טקס הגראמי 2024: הכבוד לנרצחי פסטיבל הנובה

נציגות נשית בולטת בטקס פרסי המוזיקה הגדול והחשוב בארה"ב: טיילור סוויפט כיכבה, מיילי סיירוס זכתה בגראמי בפעם הראשונה, בילי אייליש זכתה עם השיר מהסרט "ברבי" ואנני לנוקס קראה להפסקת אש • מנכ"ל האקדמיה חלק כבוד לנרצחים והחטופים מפסטיבל הנובה בטבח 7 באוקטובר

טקס פרסי הגראמי 2024, טיילור סוויפט מכריזה על אלבום חדש. צילום: איי.אף.פי

טקס הגראמי, אירוע פרסי המוזיקה הגדול והחשוב בארה"ב, התקיים הלילה (בין ראשון לשני) זו הפעם ה-66 בלוס אנג'לס, והסתיים לפני כשעה עם הכרזתה - הצפויה חייבים להודות - של טיילור סוויפט כמנצחת הגדולה (אך לא היחידה) של הערב. הכוכבת האמריקנית בת ה-34 זכתה בפרסי "אלבום השנה" ו"אלבום הפופ הטוב הטוב ביותר" החשובים עבור "Midnights" - הפקת האולפן העשירית של סוויפט שהפכה אותה לאמן הראשון בהיסטוריה שחוזר הביתה עם פרס "אלבום השנה" ארבע פעמים.

למרבה ההפתעה, סוויפט בחרה להכריז במהלך הטקס על אלבום חדש לגמרי בשם "The Tortured Poets Department" שיצא ב-19 באפריל, זאת למרות הספקולציות השונות על הכרזת האלבום המחודש של "Reputation".

עם זאת, גם מיילי סיירוס זכתה בשני פרסים משמעותיים - "תקליט השנה" (המוענק להפקה הכוללת של השיר) ו"ביצוע הפופ הטוב ביותר לאמן סולו" על הלהיט "Flowers". זו היתה הפעם הראשונה אי פעם שסיירוס (31) זוכה בגראמי.

עוד ברשימת הזוכים העיקריים - או ליתר דיוק הזוכות העיקריות, שכן הטקס השנה נשלט ללא עוררין על ידי זמרות: "?What Was I Made For" (מפסקול הסרט "ברבי") של בילי אייליש הוא "שיר השנה" (פרס המוענק לכותבים, כאשר הקרדיטים העיקריים של השיר שייכים לבילי ולאחיה פיניאס) ו"השיר הטוב ביותר שנכתב עבור מדיה חזותית"; "Snooze" של סיזה הוא "שיר האר.אן.בי" הטוב ביותר (הזמרת גם זכתה בפרס "אלבום האר.אן.בי הפרוגרסיבי הטוב ביותר" על "SOS"); "The Record" של להקת בויג'יניוס הוא "אלבום האלטרנטיב הטוב ביותר" - כאשר "Not Strong Enough" מתוכו גם זכה בפרסי "ביצוע הרוק" ו"שיר הרוק"; "This is Why" של להקת פראמור הוא "אלבום הרוק הטוב ביותר"; השיר "72 Reasons" של מטאליקה הוא ביצוע המטאל הטוב ביותר; "Padam Padam" של קיילי מינוג הוא "הקלטת הפופ-דאנס" הכי טובה; ג'ק אנטונוף, שחתום על האלבומים האחרונים של טיילור סוויפט ולאנה דל ריי הוא מפיק השנה, ואילו ויקטוריה מונה היא האמנית החדשה הטובה ביותר, שגם זכתה בפרס "אלבום האר.אן.בי" הטוב ביותר על "Jaguar II".

אירועים בולטים נוספים שנרשמו במהלך הערב:

* הארווי מייסון ג'וניור, מנכ"ל האקדמיה הלאומית לאמנויות ולמדעי ההקלטה של ארה"ב (הגוף שעומד מאחורי הגראמי), הספיד את נרצחי פסטיבל הנובה ואת נרצחי המלחמה החפים מפשע, על רקע נגינה של רביעיית כלי מיתר שכללה מוזיקאים ממוצא ישראלי וערבי.

הארווי מייסון ג'וניור, מנכ"ל האקדמיה הלאומית לאמנויות ולמדעי ההקלטה של ארה"ב (הגוף שעומד מאחורי הגראמי) הספיד את נרצחי פסטיבל הנובה, צילום: רויטרס

* אנני לנוקס קראה להפסקת אש בעזה בעת שביצעה את "Nothing Compares 2 U" כמחווה לשייניד אוקונר שהלכה לעולמה השנה.

* ג'יי-זי, שזכה בפרס "ההשפעה הגלובלית" על שם דוקטור דרה, בחר לתקוף בנאומו את האקדמיה על כך שאשתו ביונסה, שאוחזת במספר שיא של 32 פרסי גראמי - יותר מכל אמן אחר - מעולם לא זכתה בפרס אלבום השנה.

* סליון דיון, הסובלת מתסמונת "סטיף פירסון" וממעטת להיראות בשנים האחרונות בציבור, הפתיעה וריגשה את הקהל כשהעניקה לטיילור סוויפט את פרס האלבום.

* ג'וני מיטשל האגדית הופיעה בגיל 80 - לראשונה אי פעם בגראמי - וגם זכתה בפרס "אלבום הפולק הטוב ביותר" על "Joni Mitchell At Newport (Live)".

* בילי ג'ואל ביצע לראשונה את השיר החדש שלו (והראשון מזה שלושה עשורים) "Turn The Lights Back On".

הזמרת טיילור סוויפט על בימת הגראמי, צילום: רויטרס

הזמרת מיילי סיירוס זכתה בגראמי הראשון שלה, ואף קיבלה שני פרסים בערב אחד. סיירוס זכתה בפרס הקלטת השנה לשיר "Flowers", וכן גם בפרס ביצוע הסולו הטוב של השנה על אותו שיר. 

מיילי סיירוס מקבלת את פרס הגראמי, צילום: רויטרס

כמו כן, בקטגוריית הראפ נרשמה תקרית מטרידה במיוחד, כאשר הראפר קילר מייק, שזכה בפרסי האלבום על "Michael" ובפרסי הביצוע והשיר על "Scientists & Engineers", נעצר על המשטרה במהלך הטקס והוצא מהאולם כשהוא כפות באזיקים.

הראפר קילר מייק נעצר במהלך הטקס, צילום: רויטרס

פרטי התקרית עדיין לא ברורים לגמרי, אולם דווח כי המוזיקאי בן ה-48, ששמו האמיתי הוא מייקל סנטיאגו רנדר, נקלע למריבה אלימה עם אדם אחר שזהותו טרם פורסמה. הפרשה צפויה להתבהר בקרוב.

בילי אייליש בטקס פרסי הגראמי, צילום: AP

במחווה מרגשת למען המאבק להחזרת החטופים, הגיעה לטקס כוכבת הרשת, הזמרת והרקדנית היהודייה מונטנה טאקר, כשעל שמלתה "עיטור החופש" והכיתוב "Bring them home". טאקר ידועה בתמיכתה הפומבית למען ישראל.

מונטנה טאקר, טקס הגראמי 2024, צילום: איי.אף.פי

טקס הגראמי ה-66 שודר בשידור ישיר בyes והגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר היום בשעה 21:00 ב-yes VOD וב-+STING.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר