הקרב על פיתוח קדימה-צורן

תוכנית המתאר של היישוב מתפרסמת, לאחר שחזרה לשולחן הדיונים במנהל התכנון

רחוב בקדימה צורן, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

לאחר מאבק ממושך ומתוקשר, תוכנית המתאר של היישוב קדימה צורן מתפרסמת השבוע, לאחר שחזרה לשולחן הדיונים במנהל התכנון.

״לא נסכים בשום אופן לבנייה ללא פתרונות לתשתיות ופקקי התנועה, כפי שהיה בתוכנית המקורית ההרסנית", הודיעה קרן גרין, ראש המועצה, שקיבלה לידיה עם כניסתה לתפקיד תוכנית שאושרה כבר ויצאה למאבק נגדה.

במסגרת התוכנית אושרו לבנייה 7,585 יחידות דיור בבנייה של צמודי קרקע ובניינים בני 7 עד 9 קומות. גודל דירה ממוצעת יעמוד על כ-110 מ"ר וכ-20% מיחידות הדיור יהיו קטנות עד 80 מ"ר.

לתוכנית מצורף נספח תחבורה, שמציע כניסות חדשות ליישוב מהכבישים 4 ו-561, יחד עם שני צירים מאספים חדשים להסדרת התנועה בתוך היישוב וקישורה למערכת האזורית.

גרין ואלפי תושבים יצאו נגד התוכנית המקורית, שהופקדה ופורסמה ב-2018. המועצה ומטה המאבק של התושבים הצליחו להחזיר את תוכנית המתאר לשולחן הדיונים. במסגרת פשרה עם הוועדה המחוזית נמחק הערר של המועצה, בכפוף לחזרה לשולחן עגול והסכמה לעקרונות.

בעקבות הדיונים שנערכו בשנים האחרונות, מנהל התכנון הציג תוכנית מתוקנת. גרין בירכה על חלק מהשינויים, אך הצהירה שלא די בהם וכי תמשיך את המאבק להבטחת פתרונות תחבורה הולמים כתנאי ליישום התכנית בשטח.

קרן גרין: "אנחנו מבינים את הצורך לבנות יחידות דיור חדשות באזורי הביקוש ואת החשיבות של תוכנית מתאר שתסייע בחיבור בין שני יישובי המקור (קדימה וצורן), תשפר את התשתיות, השירותים, איכות הסביבה והבסיס הכלכלי. יחד עם זאת, היישוב נמצא כבר כיום במצור תחבורתי. יש להפוך את נספח היישום המנחה למסמך מחייב ולהבטיח את יישומו בשלביות, בהתאם למימוש תוכנית המתאר.

קרן גרין. דרושים צעדים נוספים, צילום: יח"צ

דרושים צעדים נוספים ליצירת יישוב מאוחד ואינטגרטיבי, ללא פקקים נוראים, עם דרכי גישה ופיתוח תחבורה ציבורית, תוך שמירה על צביון מיוחד, המאזן בין כפרי לעירוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר