15 שנים מאז שהוקם: ההרכב הוותיק מיישר קו עם המלחמה

"ילד פעם", שהוקמו לפני 15 שנים, משחררים את "אבא אני", שיר חדש שנכב בהשראת סיפורים של ילדים המתגעגעים להוריהם • "הילדים שלנו לומדים על המצב בעיקר ממה שאנחנו מספרים להם"

"ילד פעם". צילום: איתמר אהרוני

15 שנים חלפו מאז שהוקם ההרכב "ילד פעם", מהרכבי הילדים של הדור החדש שהוקם ע"י המוזיקאים לי גאון ואורי וינשטוק (אליהם הצטרפו מתן אפרת, אילן אביב, אייל הלר ועמית יורגנסון). מה שהתחיל כמופע קטן של שבת בבוקר לילדים והורים הפך עם הזמן למופע מצליח עם קהל נאמן ושירים, טקסטים ולחנים שמדברים אל הילדים בשפה שלהם. היום הם משחררים לאוויר העולם את "אבא אני", שיר חדש ומרגש שכתב והלחין וינשטוק, ונכתב בהשראת סיפורים של ילדים שמתגעגעים להורים שלהם.

מדובר בסיפורים קורעי לב שנשמעו כל כך הרבה בחודשים האחרונים. השיר בא לתת מקום לרגשות של כולנו, הפעם מהזווית של הדור הצעיר. "סיפרת לי שיש מלחמה ויש אנשים רעים בעולם/סיפרת לי שתורך לעזור, לנצח אותם/סיפרת לי שזה קצת מסוכן, אבל יהיה בסדר ואמא כאן/בינתיים עברו כבר המון שבועות וקשה לי ממש לחכות/אבא אני מתגעגע נורא/כתבתי לך מכתב שתקרא, עם לב, אדום, צהוב וכחול/ רוצה שתחזור יותר מהכל".

"אנחנו ב'ילד פעם' מנסים תמיד לכתוב מזווית הראייה של הילדים, ובתקופה כל כך מאתגרת, כל הסיפורים על ההורים שעזבו את הכל ויצאו להגן על כולנו גרמו לנו בעיקר לחשוב על הגעגוע העז ועל איך אנחנו ההורים בכלל מסבירים לילדים את המצב המטורף שאנחנו חיים בתוכו", אומר אורי ולי מוסיפה: "הילדים שלנו לומדים על המצב בעיקר ממה שאנחנו מספרים להם. עולים בהם רגשות שונים שצריך לתת להם גם מקום. אנחנו מקווים שהשיר הזה ייתן מקום לגעגוע, לדאגות, לעצב, וגם לאופטימיות של ילדות וילדים ושל המבוגרים שבינינו. לשירים יש כוחות קסם, לחזק וגם לשנות".

ב-8 ביוני יופיע ההרכב בשבלול, בו ישירו את שירם החדש לצד שאר הלהיטים הוותיקים שלהם.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר