חברת Pinkfong, שאחראית ללהיט הילדים "בייבי שארק", מעסיקה כיום כ-340 עובדים ומפעילה משרדים בטוקיו, שנגחאי ולוס אנג'לס. "חברת Pinkfong שואפת להפוך ליוצרת תוכן מבוססת טכנולוגיה, תוך שימוש בדפוסי צפייה ובנתונים אחרים כדי לעצב את הפרויקטים החדשים שלה", הצהירה החברה, והוסיפה כי הצפייה החוזרת של פעוטות מעניקה לה יתרון אסטרטגי.
ב-18 בנובמבר 2020, מניות החברה הונפקו בבורסה הקוריאנית, נסגרו בעלייה של יותר מתשעה אחוזים והעלו את שווייה ליותר מ-400 מיליון דולר. ההנפקה גייסה כ-52 מיליון דולר למימון דמויות וסרטים חדשים.
ההנפקה המוצלחת התאפשרה, בין השאר, בזכות פסיקה של בית המשפט העליון של דרום קוריאה, שדחה תביעה בגין גניבה ספרותית וקבע שהגרסה של האולפן לשיר הילדים נשאבה משיר עממי שנמצא ברשות הציבור. "הניצחון בבית המשפט נתן דחיפה לחברה עם הנפקת מניותיה", אמר המנכ"ל קים מין-סוק, לפי BBC News.
באותו חודש דיווחה יוטיוב כי Baby Shark Dance עקף את Despacito והפך לסרטון הנצפה ביותר בפלטפורמה. הקליפ, שהועלה ב-2016, עבר את רף 16 מיליארד הצפיות והגיע לממוצע של 4.7 מיליון צפיות ביום.
קים נזכר שכאשר SmartStudy, השם המקורי של החברה, נפתחה ב-2010, רק שלושה עובדים ישבו במשרד קטן. "באותה תקופה, אפילו לא ציפינו לשכר", הוא אמר.
ביוני 2016 אישר קים את פרסום הקליפ בן 90 שניות של Baby Shark. המלודיה, שמקורה במחנות הקיץ בארצות הברית בשנות ה-70, צברה תאוצה לאחר שריקוד הליווי שלה התפשט באירועי ילדים בדרום-מזרח אסיה. "במשרד שררה אווירת פסטיבל כאשר הצוות ראה את הפופולריות שלו מזנקת", אמר קים.
אלן דג'נרס רקדה לצלילי השיר בתוכניתה, השיר שהה 20 שבועות במצעד ה-Billboard Hot 100, וזכה בחמישה תקליטי פלטינה מטעם ה-BRIT Awards. המותג התפתח לסדרת אנימציה, מופע במה וסרט, שזכו כולם במועמדויות לפרסי אמי. מוצרים נלווים, החל מצעצועים ועד ספרים, הוסיפו גם הם להכנסות החברה.
"השיר שחוזר על הביטוי 'Baby Shark, doo doo doo doo doo doo' מושך לילדים, אך כנראה מעצבן למבוגרים", אמר קווין צ'ו, אנליסט מדיה באוניברסיטת נאניאנג לטכנולוגיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
