פינוי-בינוי יצירתי בכפר שלם

חברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין תבצע את הפרויקט במסגרת המודל של חברת עזרה ובצרון

המצב הקיים. רחוב מעפילי אגוז, צילום: עזרה ובצרון

חברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין זכתה בקול קורא לביצוע פרויקט התחדשות עירונית הכולל פינוי-בינוי ועיבוי-חיזוק של מתחם בניינים ברחוב מעפילי אגוז בשכונת כפר שלם. כל דייר בפרויקט יקבל תוספת של כ-26 מ"ר לדירתו המקורית ומרפסת של 16 מ"ר.

מדובר בפרויקט שלישי שיוצא לדרך במסגרת המודל של עיריית תל אביב-יפו, המקודם באמצעות חברת הבת עזרה ובצרון. החברה מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה בקול קורא פומבי לבחירת יזם, שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים. בימים אלה מתנהל הליך קול קורא לפרויקט רביעי במספר ברחוב יפת בשכונת יפו ג'.

בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התוכנית להפקדה. לא הוגשו התנגדויות, וכעת היא נמצאת בשלב מתן תוקף.

המצב העתידי. כך ייראה המבנה בעתיד, צילום: הדמיה: NTRACE

מדובר בתב"ע יצירתית במיוחד. הבניינים ברחוב מעפילי אגוז 60 ו-64 יעברו התחדשות עירונית המורכבת משילוב של עיבוי-חיזוק ופינוי-בינוי. בניין אחד יעבור חיזוק ושיפוץ חיצוני, הרחבת דירות כולל ממ"ד, הוספת מעלית, הקמת חדר לובי והוספת 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות. הבניין השני ייהרס, ובמקומו יוקם בניין בן 22 קומות ו-121 דירות. בעלי הדירות המקוריים יקבלו דירות חדשות וחניה תת-קרקעית. 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "התחדשות עירונית היא משימה ראשונה במעלה ברחבי העיר, והדבר נכון שבעתיים בדרום העיר וביפו. הפרויקט בשכונת כפר שלם הוא מיזם נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדיור לטובת תושבי המקום, תוך שיפור איכות החיים והתשתיות".

אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון: "העובדה ש-13 חברות התמודדו על הפרויקט והציעו לדיירים תמורות משמעותיות מוכיחה עד כמה המודל נותן מענה לכל הצדדים - לבעלי הדירות, ליזמים ולעיר".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר