אמי 2022: "משחק הדיונון", "יורשים" ו"הלוטוס הלבן" בין המועמדים המובילים

המועמדויות לקראת הטקס, שיתקיים בספטמבר, נחשפו – ובמהלך התגלה כי סדרת הלהיט הדרום קוריאנית עשתה היסטוריה כסדרה הזרה הראשונה בקטגוריית הדרמה • גאווה ישראלית: "השורד" בכיכובה של דר זוזובסקי זכה למועמדות • ואיך "נוכל הטינדר" קשור לפרס היוקרתי?

"משחק הדיונון", צילום: איי.פי.

"יורשים" ו"הלוטוס הלבן" מובילות, "משחק הדיונון" עשתה היסטוריה: הערב (שלישי) הוכרזו המועמדים לטקס האמי ה-74, שיתקיים בלוס אנג'לס ב-12 בספטמבר, ושלושת הסדרות האלו יצאו מההכרזה עם מספר מועמדויות מרשים במיוחד לכל אחת מהן.

בהמשך לתחזיות בשבועות האחרונות, "משחק הדיונון" הצליחה להרשים גם את מצביעי האקדמיה האמריקנית לטלוויזיה, זאת לאחר הישגים חסרי תקדים בשנה החולפת, ובהם שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב ושלוש זכיות בטקס גילדת שחקני המסך של הוליווד. הסדרה, שעשתה היסטוריה בכך שהפכה לסדרה הזרה הראשונה המועמד לפרס היוקרתי, הייתה להיט ענק עבור נטפליקס, שכעת באופן רשמי פרצה את הסכר לסדרות בינלאומיות אחרות בפופולריות ובפרסים שהיא כבר רשמה לזכותה. גם ארבעה שחקנים מהסדרה קטפו מועמדויות, ובראשם לי יונג-ג'ה המגלם את הגיבור סונה ג'י הון, בקטגוריית השחקן הראשי בסדרת דרמה.

מתוך הסדרה "הלוטוס הלבן", צילום: איי.פי.

 

סדרה נוספת שקיבלה שלל מועמדויות היא "יורשים", שגרפה 25 מועמדויות על עונתה השלישית, כולל בקטגוריות סדרת הדרמה הטובה ביותר ובקטגוריות המשחק, בין השאר עבור בריאן קוקס וג'רמי סטרונג, שזכה בפרס לפני שנתיים.

"הלוטוס" הלבן", מיני-סדרה אנתולוגית שעלתה בקיץ שעבר ב-HBO ושהפכה במפתיע ליקירת המבקרים, קטפה 20 מועמדויות, כולל עבור השחקנית ג'ניפר קולידג' ("אמריקן פאי"), שגם מובילה את אנסמבל השחקנים לעונה השנייה שמצטלמת כעת.

מתוך הסדרה "בארי", צילום: איי.פי.

 

מבין הסדרות הקומיות, הזוכה הגדולה מהשנה שעברה, "טד לאסו", המשיכה לצעוד בראש וגרפה 20 מועמדויות, כולל עבור השחקן הראשי ג'ייסון סודייקיס. מייד אחריה נמצאות "Hacks" של HBO בכיכובה של ג'ין סמארט, שזכתה באמי לשחקנית ראשית בסדרה קומית בשנה שעברה, והלהיט התורן של ספקית הסטרימינג Hulu, "רק רציחות בבניין" בכיכובם של סטיב מרטין וסלינה גומז, שמשודרת בישראל בדיסני+. כל אחת מהן קטפה 17 מועמדויות.

מהזווית הישראלית, הסרט "השורד" של HBO, שבו משחקת דר זוזובסקי הישראלית, מועמד לסרט הטלוויזיה הטוב ביותר, ואילו הסרט התיעודי של נטפליקס "נוכל הטינדר", על מעלליו של שמעון חיות הישראלי שלכאורה הונה נשים תוך שהוא מציג עצמו כבן משפחתו של המיליארדר לב לבייב, קיבל חמש מועמדויות, כולל הספיישל התיעודי הטוב. מנגד, היוצר חגי לוי יצא בידיים ריקות – עם מועמדות בודדת לעיבוד המחודש שלו למיני-סדרה השבדית "סצנות מחיי נישואין" של אינגמר ברגמן, עבור השחקן הראשי אוסקר אייזיק, וכלום ללוי, שכתב וביים את הפרויקט.

מתוך הסדרה "Hacks", צילום: איי.פי.

 

אלה המועמדים בקטגוריות הבולטות:

סדרת הדרמה: "סמוך על סול", "אופוריה", "אוזרק", "ניתוק", "משחק הדיונון", "דברים מוזרים", "יורשים", "הצהובות".

הסדרה הקומית: "אבוט אלמנטרי", "בארי", "תרגיע", "Hacks", "גברת מייזל המופלאה", "רק רוצחים בבניין", "טד לאסו", "מה שקורה בצללים".

מתוך הסדרה "הצהובות", צילום: איי.פי.

 

המיני-סדרה: "דופסיק", "עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס", "להמציא את אנה", "פאם וטומי", "הלוטוס הלבן".

סרט הטלוויזיה: "צ'יפ ודייל: יחידת הצלה", "ריי דונובן: הסרט", "רינו 911!: המצוד אחר QAnon", "השורד", "פלייליסט הכריסמס של זואי".

השחקנית הראשית בסדרת דרמה: ג'ודי קומר, "להרוג את איב"; לורה ליני, "אוזרק"; מלאני לינסקי, "הצהובות"; סנדרה הו, "להרוג את איב"; ריס ווית'רספון, "תוכנית הבוקר"; זנדאיה, "אופוריה".

השחקן הראשי בסדרת דרמה: ג'ייסון בייטמן, "אוזרק"; בריאן קוקס, "יורשים"; לי יונג-ג'ה, "משחק הדיונון"; בוב אודנקירק, "סמוך על סול"; אדם סקוט, "ניתוק"; ג'רמי סטרונג, "יורשים".

מתוך הסדרה "דברים מוזרים", צילום: איי.פי.

 

השחקנית הראשית בסדרה קומית: רייצ'ל ברוסנהאן, "גברת מייזל המופלאה"; קווינטה בראנסון, "אבוט אלמנטרי"; קיילי קווקו, "הדיילת"; אל פנינג, "קתרינה"; איסה ריי, "לא בטוחה"; ג'ין סמארט, "Hacks".

השחקן הראשי בסדרה קומית: דונלד גלובר, "אטלנטה"; ביל היידר, "בארי"; ניקולאס הולט, "קתרינה"; סטיב מרטין, "רק רוצחים בבניין"; מרטין שורט, "רק רוצחים בבניין" ; ג'ייסון סודייקיס, "טד לאסו".

השחקנית הראשית במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: טוני קולט, "המדרגות"; ג'וליה גארנר, "להמציא את אנה"; לילי ג'יימס, "פאם וטומי"; שרה פולסון, "סיפור פשע אמריקני: מוניקה לוינסקי"; מרגרט קוואלי, "עוזרת בית"; אמנדה סייפריד, "עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס".

השחקן הראשי במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: קולין פירת', "המדרגות"; אנדרו גארפילד, "Under the Banner of Heaven", אוסקר אייזק, "סצנות מחיי נישואין"; מייקל קיטון, "דופסיק"; הימש פטל, "תחנה אחת-עשרה"; סבסטיאן סטן, "פאם וטומי".

מתוך הסדרה "המדרגות", צילום: איי.פי.

 

תוכנית המציאות/תחרות: "המירוץ למיליון", "ליזו – היזהרו מהבחורות הגדולות", "הצלחתי!", "המרוץ לדראג של רופול", "טופ שף", "דה וויס".

תוכנית האירוח: "הדיילי שואו" עם טרוור נואה, "ג'ימי קימל לייב!" עם ג'ימי קימל, "השבוע שעבר" עם ג'ון אוליבר, "לייט נייט" עם סת' מאיירס, "לייט שואו" עם סטיבן קולבר.

טקס האמי, "האוסקר של הטלוויזיה", מתקיים מדי שנה מאז 1949 ומעניק פרסים על הישגים במדיה הטלוויזיוניות, כאשר בשנים האחרונות גם שירותי הסטרימינג נכנסו חזק לתמונה עם התחרות שהם מעניקים לערוצי הטלוויזיה המסורתיים. המצביעים בטקס הם 17 אלף חברי האקדמיה האמריקנית לטלוויזיה, המחולקים לזרועות מקצועיות של שחקנים, במאים, תסריטאים, צלמים וכדומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר