האם קריסת הבניין בחולון קשורה לעבודות הרכבת הקלה?

במכתב המופנה לשרת התחבורה, קורא ח"כ משה ארבל מש"ס לבחון אם קיים קשר בין עבודות הרכבת הקלה לקריסת הבניין בחולון ולפינוי בניינים בבני ברק • "צירוף המקרים בזמן כה קצר מעלה חשש שהעבודות פוגעות ביציבות הבניינים"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן , צילום: יוסי זליגר

האם קריסת הבניין בחולון והפינוי בבני ברק קשורים לעבודות הרכבת הקלה? בפנייה אל שרת התחבורה מרב מיכאלי, מתריע ח"כ משה ארבל (ש"ס) מפני צירוף המקרים ודורש פיקוח ובקרה.

"הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי לעבור בחולון ברחוב סרלין, שבו תוקם תחנת רכבת קלה, ועבודות הפיתוח של הקו בחולון כבר החלו במרחק קצר ממקום הבניין שקרס", כותב חבר הכנסת. 

"במקביל, פונו דיירים משני בנייני מגורים בבני ברק, ברחוב בר אילן בשיכון ה', המצויים גם הם במרחק של עשרות מטרים מעבודות הרכבת הקלה, שעוברת בז'בוטינסקי. צירוף מקרים זה, בזמן כה קצר, מעלה חשש שמא עבודות הרכבת הקלה עשויות לפגוע ביציבות בניינים ישנים המצויים בקרבתן בשל תזוזת הקרקע - ולהגדיל את הסיכון לקריסת הבניינים. תוואי הרכבת הקלה כידוע צפוי לעבור באזורים משופעים בבניינים ישנים, ובעיקר בבני ברק, ברמת גן, בחולון ובבת ים", כותב ח"כ ארבל.

כזכור, לפני כשבוע קרס ברחוב סרלין בחולון בניין בן ארבע קומות, שלמרבה המזל פונה יום קודם לכן מדייריו בזכות ערנותו של אחד מדיירי הבניין, שהתריע על "קול פיצוץ", ובזכות ערנותם של לוחמי האש שהבחינו בסדקים שנוצרו בבניין והורו על פינויו באופן מיידי. המהלך הביא להצלת חייהם של עשרות דיירי הבניין, וכמובן לאובדן רכוש כבד בדירות שננטשו. 

במכתבו הוא מבקש כי משרד התחבורה, בראשות השרה מרב מיכאלי, יבצע פיקוח הדוק על השפעות עבודות הרכבת הקלה על יציבות הבניינים והדרכים שבקרבת העבודות, ובעיקר יבדוק את יציבותם של בניינים ומבנים ישנים מאוכלסים בקרבת הרכבת הקלה. כמו כן, במכתב הוא דרש לבחון את הקשר האפשרי בין קריסת המבנה בחולון ופינוי הבניינים בבני ברק לעבודות הרכבת.

מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה,

"שני האירועים יכלו להסתיים באסון אלמלא ערנותם של הדיירים. פיקוח הדוק וביצוע ביקורות מעת לעת בבניינים ישנים במיוחד, ובהתאם לקריטריונים שייקבעו, עשוי להציל נפשות רבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר