"'כנר על הגג' רלוונטי גם להיום": נתן דטנר על המחזמר והמלחמה באוקראינה

המחזמר הקלאסי, שמבוסס על סיפור של שלום עליכם, יעלה בתיאטרון העברי בחודש הבא • נתן דטנר חוזר לגלם את דמותו של טוביה החולב, וגם מביים

דטנר ושדה בחזרות, צילום: קוקו

14 שנים חלפו מאז גילם נתן דטנר את דמותו של טוביה החולב במחזמר "כנר על הגג". בחודש הבא הוא יחזור שוב לדמות המיתולוגית הזאת במסגרת הפקה חדשה בתיאטרון העברי.

ההפקה, בניהולו האמנותי של גדי צדקה, תעלה ב-25 ביוני בתיאטרון הצפון וב-3 ביולי בהיכל התרבות בתל אביב. דטנר לא רק מככב בהפקה, אלא גם מביים אותה לצד הכוריאוגרף אביחי חכם. בין השחקנים במחזמר: סנדרה שדה, שרי צוריאל, קובי מאור ושי גבסו.

"אני מאוד מתרגש", אומר דטנר, "אני גם הבמאי וגם השחקן, וזו הרפתקה שאף פעם לא התנסיתי בה. אני מקווה שנוכל להגיע עם המחזמר הזה לכל מקום בארץ כי 'כנר על הגג' מבחינתי זה לא רק הצגה, זה גם שליחות".

המחזמר מבוסס על סיפור של שלום עליכם, ועלילתו מתרחשת בעיירה יהודית במאה ה-19. "במחזה האוקראינים מבצעים פוגרום ביהודים, ואילו היום אנחנו חיים במדינה ששולחת רופאים ואנשים שיצילו את האוקראינים מהרוסים. זה מטורף", אומר דטנר.

"מה שעוד מדהים במחזה הוא ההעצמה הנשית שיש בסיפור הזה. הבנות שלו עושות את המעשה האמיץ שלהן ומחליטות להתחתן עם בחיר ליבן. זו שבירת מסורת. יותר מודרני מזה אין". לדבריו, "איך משהו הופך לקלאסיקה? כשאתה מעלה אותו שוב ושוב, ובכל פעם אתה מבין כמה הוא רלוונטי".

שי גבסו, שניצח בדצמבר האחרון בתוכנית "הזמר במסכה", מגלם במחזמר את מוטל, החתן של טוביה שמתחתן עם בתו הבכורה. "זו דמות נורא קומית", אומר גבסו, "החוויה פה מדהימה, קצת כמו לחזור לבית הספר, בכל יום חזרות מהבוקר עד הערב. זה הדבר הגדול הראשון שאני עושה מאז 'הזמר במסכה'".

גבסו לאחר החשיפה ב"הזמר במסכה", צילום: מתוך התוכנית

סנדרה שדה מגלמת את דמותה של גולדה, אשתו של טוביה. "אמא שלי שיחקה בהפקה של 'כנר על הגג' בתיאטרון של גיורא גודיק בשנות ה-60", היא מספרת, "הבת שלי אלמה שיחקה בהפקה של 'כנר' בברלין. אני סוגרת מעגל ומאושרת מזה. אני מאוד מחכה לשיר לקהל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר