שדה התעופה בהרצליה (ארכיון)

כעבור 73 שנה: אושרה תכנית מתאר לשדה"ת הרצליה

יחידות הדיור יאלצו לחכות: לאחר עיכובים בבניית 2,000 יח"ד שאושרו ע"י הוותמ"ל, אישרה הממשלה את המשך פעולתו של שדה"ת במתכונתו הנוכחית

אף פעם לא מאוחר מדי: לאחר שבמשך 73 שנים עבד שדה התעופה בהרצליה ללא תכנית, אישרה היום (ראשון) הממשלה תכנית מתאר ארצית לשדה התעופה. מדובר בתכנית לתקופה זמנית, עד למימוש תוכניות הבניה המקודמות במתחם.

השדה, הפועל מאז שנת 1948, סומן כשדה זמני, כבר בתוכנית המתאר לתפרושת שדות תעופה, אך פעל ללא תוכנית מפורטת, כפי שמתחייב מהוראות התמ"א. יש לציין, שהתכנית אושרה "בסך הכל" שלוש שנים לאחר המלצת המועצה הארצית לתכנון ובניה באוגוסט 2019.

ומה באשר לתכנית הבנייה במתחם השדה הנוכחי? כנראה שלא נראה אותן מתממשות בקרוב.  

למרות שהוותמ"ל (ועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) אישר בנייתן של יותר מ-2,000 דירות על שטח שדה התעופה, בעיריית הרצליה הודיעו שלא יקדמו את הפרויקט עקב בעיות התשתיות בעיר. 

בצל כך, ולאור העובדה שאחת מתוכניות הבנייה טרם אושרה ולשנייה טרם הוצאו היתרי בנייה, אישרה הממשלה את המשך פעולתו של שדה"ת במתחם הנוכחי, והוא ימשיך  לפעול באופן חוקי עד לסגירתו והעתקתו למיקום אחר.

יש לציין, שהתוכנית קובעת בהוראותיה את התנאים לפקיעת התוכנית, לפיהם קידום היתרי בניה לתוכניות מגורים בהיקפים נרחבים יביאו באופן מיידי לסגירת השדה. התוכנית קובעת גם את הגבלות הבניה הן הבניה בסמיכות לשדה והן על הפעילות עצמה. בנוסף, נקבע כי על השדה לעמוד בקווי רעש וחל איסור באופן שירעיש מעבר לקבוע בהם. 

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "ישנה חשיבות רבה לאשר תוכנית לשדה התעופה שפעל שנים רבות ללא כל תוכנית. זאת, במקביל לקידום תוכניות לאלפי יחידות דיור באזור ביקוש שיחליפו את השדה בעתיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...