בשעה טובה: אושרה תכנית מתאר לעיר קריית אונו. בתמונה: שכונת מגורים חדשה בקרית אונו (ארכיון) | צילום: יהושע יוסף

"אוכלוסיית קרית אונו בדרך להכפיל עצמה"

התכנית השאפתנית כוללת תוספת של כ-5,500 יחידות דיור, שייתנו מענה לכ-80,000 תושבים עד שנת 2040 • ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "הפכנו מעיר שינה לעיר עצמאית כלכלית"

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות האדריכלית דניאלה פוסק, החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקריית אונו. התוכנית מתווה מסגרת תכנונית לפיתוח העיר אשר צפויה להכפיל את אוכלוסייתה, וכוללת תוספת של כ-5,500 יחידות דיור (בבינוי חדש ובהתחדשות עירונית) שייתנו מענה לכ-80,000 תושבים עד שנת 2040. התוכנית הינה במימון מינהל התכנון ובהובלה משותפת של הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב.

לפי התכנית,  שטחה של העיר עתיד לגדול בכ-800 דונם, על חשבון המתחם בו נמצא כיום מחנה תל השומר, שעתיד לעבור דרומה. בשטחי המחנה קיימות תוכניות מאושרות אשר צפויות להוסיף לעיר כ-4,300 יחידות דיור. פיתוח נוסף מתוכנן בחלקה הצפון מערבי של העיר הכולל הקמת שכונה חדשה אשר נמצאת בשלבי בניה. בנוסף, התוכנית כוללת תוספת זכויות בינוי סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וכן הגדלה של שטחי התעסוקה והמסחר באזורים הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה והמטרו.

בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך לתחנת המטרו וזאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר. באזורי תעסוקה אלה ניתן יהיה להקצות רבע מזכויות הבניה לשימושי "דיור מכליל" ולדירות בהישג יד. לצד פיתוח שכונות חדשות העיר קריית אונו מובילה התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 במסגרתה מתחדש רחובה הראשי של העיר - רחוב לוי אשכול אשר חוצה אותה מצפון לדרום.

תוכנית המתאר מחזקת את תהליכי הפיתוח של הרחוב, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461).

כמו כן, לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור.

בהחלטתה, הוועדה המחוזית שמה דגש על תמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל" וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). "דיור מכליל" כולל לדוגמא יחידות דיור בגודל של 65 מ"ר מרבי, דיור בהישג יד, דיור מוגן ומעונות סטודנטים. במסגרת ההחלטה נקבע כי תכניות בסמוך לקו הסגול של הרק"ל או בסמוך לתחנות מטרו יידרשו להקצות לפחות 50% של "דיור מכליל" במסגרתן. עורך התוכנית הינו אדר' אורי מזור ממשרד מזור - פירשט.

ישראל גל, ראש עיריית קרית אונו: "תכנית המתאר היא מהפכנית לעיר קרית אונו, הפכנו את העיר מעיר שינה לעיר עצמאית כלכלית עם אזורי מסחר , שתושביה יוכלו גם לגור בה, גם לעבוד בה וגם לבלות בה. אחרי עשרות רבות של שנים שלקרית אונו לא היו משאבים כלכלים, עקב העדר אזור מסחרי וארנונה מסחרית. כעת עם בניית 850 אלף מטר ש מסחר בצומת סביון שיהיו שייכים לעיר קרית אונו, נהיה עצמאים גם כלכלית ונוכל באמצעות כך לשפר את השירות לתושבים שלנו עוד יותר. גם בנושא התחבורה החשוב מאין כמותו, התכנית נותנת תשובות בכך שיותר תושבים יעבדו בתוך העיר, פחות יצטרכו לצאת ממנה ומי שכבר ייצא יעשה זאת באמצעות המטרו וקווי הרכבתהקלה שיהיו זמינים ומהירים לכל מקום".

ראש העירייה ישראל גל. "הפכנו מעיר שינה - לעיר עם עצמאות כלכלית ואזורי מסחר", צילום: יונתן בלום

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "מדובר בתוכנית ראויה אשר מאפשרת את המשך צמיחתה של העיר תוך יצירת מסגרת תכנונית מתכללת להבטחת איכות חיי התושבים. התוכנית מציעה העצמת זכויות ותוספת שימושים בהלימה למדיניות הועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מתע"ן וכן מאפשרת שילוב משמעותי של שימושי "דיור מכליל" במטרה להבטיח את נגישות המגורים סביב המטרו והרכבת הקלה למגוון רחב של משתמשים בשלבי החיים השונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...