"מכוער, לא לעניין ולא מקובל": שורת מפורסמים ופוליטיקאים יוצאים להגנת נטלי דדון

הדוגמנית ואושיית הרשת שהופלתה והושפלה בתל אביב על רקע דעותיה הימניות, זכתה לתמיכה ועידוד מצד מובילי דעת קהל • "מי שלא רוצה אנשים כמוה, לא רוצה שמונים אחוז מעם ישראל", כתב "הצל"

נטלי דדון, צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

נטלי דדון פרסמה אמש (ראשון) בחשבון האינסטגרם שלה סרטון שבו תיעדה בעל בית קפה בשכונת נווה צדק בתל אביב שסירב לתת לה שירות בשל דעותיה הפוליטיות. אנשי תקשורת, אמנים ופוליטיקאים ניצלו את הבמה הגדולה שיש להם ברשתות החברתיות כדי לצאת נגד בעל העסק המפלה ולצדד בדדון.

"כמי שכתב בחריפות לפני כמה חודשים נגד השיח של רוטמן וסטרוק על חוק ההפליה שיאפשר לא לתת שירות ללהט"בים, אני חש חובה לציין שלהפלות ולא לתת שירות לנטלי דדון בגלל עמדותיה הימניות זה דוחה בדיוק באותה מידה", הדגיש העיתונאי ואיש התקשורת חנוך דאום.

מתוך האינסטגרם של דאום,

"מכוער, לא לעניין ולא מקובל. לא להאמין", התקשה לעכל את הידיעה מגיש הטלוויזיה חיים אתגר. "הבחור המתוקי בתמונה טרק את הדלת בפרצוף של נטלי דדון שרק רצתה לקנות קפה. בצעקות 'את פרחה, אני לא רוצה אנשים כמוך אצלי בעסק, ואני מחליט מי נכנס לי לעסק'", ציטט יואב אליאסי (הצל) מדבריו של בעל העסק שאת תמונתו ושם העסק שבבעלותו חשף בפוסט שהעלה.

"אני מקווה שהיא תתבע אותו. מי שלא רוצה אנשים כמוה, לא רוצה אצלו לפחות שמונים אחוזים מעם ישראל. אז תדעו שאצל המתוקי הגזעני בבית הקפה אתם לא רצויים", הבהיר אליאסי לגולשים.

"בואו נעשה סדר", ביקשה מגישת הטלוויזיה סיון כהן, "לא להכניס את נטלי דדון לבית קפה (או כל אדם אחר שלא מוצא חן בעיני הבעלים) ולקרוא לה בשמות זה גועל נפש. נקודה. גם אם לא אוהבים ומסכימים איתה". "לפני כעשרים שנה חוקק חוק בארץ 'חוק הסלקציה' בעקבות הפליה מכוערת ומגמתית של יוצאי אתיופיה. הפיצוי נכון להיום עומד כמדומני על 70 אלף שקלים", הזהירה.

מתוך האינסטגרם של "הצל",

הסיפור החריג של דדון זכה להתייחסות גם מצד גורמים פוליטיים. שרת ההסברה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן פרגנה לנטלי בסטורי שהעלתה על רקע תמונתה. "נטלי דדון היא בת של מלך", כתבה. גם שר האנרגיה והתשתיות ח"כ ישראל כץ התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו. "נטלי דדון סורבה להיכנס לבית קפה בתל אביב. בושה וחרפה. להחרים אותה רק כי היא תומכת בימין. בתקופת כהונתי כשר אוצר בזמן הקורונה בעלי מסעדות ובתי קפה בתל אביב ביקשו וקיבלו סיוע נרחב שהציל אותם מקריסה ופשיטת רגל. לא עשינו סלקציה, סייענו לכולם!", כתב.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר