לא נותרה חייבת. שינייד או'קונור ואיתמר בן גביר. צילום: מארק ישראל סלם, AP

"הנשמה שלך הפסידה": האיומים של בן גביר על הזמרת המנוחה שינייד או'קונור

הזמרת והיוצרת האירית המוערכת הלכה אתמול לעולמה • כעת מתברר כי בשנת 1997 קיבלה לכאורה איומים על חייה לפני הופעה שאמורה הייתה לקיים בישראל - וכך היא בחרה להשיב להם

כיממה אחרי שנודע דבר מותה של הזמרת והיוצרת האירית האיקונית שינייד או'קונור, הנה עוד בשורה עצובה שמסבירה מדוע הקהל הישראלי החמיץ הופעה שלה בירושלים ב-1997. 

בגיל 56: הזמרת שינייד או'קונור הלכה לעולמה | רויטרס

מתברר שאיתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, שלח לכאורה איומי מוות לזמרת כחלק מארגון אליו השתייך אז - איום אליו התייחסה או'קונור במכתב פתוח ששלחה לסוכנות העיתונאים, רויטרז וג'רוזלם פוסט. בן גביר התראיין אז ברדיו והתגאה בהצלחת ביטול המופע, אך עם זאת התנער מאיומי המוות.

שינייד או'קונור, צילום: רויטרס

בהתייחסותה הבהירה אז או'קונור כי איומיו של בן גביר הם הסיבה לביטול הופעתה והוסיפה: "תמיד הייתה בי אהבה לעם היהודי וחשתי הזדהות עם הסבל שנאלצו לעבור". עוד הבהירה כי למדה על המסורות היהודיות ושאלה את בן גביר איך יהיה שלום במזרח התיכון אם אין שלום בירושלים. את המכתב סיימה במילים הביקורתיות הבאות שהפנתה ישירות אל בן גביר: "הצלחת, ההופעה בוטלה. אבל הנשמה שלך הפסידה".

הכתבה שפורסמה אז. צילום: שימוש לפי סעיף 27א בחוק זכויות היוצרים

בפנייה ל"ישראל היום" שנעשתה מטעם בן גביר נמסר בתגובה: "הטענה לפיה השר בן גביר איים על או'קונור בשנת 1997 איננה נכונה. הוא אכן אמר כי יפגין כנגד המופע שעיקרו היה חלוקת ירושלים. המופע בוטל בשל העובדה כי אלפי מפגינים התכוונו להגיע ובדמוקרטיה מותר להפגין. מאז האירוע המדובר, איתמר בן גביר הפך לחבר כנסת ושר לביטחון לאומי. הזמרת התאסלמה והפכה לתומכת BDS".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו