תופסת גובה: העיר ללא הפסקה תתהדר בשנים הקרובות במגדל נוסף מרשים ואייקוני - בבניין משרדים עצום בן 77 קומות הופקד לתכנון בידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר.
המגדל, שזכה לשם ToHa2 - גבוה וגדול פי 3 מ-ToHa1 הצמוד, שנמצא גם הוא בדרך השלום. בהקמת המגדל יושקעו כ-3 מיליארד שקל, והוא יתנשא לגובה של 300 מטרים. הוא ימוקם בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב. עם השלמת בנייתו בעוד 5 שנים הוא יאכלס כ-20 אלף עובדים.
בין מרפסות הגג של שני המגדלים יחבר גשר שמיים דרמטי שיתנוסס בגובה של כ-100 מטר מעל מפלס הרחוב, ויהווה למעשה "קטע רחוב בשמיים". לצד הנוף המרהיב, יציע המרחב הייחודי מוקדי חוויות קולינריות, תרבות, פנאי, בילוי, כושרואודיטוריום.
למרות שמדובר במגדל אחד, מבנהו האנטומי מייצר אפקט המשווה לבניין מראה כאילו הוא בנוי משלושה מגדלים עצמאיים בשטח של כ-55,000 מ"ר כל אחד, המחוברים ביניהם אנכית. לכל אחד משלושת החלקים לובי או סקיי לובי פרטי.
האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, כזכור, תכננו גם את מגדל ToHa1 אשר זכה לאחרונה בתואר "מגדל המשרדים הטוב בעולם". "אמות", מקבוצת אלוני חץ וגב-ים, מוציאה לדרך את המגדל, שהקמתו תחל כבר בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הקמתו של החניון התת-קרקעי. העבודות צפויות להסתיים במהלך שנת 2026. ההכנסות הצפויות מהמגדל, עם השלמתו ואכלוסו המלא, נאמדות בכ-280 מיליון ש"ח בשנה.
הפרויקט הייחודי נחשף במסיבת עיתונאים חגיגית, בהשתתפות מר רון חולדאי, ראש העיר ת"א-יפו שהקרקע עליה ממוקם הפרויקט נמצאת בבעלותה, וראשי החברות - יו"ר "אמות השקעות" נתן חץ והמנכ"ל שמעון אבודרהם, יו"ר גב-ים אלדד פרשר והמנכ"ל אבי יעקובוביץ ואדריכלי הפרויקט רון ארד ואבנר ישר.
חולדאי: "בין הפרויקטים הראשונים שיישמו את תקן החנייה המופחת"
הפרויקט ממוקם בצמידות לתחנת רכבת השלום ונלווית לו תוכנית מופקדת ל-HUB תחבורתי, הכולל שני קווי מטרו עם עלייה ישירה לגני ToHa. בנוסף, למתחם חניון גדול אשר יציע קשת רחבה של פתרונות תחבורתיים מתקדמים. דגש מיוחד יושם על עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מקומות חנייה לכלי רכב דו גלגליים וחדרי אופניים, כשהתכנון של החניון מאפשר פתרון טעינה חשמלית ל-100% מכלי הרכב בחניון.
לאור המורכבות ההנדסית של הפרויקט אדיר הממדים, שכרו היזמיות את חברת ההנדסה הגדולה בעולם, WSP, המונה עשרות אלפי מהנדסים ומומחי ידע. החברה אחראית על תכנון והקמת עשרות גורדי שחקים ברחבי העולם, והמטרה היא שניסיונם העשיר יבטיח תפקוד מיטבי של מגדל ToHa 2 בכל הקשור למערכות אלקטרומכניות, בדגש על תכנון המעליות והדרגנועים להשגת שינוע מהיר ויעיל של העובדים והמבקרים מקומות הלובי ולכל נקודה במגדל.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, התייחס לפרויקט האייקוני: "הפרויקט החדש שיקום באחד הצמתים המרכזיים והנגישים ביותר בתל אביב, צפוי להיות בין הפרויקטים הראשונים ליישם את תקן החנייה המופחת שאנו מובילים. בכך, הוא יעודד את העובדים בו להגיע למקום בתחבורה ציבורית או בכלים אישיים. אני גם שמח שהנבואות השחורות לגבי עתיד המשרדים והתעסוקה בעיר מתבדות".
נתן חץ, יו"ר אמות: "בהתחשב במיקומו הייחודי של פרויקט ToHa, בצומת שמהווה למעשה את שער הכניסה המרכזי לעיר תל אביב, ראינו כיזמים זכות גדולה ליזום ולתכנן באמצעות אדריכלות יוצאת דופן ופורצת גבולות את הפסל הסביבתי המדהים הזה - את פרויקט ToHa 1 ואת המשכו ToHa 2 שמושק היום. אני מאמין שכשמגדל ToHa 2 יצטרף בשנים הקרובות לקו הרקיע, הוא יהפוך מיידית לנקודת ציון ולסמלה של העיר תל אביב לדורות הבאים".
אלדד פרשר, יו"ר גב-ים: ״ההחלטה של החברות על השקעה של כ-3 מיליארד ש"ח מעידה על האמון שלנו בכלכלתישראל, בצמיחה העתידית, במבנה התעסוקה וביכולת של הכלכלה הישראלית לנווט את דרכה גם בעתיד למרות שינויים ואיומים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
