הזדמנות בחסות המלחמה: מחירי השכירות בירידה

אחרי מגמת עלייה במחירים למשך תקופה ארוכה, מתרחב כעת היצע הדירות להשכרה ובמספר ערים מבוקשות אפשר למצוא תעריפים אטרקטיביים * בדיקת אתר מדלן מעלה כי את צמרת רשימת הערים שבהן נחתכו המחירים מובילה הרצליה, ואחריה רמלה ות"א

עלייה של 167% בכמות המודעות. רמלה . צילום: גדעון מרקוביץ
  

זינוק הריבית במהלך השנה האחרונה וההחרפה ביוקר המחיה, הובילו לכך שמחירי השכירות היו במגמת עלייה מתמדת כמעט בכל רחבי הארץ.

הרצליה, צילום: ,ויקיפדיה

עם זאת, נדמה כי דווקא בחסות המלחמה מסתמנת מגמה של ירידת מחירים, ובמקומות רבים, במיוחד בערי המרכז המבוקשות, נוצרו הזדמנויות עבור אלה המחפשים לשכור נכס.
אחרי תקופה ארוכה של קיפאון, השוק מתחיל שוב להתעורר ובמקביל לירידות המחירים בשוק השכירות ניתן לראות עלייה משמעותית במספר הנכסים המוצעים להשכרה.

מניתוח שערך אתר מדלן עבור אתר וואלה עולה כי אמנם בכמה ערים כמו רמת גן ונתניה ישנה עלייה במחירי השכירות, אך גם היא מתונה ומדובר בהתייקרות של אחוזים בודדים בלבד.

בערים מבוקשות כמו תל אביב, הרצליה ורחובות נרשמו ירידות מחירים של עשרות אחוזים בחודשים האחרונים. גם בערים שפחות הושפעו מהמצב, כמו ירושלים, חיפה וחדרה, נרשמה ירידה קלה במחירי השכירות.

העיר שמובילה בירידת מחירי השכירות היא הרצליה, שם נרשמה צניחה של כ־32%, לאחר שמחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים עומד בה כעת על 7,500 שקלים. במקביל, עלתה הרצליה בכמות המודעות המתפרסמות באתר מדלן ב־12%, כך שנראה שנפתחו בה אפשרויות רבות לאיתור נכס לשכירות.

ברמלה נרשמה ירידה של 15.5% במחירי השכירות עם מחיר ממוצע נוכחי של 3,500 שקלים לדירת שלושה חדרים, ועלייה של 167% בכמות המודעות של נכסים להשכרה. בתל אביב, שנחשבת לאחת הערים היקרות ביותר אך גם כזו שאטרקטיבית במיוחד מבחינת השוכרים, נרשמה ירידה 11.1%, עם מחיר ממוצע של 8,000 שקלים ועלייה קלה של 3% בכמות המודעות הרלוונטיות.

הירידות הבולטות בשכר הדירה, צילום: באדיבות נדל"ן מדיה

רחובות, שהמחיר הממוצע בה לדירת שלושה חדרים עומד על 4,250 שקלים, רושמת ירידה של 10.5% במחירי השכירות ועלייה של 144% בכמות המודעות של דירות להשכרה בעיר. את החמישייה הראשונה סוגרת אשקלון, שספגה כ־300 התרעות מתחילת המלחמה ורושמת ירידת מחירי שכירות של 8% (כמות ההודעות המתפרסמות עלתה ב־61%).

בחיפה, עיר אטרקטיבית גם עבור משקיעים וגם עבור שוכרים, וכזאת שלא הושפעה מהמלחמה כמעט בכלל, נרשמה ירידה של קרוב ל־6% במחירי השכירות, והיא ממשיכה לעורר עניין עם עלייה של 90% במודעות. ירושלים רושמת אף היא ירידה של 6% במחירי השכירות ועלייה של 41% במודעות של דירות להשכרה.

בחולון, פתח תקווה ולוד לא נרשם שינוי כלשהו במחירי השכירויות, אך כן נרשמה עלייה משמעותית של מאות אחוזים בכמות המודעות. בחדרה, שאמנם המחירים בה עלו מעט, נרשמה עלייה של 215% במודעות, בלוד נרשמה עלייה של 205% בכמות המודעות, ובנתניה מדובר על עלייה של 191% במודעות באתר.
"ירידות המחירים בשוק השכירות הן גם תוצאה של שינוי טעמים עמוק שחל בישראל בעקבות אירועי ה־7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיהם", אומר טל קופל, מנכ"ל אתר מדלן, "בשעה שאנשים מחפשים להגביר את תחושת הביטחון הפך הממ"ד מעוד חדר שנחמד שיש בדירה לחובה של ממש.

לכן, כאשר השתחררו אל השוק לא מעט דירות ישנות יותר, ללא ממ"ד, הן מוצעות כיום במחירים נמוכים יחסית, וזוהי כמובן הזדמנות למי שמוכן להסתמך על המקלט בבניין או בשכונה. אם מסתכלים על מחירי שכירות בדירות חדשות בלבד, ניתן להבחין כי המחירים שומרים על יציבות, ואף עולים בערים מסוימות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר