איחוד כוחות: המוזיקאים הישראלים מוציאים סינגל משולש

המוזיקאים אביב בכר, שי צברי ועמית שגיא מוציאים סינגל משולש בשם "באמונה", ובו שלושה שירים שיוצאים במקביל • "חיכינו לשיר הנכון כדי לשתף פעולה ונראה לי שהוא הגיע"

אביב בכר. צילום: זוהר רון

בתקופה האחרונה הפך אביב בכר לאחד מכותבי השירים העסוקים ביותר בישראל, שחתום על שיתופי פעולה מוזיקליים עם שלמה ארצי, ריטה, מוש בן ארי, יסמין לוי ואחרים.

בשנה האחרונה, בניהולו של פילוני, בכר מופיע עם המוזיקאי עמית שגיא ברחבי הארץ. כעת, השניים מוציאים סינגל משולש בשם "באמונה", ובו שלושה שירים שיוצאים במקביל ("תפילה אחת" עם שי צברי, "מעל המחשבות" ו"אבא שלי").

"החיבור המוזיקלי שלי עם שי צברי חוזר לתחילת דרכי. נפגשנו בהופעות, התאהבנו במוזיקה אחד של השני, וגם נרקמה בינינו חברות", בכר מספר. "לאורך השנים נפגשנו לא מעט על הבמות, אבל זה השיר המשותף הראשון שלנו שיוצא".

שי צברי, צילום: זוהר רון

"בימים אלו אני מרגיש שמוזיקה היא הנס הלאומי שלנו", הוא מוסיף. "יש לה את הכוח לחבק, לעטוף ולתת תקווה ושפיות. 'תפילה אחת' הוא שיר שבא לספר בפשטות שכל אחד ואחת מאיתנו, בדרכנו האישית, מתפללים ומבקשים שיהיה טוב לנו, לקרובים שלנו ולארץ שלנו. כל אלפי התפילות האלו הופכות לאחת. מהרגע הראשון של כתיבת השיר דמיינתי איך שי שר בו וכיצד הקול העוצמתי שלו מביא את התפילה הנכונה פנימה".

צברי, מצידו, מספר כיצד הדרכים שלו ושל בכר הצטלבו כמה פעמים בעשור האחרון. "לפעמים, כשצריך עצה טובה או עוד זווית ראייה, אנחנו מדברים או יושבים לקפה - זה נותן המון כוח לדעת שיש מישהו חכם ומוכשר כמוהו לצידך", הוא אומר.

"לתחושתי, קצת חיכינו לשיר הנכון כדי לשתף פעולה ונראה לי שהוא הגיע. העבודה הנינוחה והמהירה עליו הוכיחה את זה - באולפן קסום, ספק מערה, ביפו העתיקה, עם המפיק המוזיקלי עמית שגיא. החברות שלנו עלתה עוד מדרגה ונשמרה כמנגינה. הלוואי שהיא תיגע בלבבות ותיתן לאנשים מילים לתפילה חדשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר