדי. רבות מבחירותיה במהלך הקריירה שלה לא מתיישבות לכאורה עם הרקע השמרני ממנו היא מגיעה. השבוע החלו להיות משודרים הפרקים בהשתתפותה בתוכנית "בואו לאכול איתי", מה שעורר סערה בקרב הגולשים בקבוצה ברשת החברתית שמוקדשת לתוכנית. בין היתר, צין ספגה ביקורת על אמינותה כאישה חרדית ויחסה המתנשא, כך על פי הטוקבקיסטים, כלפי המשתתפים בתוכנית. זאת לאחר שבשנה שעברה חטפה ביקורת קשה מהציבור החרדי כשצעדה על השטיח בשבוע האופנה בדובאי.

"יעל, לא אהבתי את האמירה שלך שאת מרחמת על ברוריה (משתתפת נוספת בתוכנית; י"ד). לצערי לא פעם יש דתיים שמתנשאים מעל החילונים ומתייחסים אליהם כאילו הם במקום מושלם, והחילונים במקום עלוב. את בוודאי רוצה שיכבדו את הדרך שלך ואת הבחירה שלך, אז מדוע את לא עושה את זה כלפי מישהו שבחר בדרך שונה משלך?", תהתה אחת מחברות הקבוצה בפוסט שהעלתה וגרר אחריו תגובות רבות. 

"היא לא חרדית בכלל. מי שמצטלמת לטלוויזיה ומתנהגת בכזאת פתיחות היא לא חרדית. נקודה", פסק נוסף. "דיבור מכוער, מתנשא, פלצני", "התנשאות של אחת שכולה רוח וצלצולים. חוצפה של אישה צעירה", "טרחנית ושתלטנית. בלתי נסבלת", "לכסות את השיער ולשמור שבת לא עושה אותך דתיה", "מזויפת", הביעו הצופים את חוסר שביעות רצונם מצין.

"טוב מאוד, שתקרא ותקבל ביקורת". צין ב"בואו לאכול איתי",

בין שלל התגובות הקשות, היו גם מי שביקשו להזכיר למגיבים כי מאחורי הדמות הטלוויזיונית עומד בן אדם. "איזה פוסט קשוח. אנשים, ליעל יש פייסבוק. היא קוראת תגובות. שימו את עצמכן במצב שלה. זה ממש לא בסדר!", זעקה אחת המגיבות. "טוב מאוד, שתקרא ותקבל ביקורת", "כשהולכים לתכנית ריאליטי יש גם ביקורת, לטוב ולרע", השיבו חברים אחרים.

בשיחה עם "ישראל היום", הגיבה צין על הדברים הקשים שנכתבו כלפיה מצד הגולשים: "אתה יודע מי יושב על המקלדת? אנשים שמחפשים. מי שיחפש, תמיד ימצא. אם אני מעניינת, כנראה ששווה לדבר עליי. כל עוד אנשים מדברים, זה סימן טוב, זה סימן שאתה נמצא על המפה, שאתה מביא משהו חדש שאנשים לא מספיק מכירים. יש פעמים שאני אומרת דברים, ולאנשים קשה לשמוע את זה. אני חרדית קצת שונה. רואים אישה שמשקיעה בעצמה, משקיעה בנראות שלה, שמשדרת חיים שלא נראים חרדיים, ופה אני קמה ואומרת: זה השינוי הגדול! זה השינוי המדהים! 2022! אני הולכת עם האמת שלי!", פסקה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר