דווקא כשבלונדון מתקיימות הפגנות אנטישמיות: התיאטרון האנגלי מחבק את ישראל

הפסטיבל הבינלאומי Jaffa Fest ייפתח ב-20 ביוני ויציג שיתוף פעולה של תיאטרון גשר ו-Royal Haymarket שבווסט אנד • מנכ"לית תיאטרון גשר לנה קריינדלין: "חשיבות רבה לכך שלמרות הכל הם בוחרים להגיע לישראל דווקא עכשיו"

מתוך "סלומה". צילום: ישעיה פיינברג

בעוד שבלונדון מתקיימות הפגנות ענק נגד ישראל והאנטישמיות גואה באירופה, דווקא התיאטרון של הבירה האירופית שולח חיבוק לזה הישראלי ויחבור לתיאטרון גשר בשיתוף פעולה מסקרן. זה יקרה במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי Jaffa Fest המתקיים מדי שנה ביוזמת תיאטרון גשר בתמיכה ובשיתוף עיריית תל אביב-יפו ומשרד התרבות, שייפתח ב-20 ביוני ביפו.

על רקע המלחמה, ינסה הפסטיבל להשתמש בכוחה של האמנות לרפא ולחבר בין העולמות, כשהוא מעניק במה גם ליוצרים שהתפזרו ברחבי העולם ונותרו ללא בית אמנותי - חלקם אף עלו לישראל ומתחילים כאן את חייהם המקצועיים והאישיים מחדש. בנוסף, תינתן במה להפקות תיאטרון מרחבי העולם שיגיעו עם הצגות בכורה ושיתופי פעולה.

תיאטרון גשר, צילום: יהושע יוסף

אחת ההפקות המסקרנות היא "סלומה" מאת אוסקר וויילד, שיתוף פעולה של תיאטרון גשר ותיאטרון Royal Haymarket שבווסט אנד בלונדון, בבימוי מקסים דידנקו. "סלומה", מחזה שעורר שערורייה במאה ה-19, הפך לקלאסיקה וזכה לעיבודים רבים. כעת הוא הוא יוצא בשפה האנגלית עם כתוביות בעברית וברוסית בכיכובם של שחקני תיאטרון גשר דורון תבורי, לנה פרייפלד, נטע רוט, שיר סייג, ניר כנען, איתמר פרס, אגם אוזלבו, איתי טרחנוב, גרי נופין, רוסלן ברבנוב, ניקיטה אולייניקוב ולב לוין.

מנכ"לית תיאטרון גשר לנה קריינדלין: "השנה, יותר מתמיד, אני רואה חשיבות רבה בקיומו של הפסטיבל וחיזוק הקשר בין תיאטרון גשר והתרבות הישראלית עם יוצרים ותיאטראות מהעולם, שלמרות הכל בוחרים להגיע לישראל דווקא עכשיו ולחזק אותנו בזמן המלחמה, כשהאנטישמיות בעולם גואה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר