"אקט אנטישמי": בוטל אירוע בארה"ב בהשתתפותו של כוכב "דברים מוזרים"

השחקן היהודי ברט גלמן, שכיכב בסדרת הלהיט של נטפליקס, אמור היה להופיע באירועי חתימה על ספרו החדש שבוטלו • לטענתו, מדובר במחיר שהוא משלם על תמיכתו הבלתי נלאית בישראל

סדרת הלהיט של נטפליקס "דברים מוזרים". צילום: נטפליקס

מחיר התמיכה: השחקן היהודי ברט גלמן ("דברים מוזרים"), המרבה להביע תמיכה בישראל ואף הגיע לארץ כבר פעמיים למטרות הסברה מאז אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר, חווה לאחרונה על בשרו את מחיר התמיכה המובהקת שלו. לדבריו, שני אירועי חתימה על ספרו החדש בוטלו לאחר קבלת איומים אנטישמיים והטרדות מצד גורמים פרו פלשתיניים ואנטישמיים.

נואה שנאפ מ"דברים מוזרים" רוקד לצלילי נועה קירל (ארכיון)

כחלק ממסע הקידום של ספרו החדש "The Terrifying Realm of the Possible: Nearly True Stories" גלמן (47) היה צפוי לקיים מפגשי חתימה בארבע ערים, ביניהן אילינוי וסן פרנסיסקו, ולדבריו חנויות הספרים שהיו אמורות לארח את האירועים הודיעו כי הם מבוטלים בשל מה שגלמן כינה "הטרדה אנטישמית".

"לא קיבלתי הרבה פרטים", סיפר גלמן לאתר הפוסט על הביטול עליו נודע לו ממנהלו האישי, "אבל אני מאמין לחלוטין כי זה תוצר של התמיכה הקולנית שלי בישראל ובשל היותי יהודי. זה אקט אנטישמי לחלוטין". עוד הוסיף גלמן כי האיומים וההטרדות האנטישמיות גרמו לו לחשוש לביטחונו, אך יחד עם זאת הדגיש כי לא יהיה בכוחן להשתיקו ועדכן כי שני אירועי החתימה הנוספים שנקבעו ל-18 במרץ בניו יורק ול-27 במרץ בהוליווד יתקיימו, נכון לעכשיו, כסדרם. "לא אתפלא אם גם הם יהיו חשופים לאיומים והטרדות דומים", אמר, "אך כולי תקווה שהם לא ירגישו שיהיה זה מן ההכרח לבטל את האירועים".

ברט גלמן לצד וינונה ריידר, ב"דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

ספרו של גלמן, המגדיר את עצמו בביוגרפיה באינסטגרם שלו כ"חזיר ציוני", צפוי לצאת ב-19 במרץ ולכלול סיפורים קצרים שבמרכזם דמויות ב"שלבים מוזרים בחייהן" אשר מתמודדות עם סוגיות דוגמת מוסר, תהילה, דת ומוות. "לספר אין שום קשר לישראל", אמר גלמן, אך הדגיש כי זהותו היהודית שזורה בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר