ניצחון משפטי לאחים חג'ג'

נדחתה התביעה להעביר לקופת החברה את רווחי ההשקעות הפרטיות בחו"ל של צחי ועידו חג'ג'

האחים צחי ועידו חג'ג' , צילום: יח"צ

ניצחון לקבוצת חג'ג' בתביעה נגזרת שהוגשה נגד הקבוצה ובעליה, צחי ועידו חג'ג'. התובע דרש לקבל נתונים אודות השקעותיהם הפרטיות של האחים חג'ג' בחו"ל ופיצויים על הרווחים שהפיקו בגין הצלחת השקעותיהם הפרטיות בגרמניה, רומניה, אנגליה וארה"ב. בית המשפט המחוזי דחה את התביעה.

בפסק הדין דחתה השופטת רות רונן את הבקשה לגילוי מסמכים וקבעה כי החברה הבורסאית פועלת בישראל מיומה הראשון וכי "לא תהיה מניעה כי הם ינצלו באופן פרטי הזדמנויות עסקיות בחו"ל". ההזדמנויות העסקיות הללו אינן הזדמנויות של החברה.

התביעה הוגשה בשנת 2018 בידי אחד מבעלי המניות של החברה בטענה כי האחים חג'ג' מקפחים את זכותה של החברה כי הפעילות בחו"ל תתבצע דרכה. התובע עתר לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים בקשר להשקעותיהם בנדל"ן מחוץ לישראל, להורות על הקמת ועדה מיוחדת שתבחן האם כדאי לחברה ליטול את הזכויות והחובות בקשר לכל אחת מההשקעות הללו, להעביר לקופת החברה את הרווחים שהפיקו האחים חג'ג' בגין השקעותיהם לחייב את הנתבעים בגין כל הנזקים שלטענתו נגרמו לחברה.

פסק הדין שלל באופן גורף את טענותיו וקבע באופן חד משמעי כי האחים חג'ג' לא הפרו את חובת הנאמנות שלהם לחברה וכי השקעותיהם בחו"ל התבצעו כדין.

מקבוצת חג׳ג׳ נמסר: ״מדובר בתביעת סרק שהוגשה שלא בתום לב. כפי שציינו מתחילת הדרך, החברה הבורסאית פועלת אך ורק בישראל מיומה הראשון. ההזדמנויות העסקיות אליהן התייחסה הבקשה לא היו בתחום העיסוק של החברה, ופעילות זו אף מנוגדת לאסטרטגיה של החברה כפי שהתחייבה בדו"חותיה וקיבלה ביטוי גם בהסכמי הניהול של בעלי החברה".

את קבוצת חג׳ג׳ ייצגו בהליך עורכי הדין יחיאל כשר, נדב לרנר ואביב מלין ממשרד תדמור לוי ושות׳.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר