אמות מקבוצת אלוני חץ וגב-ים מוציאות לדרך את מגדל ToHa2, שיוקם בצמוד למגדל 1ToHa בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב.
מגדלToHa2 גבוה וגדול פי 3 מ-ToHa1. המגדל, שבהקמתו יושקעו כ-3 מיליארד שקל, יתנשא לגובה 300 מטר ויתפרס על פני 77 קומות; עם השלמת בנייתו בעוד 5 שנים הוא יהווה בית לכ-20 אלף עובדים.
תכנון המגדל הופקד בידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, שתכננו גם את ToHa1, אשר זכה לאחרונה בתואר מגדל המשרדים הטוב בעולם.
הקמת המגדל תחל בחודשים הקרובים, לאחר השלמת החניון התת-קרקעי, והיא צפויה להסתיים במהלך שנת 2026. ההכנסות הצפויות מהמגדל, עם השלמתו ואכלוסו המלא, נאמדות ב-280 מיליון שקל בשנה.
בין מרפסות הגג של 2 המגדלים יחבר גשר שמיים דרמטי בגובה כ-100 מטר מעל מפלס הרחוב, שיהווה למעשה קטע רחוב בשמיים. לצד הנוף המרהיב יציע המרחב הייחודי מוקדי חוויות קולינריות, תרבות, פנאי, בילוי, כושר ואודיטוריום.
המבנה המיוחד של המגדל מייצר אפקט המשווה לבניין מראה כאילו הוא בנוי מ-3 מגדלים עצמאים בשטח כ-55,000 מ"ר כל אחד, המחוברים ביניהם אנכית.
הפרויקט ממוקם בצמידות לתחנת רכבת השלום, עם תוכנית מופקדת ל-HUB תחבורתי הכולל 2 קווי מטרו עם עלייה ישירה לגני ToHa. למתחם חניון גדול אשר יציע קשת רחבה של פתרונות תחבורתיים מתקדמים. דגש מיוחד יושם על עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מקומות חניה לכלי רכב דו-גלגליים וחדרי אופניים.
לאור המורכבות ההנדסית של הפרויקט אדיר המימדים, שכרו היזמיות את חברת ההנדסה הגדולה בעולם, WSP, כדי להבטיח תפקוד מיטבי של המגדל.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "הפרויקט החדש, שיקום באחד הצמתים המרכזיים והנגישים ביותר בעיר, צפוי להיות אחד הראשונים ליישם את תקן החניה המופחת שאנו מובילים ויעודד את העובדים להגיע למקום בתחבורה ציבורית או בכלים אישיים. אני שמח שהנבואות השחורות לגבי עתיד המשרדים והתעסוקה בעיר מתבדות".
נתן חץ, יו"ר אמות: "בהתחשב במיקומו הייחודי של פרויקט ToHa, בצומת שמהווה למעשה את שער הכניסה המרכזי לעיר, ראינו זכות גדולה ליזום ולתכנן באמצעות אדריכלות יוצאת דופן ופורצת גבולות את הפסל הסביבתי המדהים הזה. הוא יצטרף בשנים הקרובות לקו הרקיע ויהפוך לנקודת ציון ולסמלה של תל אביב לדורות הבאים".
אלדד פרשר, יו"ר גב-ים: ״ההחלטה של החברות על השקעה של כ-3 מיליארד שקל מעידה על האמון שלנו בכלכלת ישראל, בצמיחה העתידית, במבנה התעסוקה וביכולת של הכלכלה הישראלית לנווט את דרכה גם בעתיד, למרות שינויים ואיומים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו