"היא חייבת לישראלים וליהודים התנצלות": מדוע הותקפה טיילור סוויפט?

העיתונאית האמריקאית מגין קלי יוצאת נגד כוכבת הענק • זאת בעקבות השתתפותה של האחרונה באירוע שהכנסותיו הועברו לסיוע בעזה • האם הזמרת נקטה סוף סוף עמדה בכל הנוגע למלחמת חרבות ברזל?

טיילור סוויפט. צילום: AP

העיתונאית האמריקאית מגין קלי יצאה אמש (שלישי) במתקפה זועמת במיוחד על הזמרת טיילור סוויפט. זאת לאחר שהכוכבת הגיעה בסוף השבוע האחרון להופעה של הבמאי והקומיקאי המוסלמי ממוצא מצרי ראמי יוסף, שהכנסותיה הועברו לסיוע בעזה.

טיילור סוויפט, צילום: AFP

סוויפט, שחוגגת היום (רביעי) את יום הולדתה ה-34, הגיעה ביום שישי האחרון לאקדמיה למוזיקה בברוקלין יחד עם חברתה הטובה סלינה גומז, הדוגמנית קארה דלווין, והשחקניות זואי קרביץ ואנה טיילור ג'וי, שם הופיע יוסף כחלק ממסע ההופעות המצליח שלו "More Feelings", כשכל ההכנסות מההופעה, כך הכריז בטוויטר לפני כחודש, יועברו לארגון ANERA (American Near East Refugee Aid - סיוע אמריקאי לפליטים במזרח הקרוב) לטובת סיוע לפליטים בעזה.

"טיילור סוויפט חייבת לישראלים ולאמריקאים היהודים התנצלות על כך שלקחה חלק באירוע הזה", זעמה קלי בפודקאסט שלה "The Megyn Kelly Show". "אני מקווה שהם יחרימו את האירועים שלה עד שתתנצל, כי ללכת לדבר כזה הייתה טעות. תעשי קצת גוגל, תראי מה הם עושים בעזה להומואים, תראי מה קורה עם זכויות נשים בעזה, טיילור... ברור לכל שאת לא יודעת כלום.

"הארגון הזה שטיילור חשבה שיהיה כיף לסייע בגיוס תרומות עבורו הוא ארגון שהמכון לחקר ארגונים לא ממשלתיים הגדיר כרווי פוליטיקה, עם נקודת מבט מוטה על הלחימה בישראל, שמתעלם באופן מוחלט מאחריות הצד הפלשתיני לסבל ותורם לדמוניזציה של ישראל".

טיילור סוויפט, צילום: רויטרס

מיגן הוסיפה וסיפרה על האופן בו חמאס לוקח את הכסף מתרומות של ארגונים בינלאומיים שנועד לסייע לתושבים בעזה ועושה בו שימוש להתחמשות. "אבל טיילור סוויפט רוצה לעזור לגייס כספים לעזה".

מאז 7 באוקטובר טיילור נמנעה מלהביע עמדה רשמית על מתקפת חמאס והלחימה בישראל, אך עוררה זעם בקרב מעריציה הישראלים והיהודים בחודש שעבר כשנצפתה בביקור במסעדה של המסעדן הבריטי קית' מקנאלי שיצא נגד ישראל.

טיילור סוויפט והמאבטח שלה, צילום: מתוך טיקטוק

במקביל, המאבטח הישראלי שלה הגיע לארץ עם פרוץ הלחימה והתגייס למילואים, ונעשתה גם פנייה מרגשת אליה מצד מועדון המעריצות שלה ואף מצד חשבון הטוויטר הרשמי של מדינת ישראל במטרה לעורר מודעות בינלאומית להיעדרותה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, שהייתה מעריצה מושבעת שלה. זאת בשאיפה לגייס את סוויפט עצמה למאמצי החזרתה בימים בהם עוד לא היה ידוע כי נרצחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר