מכשפה: אמה ווטסון עוקצת את ג'יי.קיי רולינג?

כוכבת סרטי "הארי פוטר" העניקה את פרס הסרט הטוב ביותר בטקס הבאפט"א, ובדרך לא פספסה את ההזדמנות לביקורת סמויה נגד הסופרת, שעל ספריה מבוססת סדרת הסרטים • "אני כאן בשביל כל המכשפות", אמרה • והיא לא הייתה היחידה

אמה ווטסון וג'יי.קיי רולינג, צילום: AP, Gettyimages

האם אמה ווטסון הטיחה ביקורת סמויה בג'יי.קיי רולינג, מחברת סדרת הספרים שהפכה אותה לכוכבת הוליוודית? סביר להניח שכן.

בטקס פרסי הבאפט"א - האקדמיה הבריטית לקולנוע - שהתקיים אתמול (ראשון) בלונדון, העניקה כוכבת סדרת סרטי "הארי פוטר" את פרס הסרט הבריטי הטוב ביותר ("בלפאסט" של הבמאי קנת בראנה). לפני שווטסון עלתה לבמה, קיבלה אותה מנחת הערב, רבל ווילסון, במילים הבאות: "אמה ווטסון תציג את הפרס הבא. היא מגדירה את עצמה כפמיניסטית, אבל כולנו יודעים שהיא מכשפה". ווילסון כמובן התכוונה לתפקידה של השחקנית כהרמיוני גריינג'ר ב"הארי פוטר", אולם תגובתה של ווטסון הפתיעה רבים כשאמרה בהדגשה: "אני כאן בשביל כל המכשפות!".

אז למה בדיוק התכוונה הכוכבת בת ה-31? ובכן, צופים רבים סברו, ככל הנראה בצדק, שווטסון שלחה מסר ללא אחרת מאשר ג'יי.קיי רולינג, שספגה בשנים האחרונות ביקורת רבה על דעותיה ואימרותיה האנטי-טרנסיות, שלפיהן מינו של אדם נקבע אך ורק באופן ביולוגי, ומנהלת סכסוך מתוקשר עם הקהילה הטרנסית. גם לאחרונה התבטאה הסופרת נגד הקהילה וביקרה רפורמה חוקתית חדשה. בתוך זמן קצר הוצפה הרשת בתגובות מפרגנות לווטסון, דוגמת "איזו מלכה אמה שעקצה את רולינג", בליווי האשטאגים כמו #JKDeosntSpeakForMe ו-#LGBWithTheT.

יש לציין שגם ווילסון עצמה עקצה את רולינג בטקס, כך שייתכן מאוד שהביקורת הכפולה נגד הסופרת לא הייתה ספונטנית אלא מתוכננת מראש: כשעל המסך הוצגה תמונה מ-2020 שממחישה עד כמה ירדה ווילסון במשקל בשנתיים האחרונות, אמרה המנחה "זו אני מלפני שנתיים, ומאז גם אני עברתי טרנספורמציה. אני מקווה שג'יי.קיי רולינג מאשרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר