מככבים בשמירת הבטיחות

תוכנית כוכבי הבטיחות מקדמת בטיחות בענף הבנייה על ידי שינוי תרבות הניהול

נציגי חברת רוטשטיין מקבלים את כוכב הבטיחות, צילום: באדיבות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל

מספר חברות בנייה דורגו בכוכב ראשון במסגרת תוכנית כוכבי הבטיחות של קרן מנוף, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, בהובלת חברת צומת בטיחות.

החברות שזכו בכוכב הבטיחות: גיא ודורון לוי, אלעזרא יוזמה והשקעות, רוטשטיין נדל"ן, אסום, לוינשטיין, אל-הר הנדסה ובניין, ארינוס ראובן וסיון ביצוע מקבוצת צמח המרמן.

תוכנית כוכבי הבטיחות שמה למטרה את קידום הבטיחות בענף הבנייה, באמצעות שינוי תרבות הניהול בחברות הבנייה. התכנית מספקת חניכה משנת תודעה וכלי ניהול פרקטיים לצוותי הניהולי הבכיר ולמנהלים בשטח, שמשלבים את ערכי הבטיחות עם ניהול העבודה השוטפת, במטרה להפוך את הבטיחות מעול לחלק אינטגרלי מהעבודה.

חברות בנייה המשתתפות בתוכנית הכוכבים מעידות שלא רק רמת הבטיחות עולה, אלא יש ייעול של העבודה, שיפור בתפוקות ובאיכות העבודה.

הכוכב הראשון ניתן לחברות שפיתחו, בעזרת חונכי התוכנית, מערכת בקרה עצמית של ביצועי בטיחות בהסתמך על רמת מבדק אחידה, בהיקף של מבדק אחד לחודש לפחות.

לדברי ראש מטה הבטיחות, האלוף (במיל.) איל בן-ראובן, בשנה האחרונה ניכרת ירידה בולטת בתאונות העבודה בחברות בנייה גדולות. על מנת להאיץ את השתתפותן של חברות בנייה בתוכנית, מקודמים תמריצים כלכליים, שיהוו קטליזטור מצד אחד וגורם מרתיע מצד שני ויניעו את חברות הבניה לקחת אחריות בנושא הבטיחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר