"שנאת יהודים טהורה": מתיסיהו זוכה לתמיכה לאחר שהופעתו בוטלה "בשל אנטישמיות"

כוכב "דברים מוזרים" ברט גלמן נעמד לצדו של זמר הרגאיי, שהופעתו בפסטיבל מוזיקה גדול בוטלה בגלל מה שהוא הגדיר כ"סירוב של צוותים אנטישמיים" לעבוד איתו • גלמן אמר: "אין לכם שום מושג במה אתם תומכים, ואם אתם כן יודעים – אתם רשעים"

מתיסיהו בהופעה. לא נכנע. צילום: איי.אף.פי.

לאחר שהופעתו של זמר הרגאיי היהודי המצליח מתיסיהו בפסטיבל מוזיקה גדול בוטלה בשל מה שהוא הגדיר כ"סירוב של צוותים אנטישמיים" לעבוד איתו, השחקן היהודי ברט גלמן ("דברים מוזרים") יצא להגנתו – ותקף את אלו שתומכים בהשתקת יהודים.

"אני עומד לצד אחי מתיסיהו", הצהיר גלמן בן ה-47, שכזכור ביקר מספר פעמים בישראל מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" (וכך גם מתיסיהו עצמו), בסטורי שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, שבו יש לו 904 אלף עוקבים. "מה שקורה דפוק לחלוטין, זה פשיזם ושנאת יהודים טהורה. למי מכם שתומכים בהשתקת יהודים, אין לכם שום בסיס להסתמך עליו. במקרה הטוב אין לכם שום מושג במה אתם תומכים, ואם אתם כן יודעים – אתם רשעים. אתם הטרוריסטים של המלחמה התקשורתית". גלמן עצמו חווה לאחרונה אירועים דומים, כאשר שני אירועי חתימה על ספרו החדש בוטלו בשל מה שהוא כינה "הטרדה אנטישמית".

סטורי התמיכה של גלמן במתיסיהו // צילום מסך מתוך אינסטגרם

כזכור, מתיסיהו היה אמור להופיע שלשום בפסטיבל בארצות הברית – אך הופעתו בוטלה ללא אישור או רשות של הזמר או של צוותו. כששאל מה הסיבה לביטול המופע, נאמר לו כי הסיבה היא "חשש ביטחוני", אך הוא טען כי הצוות הטכני של הפסטיבל סירב לעבוד איתו ועם צוותו בשלל אנטישמיות. "הם התבלבלו בין אמפתיה לעם הפלשתיני לבין שנאה לאנשים כמוני. זה יום עצוב שבו הדיאלוג עם אנשים שאתה לא מסכים איתם נזנח לטובת שנאה והשתקה של ביטוי אמנותי", כתב בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר). "הלהקה ואני נמשיך לבצע שירים שחוגגים שלום ואחדות. אני מתחבר למעריצים דרך מוזיקה, אך לצערי נראה שיותר אנשים בוחרים להתמסר לפעולות שמפלגות".

בהמשך הציוץ שלו, מתיסיהו תקף את האנטישמיות העולה ברחבי העולם. "תלישת פוסטרים של ילדים חטופים לא תביא שלום. קריאות לרצח יהודים לא יביאו שלום. גם מניעה ממעריצים לשיר יחד על רקע דתי ואתני לא תביא שלום, זה יביא את ההפך ויגרום לאנשים להפגין זעם פומבי. אני מסרב להיכנע להתנהגות הרסנית, היא רק מעוררת כעס", כתב.

גלמן (מימין) לצד וינונה ריידר, ב"דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר